Škola v přírodě pro 1. ročník

Termín: 17. 5. - 22. 5. 2013

Místo konání: Sklárna Žihle - bližší informace najdete na http://www.sklarna.eu/

Ubytování dětí je v třílůžkových a čtyřlůžkových pokojích (válendová lůžka). Každé podlaží tvoří samostatný celek (vždy pro jednu třídu), kde je společné sociální zařízení a klubovna. Strava je podávána 5x denně, zajištěn pitný režim.

AKTUALIZOVÁNO - středa 22. 5. ve 21.39 hodin

1. den - pátek

Zdravíme ze školy v přírodě. Žáci v pořádku přijeli na školu v přírodě. Cesta proběhla bez problémů. Nikomu nebylo špatně.

Po příjezdu se děti ubytovaly na pokojích, vybalily si věci. Již na nás čekaly povlečené postele. Děti se seznámily s řádem školy v přírodě a s vychovatelkami. Obě paní vychovatelky jsou starší milé dámy, 1.A má paní vychovatelku Boženku, 1.B paní vychovatelku Mirku. Dětem ukázaly okolí, které se jim moc líbilo.

Celý areál je v lesích, v krásné přírodě. Nejvíc se dětem líbí volně pobíhající králíčci v areálu školy. Všechny slzičky uroněné při odjezdu jsou již dávno pryč.

K večeři jsme měli kovbojské fazole, ti, kteří mají fazole rádi, si šli přidat, protože jim moc chutnalo. Nyní jsou děti na pokojích, večerku mají ve 20.30 hodin, ale ještě slyšíme za dveřmi šepot, neboť si sdělují dnešní zážitky. Obě paní učitelky bydlí s dětmi na stejném patře, už jsme jim popřály dobrou noc. A teď posíláme první zprávičky i rodičům. Ve Fotogalerii ZŠ naleznete fotky z dnešního odjezdu a ubytování.

2. den - sobota

Dnes jsme vstávali v 7.15 hodin. K snídani jsme měli vaječnou pomazánku, chléb a čaj.

Počasí nám dnes moc nepřeje. V noci hodně pršelo a dopoledne bylo zamračeno s drobnými přeháňkami. Nezbylo nám nic jiného, než se uchýlit do tříd a opakovat zábavnou formou, co již umíme. Děti byly moc šikovné a místo známek dostaly bonbony. 1.A má třídu zelenou a 1.B červenou.

K obědu byla kuřecí polévka s domácími nudlemi. Že se místním kuchařkám skutečně povedla, dokládá fakt, že si některé děti přidávaly i 3x! K hlavnímu chodu bylo uzené maso a knedlíky se špenátem.

Po obědě měly třídy rozdílný program.

1.A šla na delší výlet k místní zajímavosti - "kouzelnému křesílku". Jedná se o obrovský vykotlaný strom ve tvaru křesílka. Kdo na něj sedne a něco si přeje, prý se mu přání vyplní. Některým dětem se prý již přání splnilo. Že by místní pověst nelhala? Kdo ví!? Během cesty se žáci zúčastnili prvního kola „sklárenské olympiády“ – hodu šiškou na cíl.

1.B se vydala na kratší výlet do okolí, které je plné obrovských kamenů, které připomínají skalní město. Poté si děti pod vedením paní vychovatelky opekly salám k odpolední svačině.

Oběma třídám se výlety moc líbily. Po výborné večeři - dukátové buchtičky s vanilkovým krémem – na děti čekala ještě diskotéka. Není se co divit, že již všichni spí.

Fotografie z dnešního dne byly přidány do Fotogalerie ZŠ.

3. den - neděle

Zdravíme všechny ze školy v přírodě. Ráno nás probudilo sluníčko, obloha jak vymetená, vypadá to na krásný den.

Žáci měli k snídani chleba s máslem a strouhaným sýrem.

Poté si děti z 1.A složily z papíru parník, který si po obědě právě zdobí. Dopoledne jsme se vydali na krátkou procházku k Lidčině skále. Během cesty žáci absolvovali 2. kolo "sklárenské olympiády".

Žáci z 1.B si ráno složili lodičky z papíru, které poté pouštěli po místním malebném potůčku. Během cesty hráli různé sportovní hry.

K obědu byla gulášová polévka a sekaná s bramborem. Zatím nám počasí přeje. Odpoledne se chystáme na výlet do blízké vesnice, kde v místní hospůdce připravují pro děti poháry.

