Škola v přírodě

V termínu od 8. do 14. 6. 2019 se konala škola v přírodě ve Staré Živohošti.

1. den - sobota

Žáci 2. stupně odjeli ve 4 autobusech v 8.51 hodin od školy. Jeli po D6 přes Prahu a dále po D4 na Dobříš a dál pak přes Nový Knín do Staré Živohoště. Žáci 2. stupně přijeli v 10.07 hodin v pořádku na školu v přírodě. Rodičům byla poslána automatická sms zpráva.

Žáci 1. až 4. ročníků přijeli v pořádku na školu v přírodě ve 14.10 hodin. Žáci 5. ročníku vyjeli později a přijeli také v pořádku v 15.30 hodin.

Žáci 2. stupně měli k obědu zelňačku a vepřový perkelt s rýží nebo knedlíkem. Dále měli k dispozici okurku, rajčata, pomeranče a jablka. K pití mají neustále na výběr čaj, malinovou šťávu a pomerančový postmix. K svačině bude banán. Žáci 1. stupně začínají večeří.

Žáci 2. stupně se dopoledne ubytovali a vybalení, vyložení a odnošení zavazadel mladších žáků hráli hry v areálu. Mladší žáci si po příjezdu také vybalili zavazadla.

V 16 hodin začala celotýdenní hra Odyseovy cesty. Žáci byli rozděleni do smíšených skupin od nejmenších po největší a vyráběli potisky se svým bohem na bílá trička. Zítra bude hra pokračovat.

Od 18 hodin byla večeře, kde se žáci prostřídali po skupinách. K večeři jsme měli kuřecí stehna s rýží nebo bramborem a zeleninový bufet. Po večeři žáci hráli hry v areálu a s třídními učiteli se seznámili s řádem a bezpečností v areálu. Rovněž se seznámili s programem na celý týden.

Večerka začínala od 20.30 do 22.00 hodin podle věků žáků. Po večerce již musel být každý umytý a ve své posteli.

Do Fotogalerie ZŠ jsme vložili fotky ze soboty.

2. den - neděle

Budíček měli žáci podle věku od 7.30 do 8.15 hodin. Snídaně jsou od 8.00 do 9.00 hodin.

V 9.15 hodin začal dopolední program opět ve družstvech. Týmy se rozmístili po areálu se svými vedoucími a vyráběli plakát svého boha. Mohli k tomu využít nabízené materiály, ale rovněž mohli použít i jiné přírodní zdroje. Tento úkol trval do oběda.

K obědu jsme měli vývar s nudlemi a koprovou omáčku s hovězím masem a knedlíkem, jako dezert pomeranče a melouny.

Ve 14.15 hodin začal odpolední program. Týmy obcházetly 31 stanovišť a plnily na nich jednotlivé úkoly. Potom měli žáci prostor na hry. K dispozici je tenisový kurt, fotbalové hřiště, nohejbalové hřiště, beach volejbalové hřiště, ping pong, badminton, squash, posilovnu, samozřejmě bazen, ale i mnoho dalšího.

Do Fotogalerie ZŠ jsme vložili fotky z dnešního dne.

Žáci se rovněž střídali průběžně u bazenu.

K večeři jsme měli boloňské špagety a zeleninový bufet. Každý den máme rovněž dvě svačiny. Odpolední a večerní. Dopoledne je obvykle nějaké ovoce, večer potom pečivo s pomazánkami.

Po večeři měli žáci program se svými třídními učiteli a mohli rovněž hrát opět hry v areálu.

Emaily, přes počáteční potíže, kdy včera začaly fungovat až po večeři, jsou již plně v provozu.

Do Videogalerie ZŠ jsme vložili ukázku z odpolední hry.

3. den - pondělí

Budíček byl od 7.30 do 8.15 hodin podle věků žáků. K snídani jsme měli švédské stoly, kde si každý našel, co má rád. Na výběr byly různé druhy cornflakes a lupínků, jogurt, salámy, sýry, vejce a zelenina. K pití je kromě čaje a šťávy, které jsou k dispozici nonstop také mléko.

