Škola v přírodě - 2. ročník

V termínu od 3. 6. do 8. 6. 2014 se žáci 2. ročníku účastnili školy v přírodě v hotelu Babůrek na Šumavě.

AKTUALIZOVÁNO: neděle 8. 6. 2014 v 7.09 hodin

1. den - úterý

Na Babůrek jsme dorazili v pořádku, cesta proběhla bez problémů, žáci sledovali film a nikomu nebylo špatně. Měli jsme jednu zastávku na svačinku. Po příjezdu se žáci seznámili s vychovatelkami Evou a Dominikou. Poté jsme měli oběd - vývar a bramborovou kaši s uzeným masem. Nyní jsou děti na pokojích a vybalují si věci. Večer přidáme první fotografie z cesty a ubytovávání.

Opět se hlásíme ze školy v přírodě. Celá škola v přírodě bude probíhat v duchu Harryho Pottera, proto se žáci odpoledne rozdělili do 6 družstev - kolejí. Zahráli si první sportovní hry a získali již nějaké body. Počasí nám docela přálo, i když při příjezdu trochu poprchávalo. Každé družstvo dostalo barevná trička, která si v průběhu školy v přírodě děti pomalují. K večeři jsme měli čočku. Po večeři si každé družstvo vymyslelo motiv na tričko a pokřik svého týmu, večerka bude v devět večer.

Baburek leží v lese, proto je zde špatné internetové připojení. Rovněž mobilní signál není zrovna ideální, často vypadává. Emaily, které přišly do 19.00, děti dostaly. Ostatní vytiskneme a předáme dětem ráno u snídaně.

Do Fotogalerie ZŠ jsme přidali fotografie z dnešního dne.

2. den - středa

Ráno jsme vstávali po sedmé hodině, k snídani byla houska nebo chléb s máslem a marmeládou. Dopoledne probíhala výuka, děti si zasoutěžily v násobilce, zopakovaly si slovní druhy a psaní hůlkovým písmem. K obědu budeme mít francouzskou cibulačku a  svíčkovou na smetaně s knedlíkem. Maily došlé do 7.00 děti dostaly u snídaně, zbytek vytiskneme a předáme po večeři.

Do Fotogalerie ZŠ jsme přidali fotografie z dnešního dopoledne.

Oběd dětem chutnal, hodně si přidávaly. Po odpoledním klidu šly děti opět ven, kde pokračovaly ve hře družstev a opět získaly spoustu bodů. V lese si žáci povídali o zvířatech, o kterých se píše v Harrym Potterovi. Po svačině žáci vyplňovali kvíz. Před večeří jsme ještě stihli napsat dopisy domů, tak se máte na co těšit. K večeři jsme měli boloňské špagety. Nyní jsou už děti umyté a v pyžamech a poslouchají pohádku na dobrou noc. Večerka bude zase v devět večer. Děti opět dostaly maily od Vás, ze kterých mají vždy velikou radost.
Pokud bude příznivé počasí, plánujeme na zítřejší odpoledne výlet.

Do Fotogalerie ZŠ jsme přidali fotografie z dnešního odpoledne.

3. den - čtvrtek

Opět se hlásíme z Babůrku. Ke snídani jsme měli housku s máslem a šunkou, kdo nechtěl šunku dostal housku nebo chleba s marmeládou. Opět jsme se dopoledne učili, ale místo jedniček děti dostávají bonbony. Během dopoledne jsme si i zazpívali, žáci zpívají rádi a Pějme píseň dokola je jejich oblíbená hra. Rovněž děti dostaly vytištěné maily od vás, již jste jich poslali 66. K obědu jsme měli jarní zeleninový krém a pečené kuře s vařeným bramborem a zeleninovým salátem. Po poledním klidu se chystáme na výlet do blízké vesnice. Počasí je celkem slušné, sice je zamračeno, ale neprší a je docela teplo. Zdravíme do Kladna.

Do Fotogalerie ZŠ jsme přidali fotografie z dnešního dopoledne.

Odpolední výlet se vydařil, počasí nám přálo. Sice bylo polojasno, ale příjemně teplo. Ve vesničce Nové Hutě si děti mohly koupit nějaké pamlsky, čehož hned využily. Naštěstí se nejprve nasvačily, takže zmrzlina už byla opravdu jen tou sladkou tečkou nakonec. Ve vesnici je moc hezké dětské hřiště, na kterém se skutečně všichni jaksepatří vydováděli. Do Babůrku jsme se vrátili něco po páté hodině. Někteří si šli ještě zahrát fotbálek (zvláště kluci, kteří nás od začátku pobytu ke hře přemlouvají), děvčata dala přednost jiným míčovým hrám. K večeři nás čekají lívanečky, tak se máme na co těšit.