Přidány fotografie z dnešního dopoledne.

Odpoledne jsme šli na výlet do blízké vesničky Tis u Blatna, kde si děti z obou tříd pochutnaly na zmrzlinovém poháru. Poté se žáci 1.A vydali po naučné stezce zpátky do Sklárny a žáci 1.B šli lesem, při cestě řešili pohádkový kvíz ve družstvech. Počasí nám přálo, lépe snad ani být nemohlo.

K večeři jsme měli plovdivské špagety a dětem opět chutnalo. Po večeři jsme stihli napsat i první dopisy rodičům, tak snad dorazí dříve než my. Nyní probíhá večerní hygiena a doufáme, že děti usnou co nejdříve, neboť se k nám blíží bouřka.

Zatím jsou děti zdravé, až na pár odřených kolen a škrábanců od větviček v lese.

Fotografie z nedělního dne.

4. den - pondělí

Zdravíme ze Sklárny! Včera večer zde byla bouřka. Děti jsou velmi statečné, neboť se skoro vůbec nebály a většina z nich usnula po náročném dni ještě dřív, než bouřka skončila. Teď svítí slunce a vypadá to na pěkný den.

K snídani jsme měli koblihu a kakao. Protože se venku zamračilo, šli jsme do třídy a pomocí obrázkové matematiky jsme si zopakovali porovnávání čísel. Děti také dokázaly, že umějí číst s porozuměním, neboť podle psaných pokynů nakreslily obrázek. Poté si "áčko" s "béčkem" zahrálo na hřišti fotbal. Vítěze nemáme, protože zápas skončil remízou.

K obědu jsme měli česnekovou polévku s bramborem, výpečky a houskový knedlík se zelím.

Po obědě obě třídy vyrazily na výlety. Žáci 1.A se vydali na blízký vrch Viklan. Cestou splnili 3. kolo "sklárenské olympiády" – trojskok.

Žáci 1.B šli ke "kouzelnému křesílku", aby jim splnilo jejich tajné přání. Cestou rovněž soutěžili v hodu šiškou na cíl a hodu přes vodu.

K večeři jsme měli čočku s párkem. Po večeři mají děti ještě diskotéku.

Přikládáme fotky z dnešního celého dne.

4. den - úterý

V úterý ráno se sluníčko prodralo mezi mraky, když jsme šli na snídani. Ke snídani jsme měli chleba se sýrovou pomazánkou a čaj. Po snídani děti ještě splnily další úkol "sklárenské olympiády". Poté (protože bylo ještě chladno) jsme šli opět do tříd. Žáci opět dokázali, že jsou pozornými čtenáři a většina z nich získala diplom a sladkou odměnu za všechny splněné úkoly. Komu se úkol příliš nezdařil, alespoň ho čekala sladkost za snahu.

Nyní jsme venku, děti řádí na trampolíně, kreslí na chodník nebo hrají míčové hry.

K obědu budeme mít slepičí vývar a kuřecí řízek s bramborem.

Do fotogalerie byly přidány fotky z dnešního dopoledne.

Hlásíme se s posledními zprávami ze školy v přírodě ze sklárny. Odpoledne si děti opékaly špekáčky, před večeří si ještě stihly zabalit většinu věcí. K večeři jsme měli džuveč. Po večeři probíhalo vyhodnocení školy v přírodě a "sklárenské olympiády". Děti obdržely diplomy za přežití pobytu a drobné dárky.

Děkujeme všem rodičům, kteří připravili pro děti odměny.

Do fotogalerie byly přidány poslední fotografie. Celkem jsme jich během švp vložili 465.

5. den - středa

Ze švp jsme odjeli po snídani v 9.00 hodin. Ke škole jsme přijeli v 10.23 hodin.

Rodičům byla odeslána automatická sms zpráva.

Přidali jsme fotky i ze záverečného dne.

Budeme rádi, když nám do Návštěvní knihy napíšete Váš názor na organizaci školy v přírodě, náplň švp, spokojenost dětí, zpravodajství a sms zprávy apod. Touto zpětnou vazbou se budeme snažit příští akci udělat ještě více k Vaší spokojenosti i spokojenosti Vašich dětí.

Kladné hodnocení nás potěší, ale rádi tedy budeme i za kritiku.