Dnes měli žáci 5 hlavních aktivit, na kterých se průběžně střídali. Některé třídy stihly všechny, jiné je dokončí následující dny. Aktivity byly doplněny činnostmi s učiteli, koupáním nebo i vycházkou.

Dopoledne žáci viděli show s bikery a hráli bowling.

K obědu jsme měli gulášovou polévku a vepřové maso s bramborovým knedlíkem a špenátem. Po poledním klidu šel někdo hrát bowling, někdo hrál hry všeho druhu a hodně žáků se koupalo. Někteří v bazénu, někteří ve slapské přehradě. Mladší žáci se učili střílet ze vzduchovky, na starší přijde řada zítra.

K večeři jsme měli sekanou s bramborem a okurkou. Vaří nám výborně a dávají až obří porce.

Někteří žáci nyní hrají míčovou hru Kin-ball, jiní jsou v bazénu a ostatní hrají různé hry po areálu. Žáci 1. a 2. ročníků budou mít dnes ještě přednášku o planetách sluneční soustavy a po setmění budou pozorovat Měsíc a planety Jupiter a Saturn. Na ostatní se dostane zítra. Během odpoledne byla příležitost pozorovat Slunce, protože u nás vůbec nepršelo.

Do Fotogalerie ZŠ jsme přidali fotky z dnešního dne. Do Videogalerie ZŠ jsme přidali další videukázku.

4. den - úterý

Snídaně byla tradičně formou švédských stolů.

Dnešní program navazoval na pondělní. Několik tříd včera stihlo program kompletně realizovat, ale většina ne. Zejména se nestihlo večerní/noční pozorování Měsíce, Jupitera, Saturnu a dalších objektů, neboť se zatáhlo. Přestože to na obloze vypadalo spíše jako na diskotéce a blýskalo se ze všech stran, tak nás to téměř minulo a pršelo slabě a asi jen 15 minut.

Dopoledne některé třídy hrály hry v areálu nebo šly na procházku. Žáci 3. až 5. ročníku měli přednášku o vesmíru a střelbu ze vzduchovky. Žáci 6. ročníku hráli bowling, žáci 7. a 9. ročníků měli také střelnici a 8. ročník měl program se třídou.

K obědu jsme měli kulajdu a rozlítaného španělského ptáčka s houskovým knedlíkem a rýží a zeleninový a ovocný bufet.

Odpoledne měli žáci 1., 3. a 4. ročníků program s třídními učitelkami. Žáci 2. ročníku šli na turistický výlet na farmu Malčany k herci Vaškovi Vydrovi, který je seznámil s areálem. Žáci 5.A měli orientační hru po areálu, žáci 5.B si zahráli Kin-ball. Žáci 6. a 7. ročníků měli přednášku o vesmíru a střelbu ze vzduchovky. Žáci 8. ročníku hráli bowling a žáci 9. ročníku měli program s třídními učitelkami. V průběhu celého dne se všechny aktivity prokládaly koupáním v bazénu nebo ve slapské přehradě.

K večeři jsme měli rizoto se sýrem a okurkou a opět zeleninový bufet.

Nyní hrají žáci 1. a 3. ročníků Kin-ball, žáci 8. a 9. ročníků mají přednášku o sluneční soustavě a ostatní hrají různé hry v areálu.

Pokud se počasí nepokazí, tak po setmění proběhne pozorování noční oblohy.

Po celou dobu tiskneme emaily a předáváme je adresátům.

Do Fotogalerie ZŠ jsme vložili fotky z dnešního dne. Videoukázky jsme dnes nenatáčeli.

5. den - středa

V noci proběhlo pozorování noční oblohy. Díky pěknému počasí jsme viděli např. Měsíc, planetu Jupiter i s jejími 4 velkými měsíci, planetu Saturn s jejím velkým prstencem, dvojhvězdy a několik mlhovin. Pozorování se žákům velice líbilo. Noční pozorování vyfotit nešlo, ale do Fotogalerie ZŠ jsme přidali dalí fotky ze včerejška.