Lívance dětem moc chutnaly. Po večeři ještě někteří psali dopisy domů. Také obrázky na tričkách, které si žáci navrhli a které jim paní vychovatelky během dopoledne na trička namalovaly, již uschly, a tak si mohli všichni  vyzdobená trička vyzkoušet. Po večerní hygieně si ještě většina žáků poslechla pohádku a nyní jsou již v postýlkách a někteří už spí. Maily, které jste poslali do 20.30 hodin, děti dostaly. Ostatní předáme dětem ráno. Zdravíme do Kladna a přejeme dobrou noc.

4. den - pátek

Do Fotogalerie ZŠ jsme přidali fotografie ze včerejšího odpoledne.

Po snídani (houska s máslem a sýrem) měli žáci možnost svému týmu obstarat nějaké body navíc. Kdo neudělal v písance jedinou chybičku, získal pro své družstvo bod. Musíme žáky pochválit, protože se opravdu snažili. Poté jsme se šli trochu protáhnout do lesa, kde se děti účastnily soutěží družstev a opět získaly mnoho bodů. Jsme všichni zvědaví, jak nakonec vše dopadne a který tým vyhraje. Po návratu se všichni těšili na oběd, po frankfurtské polévce se jen zaprášilo a někteří si i několikrát přidávali, těm pak už v bříšku nezbylo žádné místo na květákové placičky s bramborem a salátem. Odpoledne žáci půjdou stavět do lesa domečky pro skřítky a sbírat dříví na večerní táborák. Po táboráku je ještě čeká překvapení v podobě bojovky, ale o tom děti ještě neví.

Do Fotogalerie ZŠ jsme přidali fotografie z dnešního dopoledne.

Po výborné večeři - knedlo-vepřo-zelo jsme se připravovali na táborák a bojovku. Děti si opekly buřtíky a zahrály si fotbal a vybíjenou. Když se setmělo, žáci se vydali po cestě přes les, kde na ně číhala různá strašidla. Všichni byli moc stateční a skoro vůbec se nebáli. Zítra máme posunutou snídani až na devět hodin, aby se děti pořádně vyspaly.

5. den - sobota

Do Fotogalerie ZŠ jsme přidali fotografie ze včerejšího odpoledne a večera.

Hlásíme se opět z Babůrku. Ráno jsme si přispali a snídani jsme měli až v devět hodin. Ke snídani byly cereálie, jogurt, mléko, co kdo chtěl. Děti si hodně chodily přidávat. Potom jsem šli všichni před Babůrek, vzali si s sebou pastelky a pokusili se penzion, který nám byl skoro týden domovem, nakreslit. Obrázky se skutečně povedly, jak uvidíte na fotkách. Na oběd jsme měli kuřecí vývar s nudlemi a rajskou omáčku s těstovinami. Odpoledne půjdou žáci ještě na chvíli si zasoutěžit do lesa, k večeři nás čeká řízek. Před večeří se budeme snažit většinu věcí zabalit, protože musíme ráno vyklidit pokoje. Proto Vás moc prosíme, abyste dětem poslali poslední maily nejpozději do 20.00, abychom vše stihli vytisknout a rovněž zabalit a připravit na zítřejší odjezd. Děkujeme za pochopení, celkem od Vás děti již dostaly 159 mailů.  Večer budeme mít karneval, po kterém se ještě přihlásíme a dodáme poslední fotografie do galerie.

Do Fotogalerie ZŠ jsme přidali fotografie z dnešního dopoledne.

Posíláme poslední zprávu ze školy v přírodě v Babůrku. Už máme sbaleno, je po karnevalu a děti již spí. Zítra po snídani proběhne vyhodnocení soutěží.

6. den - neděle

Do Fotogalerie ZŠ jsme přidali fotografie z večerního karnevalu.

Autobus měl zpoždění a přijel pro nás kolem 12.30 hodin.

Děkujeme všem rodičům za maily, které psaly dětem i za pozdravy nám - učitelkám a vychovatelkám. Také děkujeme všem, kteří poskytli pro děti sladkosti na odměny. Zvláště bychom chtěli poděkovat mamince Honzíka Jambora, která věnovala peněžní dar, za který děti dostaly dnes po večeři zmrzlinové poháry, ze kterých měly velkou radost. Doufáme, že děti přijedou spokojené, plné hezkých zážitků.

Do Kladna jsme přijeli po půl páté.

Vážení rodiče, prarodiče a další příznivci školy v přírodě,

podle počtu emailů a Vašich reakcí sledujeme, že jste online zpravodajství hojně využívali. Doufáme, že jste se školou v přírodě a zpravodajstvím spokojeni. Budeme rádi, když nám do Návštěvní knihy napíšete Vaše názory a to jak pozitivní, které nás potěší, tak i negativní, ze kterých si vezmeme ponaučení, abyste na další akci s naší školou byli Vy i Vaše děti ještě více spokojeni.

Budeme rádi, když nám tedy do Návštěvní knihy napíšete Váš názor. Samozřejmě nemusíte hned, ale klidně až po příjezdu Vašich dětí, až si vyslechnete i jejich dojmy. Děkujeme, kolektiv švp a technická podpora. :-)