Školní parlament
Činnost školního parlamentu byla obnovena v dubnu 2013. Je tvořen vždy dvěma zástupci jednotlivých tříd od 4. do 9. ročníku. Vedením školního parlamentu byla pověřena Mgr. Lenka Kopečná.
Stanovy Školního parlamentu 2020/2021
- Zastupitelé jednotlivých tříd jsou voleni hlasováním žáků daných tříd, při čemž každý žák má ve volbě jeden hlas. Každá třída volí tajnou formou 2 zástupce.
- Zastupitelé školního parlamentu jsou voleni jednou ročně.
- Zastupitelem parlamentu se může stát každý žák od 4. do 9. ročníků. Žáci 1. až 3. ročníků podávají své připomínky a náměty k činnostem prostřednictvím třídních učitelů.
- Školní parlament se schází jednou měsíčně. Účast zastupitelů je povinná.
- V případě absence je nutná řádná omluva (prostřednictvím emailu nebo osobně).
- Každý zastupitel je odvolatelný (z důvodu neplnění svých povinností, velmi časté absence na zasedáních) a může být hlasováním nahrazen jiným členem. V rámci příprav různých soutěží a organizací školních aktivit může být zasedání parlamentu svoláno i dvakrát za měsíc.
- Všichni zastupitelé mají rovnoprávné postavení, každý člen má jeden hlas.
- Z každého zasedání je pořízena zpráva s výsledky jednání z předcházejících zasedání.
- Školní parlament nezasahuje do záležitostí, která jsou zcela v pravomoci ředitelky školy.
- V případě, že činnost školního parlamentu je pouze formální, může být jeho činnost kdykoli ukončena ředitelkou školy.
- Každý zastupitel má svá práva a povinnosti.
Povinnosti zastupitelů školního parlamentu
- Zástupci tříd jsou povinni informovat své spolužáky v rámci třídnických hodin o průběhu jednání parlamentu a sdělit výsledky návrhů, požadavků či jiných rozhodnutí.
- Každý člen jde svým chováním příkladem pro ostatní své spolužáky.
- Každý zastupitel pravidelně dochází na zasedání školního parlamentu.
- Dotazy či návrhy zastupitelů jsou předkládány v souvislosti s chodem školy.
- Každý zastupitel respektuje zamítnutí předložených návrhů ředitelkou školy.
- Na zasedání parlamentu je zastupitel povinen předkládat náměty svých spolužáků.
- Každý zastupitel konzultuje problémy se svými spolužáky.
- Zastupitel se aktivně účastní každého zasedání.
- Kterýkoli zastupitel může svolat mimořádnou schůzku školního zasedání.
Práva zastupitele školního parlamentu
- Vznést dotazy v případě nejasností ohledně výuky či provozu školy.
- Seznámit se s výsledky každého projednaného návrhu či připomínky.
- Vyslovit svůj názor.
- Spolupracovat se třídou.
Cíle školního parlamentu
Prostřednictvím školního parlamentu se snažíme zlepšit vzájemnou komunikaci a spolupráci mezi spolužáky v daném třídním kolektivu a učiteli. Dále pomoci žákům při řešení problémů ve vzdělání a ve volnočasových aktivitách a tím předcházet negativním jevům ve vztazích mezi nimi. Dalším z cílů školního parlamentu je připomenout žákům základní školy dodržování školního a klasifikačního řádu.
Jednání školního parlamentu
Schůzky školního parlamentu budou ve školním roce 2020/21 probíhat online přes MS Teams a to vždy druhý čtvrtek v měsíci od 18.00 do 18.30 hodin. Termíny jsou následující - 8. 10., 12. 11., 10. 12. , 14. 1., 11. 2., 11. 3., 8. 4., 13. 5. a 10. 6.
Schůzky budou natáčeny a pokud se žáci nebudou moci zúčastnit, budou si je moci pustit se záznamu a dodatečně se vyjádřit v diskusi. Během měsíce se budou problémy a návrhy diskutovat v příspěvcích na MS Teams.
Zvolení zástupci (2019/20)
- 4.A - Natálie Vedralová, Viktor Lovětínský
- 4.B - Veronika Vlková, Sofie Galbová
- 5.A - Patrik Sivek, Kristina Šafránková
- 5.B - Martina Vlasáková, Bruno Hübner
- 6.A - Nikol Štěpánková, Adéla Merfeitová
- 6.B - Klára Šetková, Jana Krobová
- 7.A - Lucie Pavlíčková, Adriana Husníková
- 7.B - Adéla Hourová, Natálie Svobodová
- 8.A - Johana Kachlířová, Rozálie Dragounová
- 8.B - Soňa Pobořilová, Jiří Mourek
- 9.A - Hana Vlasáková, Adam Hotový
- 9.B - Jakub Klouček, Jakub Pipek
Zasedání Školního parlamentu
- Zápis ze schůze - 19. 1. 2020 /3. února 2020/
- Zápis ze schůze - 18. 12. 2019 /3. února 2020/
- Zápis ze schůze - 20. 11. 2019 /3. února 2020/
- Zápis ze schůze - 30. 10. 2019 /3. února 2020/
- Zápis ze schůze - 17. 4. 2019 /9. května 2019/
- Zápis ze schůze - 12. 3. 2019 /9. května 2019/
- Zápis ze schůze - 12. 2. 2019 /9. května 2019/
- Zápis ze schůze - 15. 1. 2019 /9. května 2019/
- Zápis ze schůze - 11. 12. 2018 /9. května 2019/
- Zápis ze schůze - 5. 12. 2018 /9. května 2019/
- Zápis ze schůze - 6. 11. 2018 /6. listopadu 2018/
- Zápis ze schůze - 9. 10. 2018 /6. listopadu 2018/
- Zápis ze schůze - 6. 10. 2017 /13. října 2017/
- Zápis ze schůze - 17. 2. 2017 /2. března 2017/
- Zápis ze schůze - 2. 12. 2016 /6. prosince 2016/
- Zápis ze schůze - 30. 11. 2016 /6. prosince 2016/
- Zápis ze schůze - 21. 10. 2016 /1. listopadu 2016/
- Zápis ze schůzce - 20. 11. 2015 /24. listopadu 2015/
- Program schůze - 25. 9. 2015 /29. září 2015/
- Program schůze - 14. 1. 2015 /18. ledna 2015/
- Program schůze - 12. 12. 2014 /14. prosince 2014/
- Program schůze - 29. 1. 2014 /26. ledna 2014/
- Program schůze - 31. 10. 2013 /29. října 2013/
- Zápis ze schůze - 26. 9. 2013 /1. října 2013/
- Zápis ze schůze - 14. 6. 2013 /18. června 2013/
- Zápis ze schůze - 13. 5. 2013 /18. června 2013/
- Program schůze - 13. 5. 2013 /22. dubna 2013/
- Zápis ze schůze - 11. 4. 2013 /22. dubna 2013/