Lyžařský výcvikový kurz 9. - 16. 1. 2015

V termínu od 9. do 16. 1. 2015 se konal pro žáky 2. až 9. ročníků lyžařský výcvikový kurz ve Velké Úpě.

Na kurzu probíhalo jako tradičně online zpravodajství. Jak jsme se měli si můžete přečíst dále.

1. den - pátek

Všechny žáky i věci jsme naložili a autobusy odjely od školy v 7.50 hodin. Jeli jsme přes Slaný, Mělník, Mladou Boleslav, Jičín, Trutnov. Před Jičínem u čerpací stanice Ono jsme měli přestávku na občerstvení a toaletu.

Do Velké Úpy jsme přijeli v 11.35 hodin. Cesta byla klidná, bezpečná a bez problémů. Rodičům byla zaslána automatická SMS zpráva.

Rolby nám vyvezly lyže a zavazadla. Žáci vyjeli k chatě lanovkou. Po příjezdu jsme se ubytovali a šli na oběd. K obědu jsme měli hovězí polévku se zeleninou a svíčkovou na smetaně s houskovým knedlíkem.

Po obědě jsme vybalili lyže a šli na rozřazení do jednotlivých družstev. Nakonec jsme rozřazení udělali na kopci před chalupou, protože se předpověď počasí vyplnila a fouká silný vítr a je mlha. Teplota 0°C a zataženo. Sněhu je zatím dost, jak na sjezdovce, tak i mimo, ale uvidíme, jak přečkáme zítřejší oblevu. Podle místní předpovědi má v noci a dopoledne pršet.

K večeři jsme měli rizoto. Jídla a pití máme dostatek, ubytování pěkné, hezky teploučko.

Žákům můžete posílat emaily na lyzak@2zskladno.cz. Každá zpráva bude vytištěna a předána dětem. Zprávy, které přišly do 18.00 hodin jsme předali u večeře. Pozdější emaily předáme u snídaně.

Po večeři se žáci rozdělili do družstev na celotýdenní doprovodný program. Máme tým Ledňáčků, Super lyžařů, Horských ledních medvědů, Blue Dance, Ledních medvědů, Horalů a Snowboarďáků.

Žáci se také dozvěděli, v jakém jsou družstvu a jakého mají instruktora. Seznam rozřazení do družstev si můžete prohlédnout ZDE. Do družstev byli žáci rozděleni podle toho, jak se jim povedla úvodní jízda. Snažili jsme se přiřadit k sobě žáky tak, aby byli svým výkonem k sobě co nejblíže a lyžování si tak co nejvíce užili. Když to šlo, tak jsme žáky řadili i věkově. Pokud by se ukázalo, že se někdo oproti ostatním rychle zlepšuje nebo i zhoršuje, tak ještě obsazení týmů upravíme.

Po rozřazení šli žáci na své pokoje. Někteří si musí ještě dovybalit a hlavně se umýt a připravit na večerku. Mladší žáci ji mají od 21 hodin, starší od 22 hodin.

Do Fotogalerie ZŠ jsme vložili několik fotografií z dnešního dne.

Odpoledne za námi přijela také paní ředitelka, která na nás bude dohlížet do úterý. Pokud byste měli nějaké dotazy, můžete se tedy obracet i přímo na vedení školy.

2. den - sobota

Dnes jsme měli budíček v 7.30 hodin. V 7.50 šli na snídani mladší žáci, v 8.15 hodin potom starší.

Pršelo nám celou noc. Sněhu ubývá, tak snad brzy přestane pršet.

K snídani jsme měli rybí pomazánku s pečivem nebo máslem, marmeládou a zeleninou.

Celé dopoledne intenzivně pršelo, a tak jsme nelyžovali. Na programu byli soutěže o lyžařském desateru, deskové hry a pohádka.

K obědu jsme měli rajskou polévku s rýží a na výběr mezi domácí sekanou se šťouchaným bramborem a zelným salátem nebo kuřetem na paprice a zelným salátem.

