Lyžařský výcvikový kurz 17. - 24. 1. 2014 - Velká Úpa

V termínu od 17. 1. do 24. 1. 2014 se konal pro žáky 2. až 9. ročníků lyžařský výcvikový kurz ve Velké Úpě, hotelu Portášky.

1.den - pátek

Všechny věci i žáky se nám podařilo naložit, i když to nebylo jednoduché. Od školy jsme odjeli v 8.25 hodin.

Jeli jsme přes Mělník a Mladou Boleslav. Za Mladou Boleslaví jsme měli krátkou zastávku na toaletu a občerstvení. Do Velké Úpy jsme přijeli v pořádku ve 12.06 hodin. Po příjezdu do Velké Úpy byla rodičům odeslána automatická informační sms.

K obědu jsme měli vývar s nudlemi a svíčkovou na smetaně s knedlíkem. Je zde 0°C, zataženo, místy mlha. Všichni jsou již ubytováni a máme vybaleno. V 15 hodin jsme se šli rozřazovat do družstev.

Situace se sněhem je špatná, ale ne tak, jak jsme očekávali.

Podařilo se nám vyjednat spuštění vleku na sjezdovce na Sagasserových boudách, kde je sice pouze přírodní sníh, ale je ho dostatek. Tato sjezdovka je vhodná pro začátečníky, mírně pokročilé a večerní lyžování. Rovněž to vypadá, že budeme moci jít během týdne na běžky, neboť cesty v lese kolem Pěnkavčího vrchu jsou pod sněhem.

Lepší lyžaři mohou lyžovat na vleku Modřín a částečně na vleku Hofer, který je v provozu ze 3/4. Horní část červené sjezdovky Portášky je nesjízdná. Pokud se počasí nezhorší, tak bychom s pokročilými lyžaři plánovali během týdne výlet na sjezdovky do Pece pod Sněžkou a Janských lázní na Černou horu, kde je situace o trochu lepší.

Emaily došlé do 18.45 hodin jsme žákům předali. Další předáme zítra ráno u snídaně.

K večeři jsme měli rizoto. Večer jsme rozdělili žáky družstev, která se však mohou ještě měnit, kdyby se někdo zlepšil. Seznam družstev a žáků je k dispozici ZDE.

Doplnili jsme první fotografie z dnešního rozřazování.

Po večeři si žáci vytvořili svá soutěžní družstva pro večerní hry a zábavu. Vytvořili si název týmu, logo a soutěžní pokřik.

Žáci 1. stupně šli na pokoje ve 20.30 hodin a nyní již mají večerku. Žáci 2. stupně šli na pokoje ve 21.00 hodin a večerku měli ve 22.00 hodin.

2.den - sobota

K snídani jsme měli rybí pomazánku, máslo, džem, pečivo, zeleninu.

Celý den jsme měli krásně slunečno, ale teplotu nad nulou. Kdyby bylo dost sněhu, tak by nám počasí udělalo velkou radost. Bohužel je krásně teplo a slunečno a to se na sjezdovce velice znatelně podepsalo.

Červené a tmavě modré družstvo lyžovalo celý den na vleku Hofer. Zítra už to zde ale asi nepůjde. Odpoledne nám roztála i cesta k vleku, tak jsme se k němu dostávali dost složitě. Ostatní družstva lyžovala na Sagasserových boudách. Zde je sníh pouze přírodní a je ho také málo, ale jelikož je tato sjezdovka na sever a schovaná v lese, tak zde je kvalita sněhu stále dobrá a půjde tady jezdit určitě i zítra.

K obědu jsme měli rajskou polévku a z hlavního jídla na výběr domácí sekanou se šťouchaným bramborem nebo kuře na paprice.

Před večeří žáci odpočívali na pokojích nebo se dívali na pohádku ve společenské místnosti.

K večeři jsme měli na výběr vepřové kostky na pepři s těstovinami nebo bramborový gulášek s chlebem.

Zatím došlo 52 emailů. Všechny emaily, které přišly do 18.30 hodin jsme předali.

Po večeři měli žáci soutěže z lyžařského desatera, chování na horách a bezpečnosti na horách.

Do Fotogalerie ZŠ jsme se snažili doplnit co nejvíce fotografií, protože není jisté, kolik dní ještě budeme moci lyžovat. Celkem jich tam máme už 100. Zítra doplníme další a snad přidáme i videoukázky.

3.den - neděle

K snídani jsme měli párek, pečivo, máslo, džem, čaj.

K obědu měli žáci, kteří zůstali na Sagasserových boudách, kuřecí vývar s kapáním a na výběr mezi boloňskými špagetami nebo vepřovým vrabcem se zelím.

K svačině bylo jablko.

Ráno bylo špatné počasí. Velká mlha a velice špatná viditelnost. Odpoledne už ale bylo zase krásně slunečno. Bohužel celý den teploty kolem 4°C.

