Školské poradenské pracoviště
Školské poradenské pracoviště se skládá z výchovného poradce, školního speciálního pedagoga, školního metodika primární prevence a ředitelky školy.
- výchovný poradce: Mgr. Miroslava Dupáková, tel. 312 247 172
- školní speciální pedagog: Mgr. Marie Částová, tel. 724 742 508
- školní metodik primární prevence: Mgr. Petra Dlouhá, tel. 312 247 172
- ředitelka školy: Mgr. Šárka Vostarková, tel. 602 297 946
Výchovný poradce
Zabezepčuje oblast kariérového poradenství a diagnosticko-poradenské činnosti, které jsou zaměřeny k volbě vzdělávací cesty žáka. Více informací v části Volba povolání.
Školní speciální pedagog
Poskytuje pedagogicko-psychologické poradenské služby, jak v základní škole, tak i mateřské škole. Podílí se na vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich zařazení do speciální pedagogické péče.
Zabezpečuje intervenční podporu při realizaci plánu pedagogické podpory a zodpovídá za vypracování individuálního vzdělávacího plánu. Ve spolupráci s ostatními pedagogy tyto oblasti pravidelně vyhodnocuje.
Koordinuje a metodicky vede asistenty pedagoga ve škole. Poskytuje individuální konzultace pro rodiče a zabezpečuje styk se školským poradenským zařízením.
Více informací v části Péče o žáky s SPU.
Školní metodik primární prevence
Činnost metodika prevence je zaměřena zejména na realizaci aktivit školy zaměřených na prevenci záškoláctví, závislostí, násilí, vandalismu, sexuálního zneužívání, zneužívání sektami, rasismu a xenofobie, preskriminálního a kriminálního chování, rizikových projevů sebepoškozování a dalších projevů rizikového chování. Ve spolupráci s pedagogy vyhledává a poskytuje žákům vhodným způsobem dostatek informací o rizikových společenských jevech, vybírá vhodné preventivní programy dlouhodobého zaměření. V případě výskytu rizikových faktorů v chování žáků se je snaží eliminovat či minimalizovat jejich dopad na žáka a třídní kolektiv. Formou individuální a skupinové práce komunikuje se žáky s obtížnou adaptací na školní prostředí, se sociálně vztahovými problémy a rizikovým chováním, které negativně ovlivňují jejich vzdělávání. Metodik prevence koordinuje současně spolupráci školy s poradenskými, terapeutickými, preventivními, krizovými a dalšími odbornými pracovišti, zařízeními a institucemi, které působí v oblasti primární, sekundární a terciální prevence.
Metodik prevence vede zasedání školního parlamentu, jeho závěry předkládá a konzultuje s vedením školy. Více informací v části Strategie systémového řešení primární prevence rizikového chování (2018-2021).
Ředitelka školy
Vytváří podmínky pro činnost Školského poradenského pracoviště a koordinuje jeho činnost.