Po obědě byl polední klid. Sice přestalo pršet, ale sjezdovka je hodně rozčvachtaná a fouká docela silný vítr. Rozhodli jsme se tedy, že raději půjdeme na procházku, abychom se trochu vyvětrali a nevyhodili peníze za permice na několik jízd. Na procházku jsme se vydali na Pěnkavčí vrch. Je to přibližně 4-5 km okruh na běžecké trati. Procházka byla pěkná. Vzali jsme s sebou boby, lopaty a proběhla i sněhová bitva. Fotky nahrajeme večer. Vrátili jsme se sice mokří, ale vyvětraní a někteří i unavení. Po příchodu jsme dali sušit věci a šli jsme na svačinu.

Po procházce jsme si pustili film o zásadách bezpečného pohybu a pobytu na horách a na sjezdovce.

K večeři jsme měli na výběr mezi vepřovými kostkami na pepři s těstovinou nebo bramborovým gulášem s chlebem.

Nyní probíhá večerní program družstev. Mladší žáci se účastní všichni, starší pouze ti, co chtěli.

Emaily, které žákům přišly do večeře, jsme předali. Další předáme zítra ráno u snídaně.

Dnes také začalo bodování úklidu pokojů. Nejlepší pokoje byli č. 14 a 21. Nejhorší byl pokoj č. 4.

Jsme rádi, že jsme podle předpovědi počasí přečkali nejhorší den týdne a zítra si s velkou pravděpodobností zalyžujeme. Podle předpovědi máme mít teplotu mezi -4°C až -1°C a trochu sněžení. Umělé zasněžování nám na zítra asi nepomůže, protože ho nejspíš nebudou moci pustit. Vodu totiž berou z místního potoka a nádrže a nejprve se musí počkat až se v něm voda zase ochladí.

Fotografie z dnešního dne si můžete prohlédnout ve Fotogalerii ZŠ.

3. den - neděle

Budíček i snídani jsme měli stejně jako včera.

K snídani bylo na výběr mezi párky s pečivem nebo pečivem s máslem a marmeládou.

Dopoledne lyžovalo tmavě modré družstvo na Portáškách, oranžové a červené na sjezdovce Modřín a ostatní družstva na Sagasserových boudách.

Sjezdovky byly ráno ledové, ale během dopoledne začalo sněžit, a tak se to už zlepšilo. Začátečníci a mírně pokročilí mají na Sagasserových boudách ideální podmínky. Sjezdovku mají celou pro sebe. Pokročilejší lyžují na Modřínu, který má také slušné podmínky, ale lyžuje tam spolu s námi ještě celkem dost jiných škol. Tmavě modré družstvo na Portáškách má také dobré podmínky.

K obědu jsme měli kuřecí vývar s kapáním a na výběr mezi boloňskými špagetami se sýrem nebo vepřovými vrabci se zelím a bramborovým knedlíkem.

Do Fotogalerie ZŠ byly přidány fotky z dopoledního lyžování.

Odpoledne jsme všichni lyžovali na stejných místech jako dopoledne. Za dopoledne a odpoledne napadlo už cca 20 cm sněhu a stále hustě padá. I přes nepřízeň počasí se všichni lyžaři moc snažili a zejména začátečníci udělali veliký pokrok. Pro husté sněžení jsme však nemohli natáčet a ani fotit, tak Vám to vynahradíme večer alespoň menší prohlídkou pokojů.

Zdravotní stav všech účastníků je zatím skvělý. Několik žáků sice občas zakašle, ale nic vážnějšího.

Musíme pochválit také personál. Žákům dávají velké porce, dobře vaří a hodně topí. Všude je čisto a uklizeno. Teda někde už ne, ale to se projevuje i na bodování pokojů. :-)

Nyní máme svačinu. Výborná jablíčka a mandarinky. A když se to dětem oloupe a nakrájí, tak mizí ve velkém. :-)

Během svačiny se mladší žáci dívali na Harryho Pottera, nebo si hráli deskové hry, starší žáci se buďto dívali, nebo byli na pokojích.

K večeři jsme měli na výběr mezi francouzskými bramborami s okurkou a kuřecím plátkem na houbách s bramborem.

Emaily, které přišly do 18 hodin jsme předali u večeře, další rozdáme ráno u snídaně. Celkem jsme zatím předali 136 emailů.