Po snídani byly třídy se svými učiteli. Asi 5 tříd šlo na vycházku, někdo hrál hry v areálu, někdo šel k přehradě. Žáci 8. ročníku hráli Kin-ball, žáci 9. ročníku měli na programu Kin-ball a střelnici.

K obědu jsme měli krupicovou polévku s vejcem a hamburskou vepřovou plec s houskovým knedlíkem. Jako dezert byly melouny, banány a pomeranče.

Odpoledne jsme dokončili hru Odyseovy cesty, kterou jsme prokládali koupáním v bazénu.

K večeři jsme měli kuřecí soté po čínsku s rýží.

V 19.30 hodin začala diskotéka a karaoke. Kvůli opravě elektrického vedení v blízkosti areálu však po hodině skončila. Ve 21.30 hodin obnovili elektřinu, ale všichni už jsou na chatkách a pokojích.

Do Fotogalerie ZŠ jsme vložili fotky z dnešního dne. Do Videogalerie ZŠ jsme vložili ukázku z karaoke a soutěží.

6. den - čtvrtek

Hezký den do Kladna!

Do Fotogalerie ZŠ jsme opět vložili další fotky ze středy.

Dopoledne byla většina tříd se svými třídními učiteli. Někdo trénoval na akademii a někdo hrál hry v areálu. Žáci 4. ročníku šli na bowling. Žáci 5.B hráli Kin-ball a žáci 8. a 9. ročníků připravovali odpolední soutěž.

K obědu jsme měli bramboračku a rajskou hovězí pečeně s těstovinou nebo knedlíkem.

Odpoledne proběhla závěrečná soutěž. Bylo připraveno mnoho stanovišť s různými úkoly. Žáci za splnění úkolů dostávali duhovky, které pak proměnili za věcné ceny a sladkosti.

Do Fotogalerie ZŠ jsme vložili fotky z odpoledních soutěží. Do Videogalerie ZŠ jsme vložili ukázku z odpoledních soutěží.

K večeři jsme měli uzenou krkovici s bramborovou kaší a okurkou.

Po večeři proběhlo slavnostní vyhlášení výsledků všech soutěží. Na 1. místě se umístil tým bohyně Létó, na 2. místě tým bohyně Démétér a na 3. místě tým boha Poseidona. Po ukončení proběhla diskotéka s karnevalem.

Do Fotogalerie ZŠ jsme přidali fotky z karnevalu a zakončení. Videoukázka se nahrává a bude k dispozici po půlnoci.

7. den - pátek

Do Videogalerie ZŠ jsme vložili ukázku ze zakončení a karnevalu.

Po snídani jsme zabalili zavazadla. Starší žáci pomohli mladším.

Žáci 1. a 2. ročníku + část 6.B odjeli ze školy v přírodě v 9.37 hodin. Cesta je zatím bez komplikací. Ke škole dorazí v 11.05 hodin. Žáci 3. ročníku odjeli v 10.15 hodin a ke škole dorazí v 11.33 hodin a žáci 4. ročníku + část 6.B a 4 žáci 8.A v 11.53 hodin.

Žáci 5. ročníku odjeli v 10.53 hodin. Ke škole by měli dorazit v 12.23 hodin.

Žáci mají zavazadla v tom autobusu, ve kterém pojedou.

Žáci 6.A odjeli ze školy v přírodě ve 12.53 hodin. Příjezd ke škole bude ve 14.18 hodin.

Žáci 7. ročníku odjeli ze školy v přírodě ve 13.20 hodin. Příjezd ke škole bude ve 14.39 hodin.

Žáci 8. ročníku odjeli ze školy v přírodě ve 13.27 hodin. Příjezd ke škole je v 14.57 hodin.

Žáci 9. ročníku odjeli ze školy v přírodě ve 14.42 hodin. Příjezd ke škole je v 16.01 hodin.