Škola v přírodě - 1.A, 1.B, 3.B a 4.A

V termínu od 6. 6. do 12. 6. se třídy 1.A, 1.B, 3.B a 4.A zúčastní školy v přírodě v hotelu Belveder v Železné Rudě na Šumavě.

Dětem můžete psát na e-mail svp@2zskladno.cz (dětem je vytiskneme a předáme).

Každý den budeme vkládat aktuální informace a fotografie o dění na švp.

AKTUALIZOVÁNO: čtvrtek 12. 6. 2014 ve 14.55 hodin

1. den - pátek

Ráno jsme vyjeli podle plánu v 8 hodin od školy. Čekala nás cesta dlouhá téměř 180 km. S jednou přestávkou na svačinu a s veselou pohádkou Shreka jsme k hotelu Belvedér dorazili v 11 hodin. Vybalili jsme kufry a dali si společný oběd v jídelně v country stylu. Hotel je velmi útulný a čistý, v prvním patře jsou ubytováni prvňáčci, ve druhém pár dětí z první třídy a třeťáci, nejvyšší třetí patro obsadili čtvrťáci. Děti si po obědě odpočinuly a odpoledne vyrazily se svými vychovatelkami na malý výlet po okolí hotelu a ti starší do infocentra v Železné Rudě. Příjemně unaveni procházkou a sluníčkem jsme si pochutnali na zapečených těstovinách. Po večeři mají starší děti malé tvoření jmenovek na dveře a naši nejmenší si zalezli do postýlek a v půl osmé už spousta dětí spí. Brzy pošleme fotky, abychom se podělili o naše zážitky. Děkujeme za první e-maily a těšíme se na další. Vaše děti.

2. den - sobota

Do Fotogalerie ZŠ jsme přidali další fotografie.

Pozdravujeme všechny doma a posíláme slunečný pozdrav ze Šumavy.

Dnes nám začal první školní den na horách. Dopoledne po snídani, ke které si můžeme vybrat z bufetového stolu na co máme chuť – šunka, sýr, zelenina, nutella, med, marmeláda, paštika, lupínky s mlékem a křupavé pečivo, jsme se začali učit.

My prvňáčci jsme si založili pirátský deník a napsali svůj první dopis od piráta. Potom jsme už řádili venku, hráli hry a odpoledne stavěli domečky v lese. Samozřejmě i odpočíváme, po dobrém obědě si dopřejeme polední klid, někteří i spánek. Sluníčko svítí a pálí, ale v lese je příjemný chládek. Nebojte se, mažeme se UV krémy a stříkáme se proti klíšťatům.

My třeťáci jsme si zopakovali češtinu a matematiku venku na terase a na tom čerstvém vzduchu nám to jde velmi dobře. Odpoledne bylo zábavné, konaly se sportovní hry a změřili jsme svoje síly v téměř olympijských disciplínách. Pak jsme seběhli z kopce dolů na zmrzlinu do Železné Rudy a šlapali zpět do prudkého kopce po staré křížové cestě zdobené biblickými obrázky.

A my nejstarší čtvrťáci jsme si taky započítali v matematice, zopakovali češtinu a přečetli pár kapitol z různých knih. Dali jsme si pořádný oběd, protože nás čekala 10 km dlouhá horská tůra. Počasí je krásné a my jsme měli úžasný výhled na Šumavu a do blízkého Německa. Cestou zpátky to bylo skoro pořád z kopce, tak nám zbylo dost sil na večerní fotbal. Už jsme všichni po večeři a jdeme spát, ať si nohy odpočinou na další výlet.

Děkujeme za pohledy, dopisy a e-maily, které si čteme po snídani a po večeři. Ahoj.

3. den - neděle

Hezký pozdrav z vrcholků Šumavy.