Po večeři se dokoukal film a dnes už žádné kvízy a hry neprobíhaly. Většina lyžařů je po prvním dni docela unavená, tak se šli umýt a někteří už spát. Zbytek je v klidu na pokojích a buďto si povídá nebo hraje hry.

Do Fotogalerie ZŠ jsme přidali fotky z našeho ubytování a z lyžování na Sagasserových boudách. Mladší žákyně si chtěly nejdřív uklidit a naaranžovat pokoj, ale jinak to odpovídá skutečnosti. Sociální zařízení mají žáci buďto na pokoji, nebo na chodbě. Na fotkách je obojí.

4. den - pondělí

Včera a v noci napadlo cca 35 cm, dnes během dne možná dalších 10 cm.

K snídani jsme měli na výběr mezi šunkovou pomazánkou s pečivem a zeleninou nebo máslem a džemem.

K obědu jsme měli bramboračku a na výběr mezi segedínským gulášem s knedlíkem nebo obalovanou treskou s bramborovou kaší.

Dopoledne a odpoledne lyžovalo tmavě modré, oranžové a červené družstvo na Portáškách, vleku Hofer, případně Modřín. Svítivě zelené, světle modré a tmavě zelené družstvo na Sagasserových boudách.

K večeři jsme měli na výběr mezi krkonošskou kuřecí směsí s rýží nebo vepřovými játry na cibulce s rýží.

Zájemci ze starších žáků byli na večerním lyžování. Mladší půjdou až zítra. V úterý dopoledne máme totiž lyžařské volno dle předpisů, takže mladší budou na večer odpočatí a starší budou moci déle odpočívat po dnešku.

Mladší žáci měli večer soutěže a přednášku o výzbroji a výstroji.

Informujeme rodiče i paní učitelky ve škole, že vedení lyžařského kurzu rozhodlo, že žáci nebudou vyplňovat pracovní sešity do školy. Lyžák není škola v přírodě. Žáci jsou zde fyzicky dost vytíženi a po výcviku jsou skutečně unaveni, takže budou odpočívat a nebudou se učit. Děkujeme za pochopení.

Emaily, které přišly do 18. hodiny jsme předali u večeře.

Do Fotogalerie ZŠ jsme přidali fotografie z dnešního denního i večerního lyžování.

5. den - úterý

Dnes bylo nejlepší počasí z celého týdne. Je 0°C a krásně slunečno.

K snídani jsme měli šunkový salám, sýr, máslo, marmeládu, pečivo.

Dopoledne šli starší žáci na běžky. Nejprve jsme trénovali u Pěnkavčího vrchu techniku, a pak jsme se vydali na hřebeny Krkonoš na Růžohorky. Museli jsme překonat 1,5 km dlouhý kopec, ale odměnou nám byly krásné výhledy na celé Krkonoše. Sněžku jsme měli jako na dlani. Mladší žáci lyžovali na Sagasserových boudách a ti, co mají s sebou snowboard, jezdili na snowboardu. S těmi, kteří si ho budou chtít půjčit, zajedeme odpoledne do půjčovny a budou na něm jezdit zítra.

Do Fotogalerie ZŠ jsme přidali fotografie z dnešního dopoledne.

K obědu jsme měli zelnou polévku s klobásou a na výběr mezi debrecínským gulášem s houskovým knedlíkem a haluškami s uzeným masem a zelím.

Odpoledne byl půldenní odpočinek od lyžování, který musíme mít dle předpisů. Šli jsme bobovat a na sněhovou bitvu, kterou jste měli vidět spolu s pozdravem v online přenosu. Tak Vám ji natočili.

K večeři jsme měli na výběr mezi vepřovými bio kostkami na kmíně s rýží a kuřecím plátkem s opečeným bramborem.

Po večeři byli mladší žáci na večerním lyžování. Starší na něm byli již včera a nejspíš půjdou ještě zítra.

Emaily, které přišly do 18 hodin, jsme předali u večeře.