Červené, tmavě modré a tmavě zelené družstvo bylo celý den na sjezdovkách v Janských lázních na Černé hoře. Na cestu jsme dostali balíček s jídlem a ještě jsme měli pauzu na oběd. Každý si dal nějaké pití a z jídel byla nejoblíbenější čočková, dršťková polévka nebo vývar a dále klasika jako párek v rohlíku nebo smažák s hranolkami. Dopoledne byla sjezdovka pěkná, ale špatně se lyžovalo kvůli mlze. Odpoledne bylo hezky, ale sníh už byl nic moc. Přesto si žáci dobře zalyžovali a celý den si užili.

Ostatní družstva lyžovala na Sagasserových boudách. To je taková zázračná sjezdovka. Zatímco na Portáškách, kde je i umělé zasněžování, vládne jaro, jak je vidět i z webových kamer, tak na Sagasserových boudách je pouze přírodní sníh, ale pořád v dobré kvalitě. Oranžové, žluté, světle modré a svítivě zelené družstva zde jezdí zcela sama a mají sjezdovku pouze pro sebe. Dnes si to zde žáci také pořádně užívali, jak uvidíte na videu.

Před večeří se žáci dívali na kreslený film ve společenské místnosti.

Děkujeme za emaily, které posíláte žákům i za ty, které přišly nám instruktorům. Zatím jsme jich předali 115.

Poděkování vzkazujeme i od paní ředitelky, která tu je od začátku s námi až do úterý.

K večeři jsme měli na výběr mezi francouzskými bramborami nebo kuřecím plátkem na houbách s bramborem.

Po večeři měli žáci 2. stupně přednášky záchranáře horské služby a 1. stupeň soutěže a testy.

Do Videogalerie ZŠ jsme přidali první ukázku z lyžování a do Fotogalerie ZŠ další fotky z dnešního dne.

4. den - pondělí

K snídani jsme měli šunkovou pomazánku, máslo, džem, pečivo, zeleninu, čaj.

Čtvrtý den je podle předpisů odpočinkový, a tak jsme lyžovat nebyli. Díky dešti by to ani nešlo. Dopoledne jsme využili chvíle, kdy nepršelo a šli jsme na 2 hodinovou procházku kolem Pěnkavčího vrchu.

K obědu jsme měli bramboračku a na výběr mezi segedínským gulášem s knedlíkem nebo rybími prsty s bramborovou kaší.

Odpoledne šli žáci do bazénu. Původně jsme měli jet do Pece pod Sněžkou. Nakonec se nám podařilo vyjednat, že nám také "díky" nepříznivému počasí, vyhřáli bazén přímo v naší chatě na 25 °C. Žáci se v něm střídali během celého odpoledne, jak si můžete prohlénout ve Fotogalerii ZŠ i ve Videogalerii ZŠ, kam jsme přidali nové příspěvky.

K dopolední svačině měli žáci jablko, odpoledne pomeranč a mandarinku.

K večeři jsme měli na výběr mezi krkonošskou kuřecí směsí nebo vepřovými játry na cibulce s rýží.

Zatím jsme žákům předali 176 emailů a to nejen od rodičů a příbuzných, ale i od spolužáků. Za všechny moc děkujeme a kamarády i rodiče pozdravujeme.

Po večeři probíhala přednáška o lyžařské výzbroji a výstroji. Menší žáci nyní mají soutěže a větší žáci se dívají na film o akrobatickém lyžování.

Během celého výcviku probíhají mimo lyžování také různé hry a soutěže družstev na chatě. Žáci si na začátku pobytu vybrali s kým chtějí být v týmu a zvolili si svůj název. Tak se nám přihodilo, že zde máme tyto týmy: Kovada s.r.o., Sběratelé, Retardovaný krokety, NaEMaBaAKa, Lední medvědi, Snow girls, Snow boardisti na sněhu, Lyžaři, Tučňáci z Velké Úpy, Sky girls a boys, Sněhuláci z Portášek a Tygři.

Celou dobu také probíhá bodování pokojů. Na prvním místě je v současné době pokoj č. 8, poslední je pokoj č. 2, který za celou dobu ještě nezískal ani bod.

5. den - úterý

K snídani jsme měli pečivo, šunkový salám, sýr, máslo, džem, čaj.

Dnes bylo snad poprvé pod nulou. Od rána do odpoledne mírně sněžilo. Napadlo tak 5 cm. Od 15.30 hodin jsou ale spuštěna všechna sněžná děla, a tak se sněhové podmínky snad zlepší.

Protože zde kromě vleku Hofer už nebyl sníh a na ten jsme se neměli, jak dostat, tak jsme všichni odjeli na celodenní lyžování do Janských lázní na Černou horu. Každý se tedy svezl mimo jiné kabinkovou lanovkou. Dostat 80 lidí tam a zpět, aby si zajezdili byl logistický oříšek. Vše se ale nakonec povedlo. Družstva jezdila pomíchaně a většinou neměla své tradiční instruktory. Důvodem bylo to, že 26 žáků projevilo zájem o snowboard, takže dnes vznikla 2 družstva snowboarďáků.

Jak jim to šlo se můžete podívat ve Fotogalerii ZŠ.

K obědu jsme měli balíček na cestu a něco jsme si koupili při obědové pauze v restauraci na sjezdovce. Po návratu ze sjezdovky jsme měli polévku.