Dnes se vám hlásíme se zpožděním, a to proto, že jsme zdolali nejkrásnější místa Šumavy. Dopoledne jsme strávili v letní škole, příjemně nás osvěžila pramenitá voda, kterou nás paní učitelka pokropila, aby nám bylo v tom horku příjemněji. Ale odpoledne jsme se my třeťáci a čtvrťáci ukázali jako zdatní trampové a došli až k pověstmi známému Čertovu jezeru. V hlubokých lesích naše unavené nohy svlažila studená voda ledovcového jezera. U večeře jsme si pochutnali na špagetách a uvědomili si, že jsme ušli dalších 12 km. Stáváme se sběrači turistických razítek.

Naši nejmenší z prvních tříd se vydali už dopoledne na pěší tůru k rozhledně Pancíř. Jsme ještě malí, ale naše nožky ušly 10 km. Odpoledne jsme odpočívali a později lovili pravé perly. Užijeme si spoustu legrace, ale o tom všem vám poví náš pirátský deník.

Je tu horko, ale v lesích je po celý den příjemný chládek. Nemějte obavy, pijeme a mažeme se. A ti, kteří se na pěší tůru necítí, plní úkoly v našem hotelu.

4. den - pondělí

Dnes byl nejteplejší den našeho pobytu. Už ráno se paní učitelky a paní vychovatelky domluvily, že budeme mít relaxační program. My nejmenší jsme zůstali na hotelu a hráli karetní hry a pexeso. Přes polední klid spousta z nás usnula. Po sladkém spánku jsme se před sluníčkem schovali v lese u hotelu a hráli si v mechu a kapradí. Před večeři se děti ve skupinkách po šesti vystřídali v solné jeskyni. Večeře byla sladká tečka za dnešním dnem – buchtičky s krémem.

Pro nás třeťáky a čtvrťáky byl pro dnešní den naplánovaný celodenní výlet. Slunce pálilo a hřálo už od snídaně, tak i nám paní učitelky a vychovatelky vymyslely delší procházku po okolí. Měli jsme připravený oběd s sebou – chleba, řízek, tatranku, došli jsme až na hranici s Německem a tam si udělali piknik. Cestou zpátky jsme si sedli v oblíbené cukrárně v Železné Rudě. Vrátili jsme se odpoledne zpátky. Po večeři se už ochladilo a nám zbylo dost energie, abychom si zahráli volejbal. Je příjemný teplý večer a my se pomalu chystáme do postelí a ke spánku. Dobrou noc.

Do Fotogalerie ZŠ jsme doplnili fotky ze včerejšího i dnešního dne.

5. den - úterý

Milé maminky, tatínci, sourozenci, babičky, dědové a kamarádi.
Náš pobyt tady utíká a nás už čekají jen dva celé dny. Píšeme vám o všem, co tady děláme, tak vám ještě napíšeme, jak se o nás starají na hotelu.
Ubytování je pohodlné, čisté prostorné pokojíčky s novou postelí a vlastní sprchou. Každý den nám vysají a uklidí koupelnu, ale steleme si sami, protože za to sbíráme body a soutěžíme o nejčistější pokoj. Dokonce i kluci jsou v této disciplíně jedničky, když chtějí.
V jídelně se cítíme velmi dobře. Je zařízena v country stylu s pěknou výzdobou. To nejdůležitější je to, co nám uvaří. Snídaně máme každý den formou bufetu. Čerstvé rohlíky a chleba, někdo sní jeden někdo tři, máslo, šunka, tvrdý nebo měkký sýr, marmeládky, med, nutella, paštika, jogurt a snad nejoblíbenější čokoládové kuličky s mlékem. K pití máme sladký čaj s citrónem, vodu nebo šťávu.
K obědu jsme už měli bramborovou kaši s karbanátkem, vepřové maso, kyselé zelí a houskový knedlík, vepřové na žampionech a dušená rýže, hamburská kýta a houskový knedlík. Večeři máme teplou okolo šesté hodiny, už jsme ochutnali zapečené těstoviny "Belveder", mexický guláš s dušenou rýží, špagety s masem, rajčaty a sýrem, buchtičky se "šodó". Během dne máme dvě svačinky rohlík se šunkou, s paštikou, tatranku, ovoce a podobné dobroty.
Hlad nemáme a někteří z nás si chodí i dvakrát přidat. Citíme se tady příjemně a majitel i personál je velmi milý a vstřícný.
Své pocity, připomínky a vzkazy nám můžete sdělit též prostřednictvím návštěvní knihy naší školy, kterou najdete na titulní straně našich webových stránek vpravo dole.