Do Fotogalerie ZŠ jsme vložili fotky z odpoledne a večerního lyžování. Do Videogalerie ZŠ jsme vložili videoukázku z dnešního dne. Bohužel není problém jenom s webkamerou, ale i se softwarem pro střih videa. Použili jsme tedy náhradní, méně kvalitní, ale alespoň funkční.

6. den - středa

Včera večer jsme doplnili slibované fotky z večerního lyžování a video z celého dne.

K snídani jsme měli na výběr mezi domácím perníkem a pečivem s marmeládou, máslem.

Tmavě modré, oranžové a červené družstvo lyžovalo celý den na Portáškách, Hoferu a Modřínu. Ostatní družstva lyžovala na Sagasserových boudách.

Dnes jsme procvičovali lyžařskou techniku a trénovali na závody, které budou zítra.

K obědu jsme měli hovězí vývar s nudličkami a na výběr mezi pečeným kuřecím stehnem s bramborem a kuřecími rarášky s bramborovou kaší.

K večeři jsme měli na výběr mezi čočkou na kyselo s klobásou a žemlovkou s jablky.

Emaily, které přišly do 1 hodin, jsme předali u večeře.

Večer měli mladší žáci karneval, starší žáci měli na výběr mezi karnevalem a večerním lyžováním.

Během dne jsme natáčeli ukázky našeho lyžování. Naopak fotky dnes skoro žádné nemáme. Několik jsme jich pořídili na večerním lyžování, ale přes den jsme pouze točili na kameru.

Do Fofogalerie ZŠ jsme vložili fotky z večerního lyžování a karnevalu a do Videogalerie ZŠ jsme vložili 3 videa z dnešního dne.

7. den - čtvrtek

K snídani jsme měli na výběr müsli s mlékem nebo pečivo s marmeládou, máslem.

Dopoledne proběhl závod ve slalomu. Slalom se jel na Sagasserových boudách, aby ho bezpečně zvládli všichni účastníci. Musíme všechny členy moc pochválit. Každý už dávno lyžuje samostatně a neustále se všichni zlepšují. Závod jsme natočili a právě ho nahráváme. Výsledky zveřejníme až po vyhlášení. Do Fotogalerie ZŠ jsme přidali fotky ze slalomu.

K obědu jsme měli čočkovou polévku a na výběr mezi koprovou omáčkou s bramborem a rajskou omáčkou s masovými kuličkami a knedlíkem.

Odpoledne proběhl závod v běhu na lyžích. Účastnili se ho žáci 2. stupně. Mladší výborně povzbuzovali.

Před večeří proběhlo vyhlášení výsledků bodování pokojů, soutěže družstev, závodu ve slalomu a závodu v běhu na lyžích a také proběhla jedna gratulace k narozeninám.

K večeři jsme měli na výběr mezi vepřovým řízkem s bramborem a pizzou.

Nyní balíme zavazadla a lyže. Lyže máme zabaleny, ale zavazadla ještě balíme. Už nyní je jasné, že některé věci nejsou ničí. V pondělí ve škole, tak mohou rodiče navštívit ztráty a nálezy, případně něco vyměnit. :-)

Emaily budeme předávat do 20.00 hodin.

Do Fofogalerie ZŠ jsme přidali fotky ze slalomu, závodu v běhu na lyžích a slavnostního vyhlášení výsledků. Do Videogalerie ZŠ jsme vložili video ze slalomu a z běhu na lyžích. Celkem jich je tedy 6.

Výsledky závodů ve slalomu a v běhu na lyžích jsou ke stažení ZDE.

8. den - pátek

K snídani jsme měli sýrovou pomazánku, pečivo, máslo, marmeládu.

Zavazadla a lyže nám odvezla rolba. Žáci se dolů přemístili lanovkou. Autobusy přijely v 10.45 hodin.

Z Velké Úpy jsme vyjeli v 11.15 hodin. Jeli jsme přes Trutnov, Jičín, Mladou Boleslav, ve které jsme stavěli na přestávku na jídlo, pití a toaletu, dále přes Velvary.

Rodičům byla odeslána automatická SMS zpráva o čase příjezdu.

Ke škole jsme přijeli všichni v pořádku v 15.22 hodin.

Lyžařský výcvikový kurz skončil. Takže za rok na viděnou!