Po obědě se většina žáků dívala na pohádku ve společenské místnosti, někteří odpočívali na pokoji a někteří dokonce spali.

K večeři jsme měli vepřové BIO kostky na kmíně s rýží nebo zapečený kuřecí plátek s opečeným bramborem.

Emaily průběžně předáváme a za pozdravy děkujeme. Zatím jsme žákům předali 209 emailů.

6. den - středa

Sněhové podmínky se zlepšily. Nějaký sníh napadl a celou noc na Portáškách zasněžovali. Venku je -5 °C a už nesněží. Původně jsme chtěli jít všichni dopoledne lyžovat na Portášky. Někteří žáci byli ale unavení a nebylo jim dobře, a tak šel lyžovat ten, kdo chtěl. Kdo nechtěl, odpočíval na chatě.

K snídani jsme měli borůvkový koláč, čaj, pečivo.

K obědu jsme měli hovězí vývar s nudličkami a na výběr mezi pečeným kuřecím stehnem s bramborem a kuřecími rarášky s bramborovou kaší.

Kromě sněhových podmínek se potýkáme také se střevní virozou, která byla vždy u každého nemocného jeden den. Rodiče těchto žáků byli informováni. Pomáhá pouze jeden den ležet a odpočívat, další dny jsou už dotyční v pořádku.

Při odpoledním výcviku většina žáků lyžovala na Sagasserových boudách, kde jsme mimo jiného trénovali na zítřejší závody ve slalomu. 7 žáků jezdilo na vleku Hofer, 9 žáků dalo přednost procházce a 7 žáků leželo v posteli, protože se necítili dobře.

Po lyžování se žáci dívali na film ve společenské místnosti.

K večeři máme na výběr mezi halušky se zelím a žemlovkou s jablky.

Emaily, které přišly do večeře jsme předali. Další předáme zítra ráno.

Večer byl na programu karneval. Jak se nám povedl se můžete podívat ve Fotogalerii ZŠ a Videogalerii ZŠ. Na videu je kromě karnevalu také gratulace oslavencům, nácvik akrobatického lyžování, trénink na závody a jako bonus ukázka toho, jak nás vidí vlekaři.

7. den - čtvrtek

Přidali jsme další fotografie a video. Podívat se můžete ve Fotogalerii ZŠ a Videogalerii ZŠ.

K snídani jsme měli sýrovou pomazánku, pečivo, máslo, džem, čaj, kakao.
Dopoledne se konal závod ve slalomu. Všichni jeli moc pěkně a to i přesto, že byla docela zima. Nějak po tom teplém začátku nejsme na -10 °C zvyklí. :-)

K obědu byla čočková polévka a na výběr mezi koprovkou s vejcem a bramborem nebo rajskou s houskovým knedlíkem.

Odpoledne jsme naposledy lyžovali na Sagasserových boudách.

Večer proběhlo slavnostní vyhlášení výsledků ve slalomu, bodování pokojů a soutěží družstev a také vyhlášení nejlepších masek. V průběhu večera jsme zabalili lyže a zavazadla.

K večeři jsme měli na výběr mezi smaženým vepřovým řízkem s bramborem a šunkovo-sýrovou pizzou.

Chtěli bychom poděkovat celému personálu chaty Portášky, zejména panu majiteli. Po celou dobu se o nás vzorně starají a poskytují nám opravdu nadstandardní služby, které by nemuseli.

Při závodu se nám rozbil foťák, ale odpoledne jsme slalom dofotili. Do Fotogalerii ZŠ a Videogalerii ZŠ jsme vložili příspěvky z dnešního slalomu a vyhlášení výsledků.

Věci snad máme všechny zabaleny. Snažili jsme se, aby vše bylo ve správném kufru. V každém případě odtud vše odvezeme. Pokud by Vám tedy něco chybělo nebo přebývalo, pravděpodobně to najdete v pondělí ve škole.

Celkem jsme do této chvíle předali žákům 337 emailů. Musíme Vám také poděkovat za emaily, které jste poslali nám. Moc nás těší, že má naše práce smysl. Máme tady 73 žáků a musíme říci, že jsou báječní. S nikým nebyl žádný problém, jsou hodní a šikovní. Věříme, že i přes nepřízeň počasí a zdravotní problémy jsme si to společně všichni užili. Také jsme moc rádi, že i přes velice špatný sníh a opravdu náročné lyžování jsme neměli jediný úraz a kromě střevní virozy nebyly žádné zdravotní komplikace.

8. den - pátek

V 10.39 hodin jsme vyjeli z Velké Úpy. Silnice byla sjízdná. V prvním autobusu s vlekem jeli žáci 1. až 4. ročníků. Ve vleku jsme vezli kufry, batohy a přeskáče. Lyže byly v obou kufrech autobusů. V druhém autobusu jeli žáci 5. až 9. ročníků. Před Mladou Boleslaví jsme měli zastávku u benzínky na svačinu.

Do Kladna autobusy přijely ve 14.22 a ve 14.26 hodin.

Automatické sms zprávy byly odeslány.