Hlásíme se v průběhu dne ze Šumavy.

Ahoj doma! Buřty vyšly! Všichni jsme si opekli buřta, vzali si rohlík nebo chleba, kečup a hořčici a dali si večeři v přírodě. Komu buřty nechutnají, opekl si pečivo nebo si ho namazal pomazánkovým máslem. Vystřídali jsme se u ohniště prvňáčci a starší. Po večeři jsme šli my menší na pokoje a umyli si hlavičky, aby nám voněly vlásky do postýlek. Velké děti měly od vychovatelek připravenou večerní bojovku. Kdo se bál hned, zůstal na pokoji a ti odvážnější vyšli ve dvojici nebo ve skupinkách na krátkou osvětlenou stezku, kterou cestou hlídaly paní učitelky. Byla to legrace a my se vrátili unaveni do své postele. Spát se nám moc nechtělo, měli jsme si o čem vyprávět. Ale pan Mirek - noční hlídač nás hlídá jako rys a my museli potichoutku usnout.

Děkujeme za zprávičky z domova a víme, že Vás trápí to hrozné horko. Tady u nás je horko také, ale mnohem příjemnější než ve městě. Jsme na horách a teplo je mnohem snesitelnější, teploměr ukazuje 28 stupňů a většina našich cest vede v příjemném chládku v lese. Nejtepleji je v Železné Rudě venku před cukrárnou.
V bazénu se ještě nekoupe, ale nás ochlazuje paní učitelka a paní vedoucí sprškou z hadice. Je to příjemné osvěžení během dne. Samozřejmě musíme pořád pít, a to hlavně vodu.
Dneska přichází od západu první bouřky, všichni jsme u hotelu a nikdo se nevydal na horskou tůru. Střídáme se po skupinkách v solné jeskyni. Držte nám palce, aby večer nepršelo, moc se těšíme na táborák.
Vaše děti.

6. den - středa

Probudili jsme se do posledního dne našeho dobrodružství. Po snídani se piráti vydali na závěrečnou plavbu po okolí. Sesbírali úlovky do svých pirátských deníků a nedočkavě čekali na odpolední vyhlášení nejšikovnějšího piráta a celé posádky. K obědu se posilnili rizotem a ulehli do svých kajut, aby si odpočinuli. Všichni se těšili na finále dnešního dne. Zabalili pirátské truhly, naplnili břicha bavorskými vdolky a oblékli svůj slavnostní šat na pirátskou tancovačku. Unavení, ale usměvaví si zalezli do svých postýlek, aby se vyspali na cestu domů.

Sluníčko hřálo a my starší jsme se dopoledne vzdělávali ve stínu. Po odpoledním klidu se devět družstev vydalo na orientační bojovku, cestu nám ukazovaly oranžové fáborky a my museli projít osm stanovišť s úkoly. Všechno jsme našli a společně se vrátili na svačinu. Dohráli jsme olympijské disciplíny a těšili se na vdolky a karneval. Byla to zábava a hezky jsme si zatančili. Večer jsme si zabalili věci, ráno dobalíme odměny a diplomy a potom zakřičíme: „Ahoj Šumavo!“ a pojedeme domů.

Šťastnou cestu!

7. den - čtvrtek

Ve 14.55 hodin jsme byli v Lidicích. Předpokládaný příjezd ke škole je v 15.05 hodin.