Škola v přírodě pro žáky 2. ročníku

V termínu od 18. do 24. 6. 2011 se žáci 2. ročníkuzúčastnili školy v přírodě. Letos byl naším cílem penzion Lenka v Dolním Maxově v Jizerských horách.

Královský jídelníček na celý týden.

1. den - sobota

V 9.30 hodin žáci odjeli od školy. Ve 12.15 hodin žáci přijeli k penzionu Lenka. Cesta byla bezproblémová, nikomu nebylo špatně a vše je v pořádku. Personál dětem vynesl věci na pokoje.

K obědu měli žáci rajskou omáčku s knedlíkem. Dětem moc chutnalo. Někteří odevzdali vylízané talíře.

Děti se velmi rychle zaklimatizovaly s prostředím.

Odpoledne po svačině jsme se vydali na vycházku do lesa. Děti stavěly domečky z přírodnin pro lesní skřítky. Moc se jim všem povedly. Před večeří jsme hráli různé sportovní hry venku u penzionu. Po večeři jsme se vydali na cestu do pohádkové říše. Rozdělili jsme se na skupiny podle pohádek – Popelčina říše, Sněhurčina říše a říše Perníkové chaloupky. Děti dostaly pohádkové deníky - lexikony pamětí, kam si zapsaly zážitky z dnešního dne. Vyluštili jsme si pohádkový kvíz a přečetli si na dobrou noc pohádku O Popelce. Posíláme moc pozdravů do Kladna.

Fotografie ze sobotního dne naleznete ve fotogalerii.

2. den - neděle

Druhý den jsme se probudili do polojasného slunečného počasí, které se nám ale proměnilo postupně ve velmi aprilové.

Děti posnídaly housku s džemem. Po snídani si všechny tři pohádkové skupiny pustily do malování pohádkových erbů. Náš původní plán projít se na rozhlednu nebyl uskutečněn, neboť začalo velmi pršet.

Odpoledne děti trávily malováním pohádek dle svého pohádkového zařazení. Pohádkové postavy malovaly temperovými barvami a voskovkami. Po této tvůrčí činnosti jsme šli ven. Hráli jsme míčové hry, něktěří se učili házet létajícím talířem. Sluníčko se ale brzy schovalo za mraky a déšť nás zahnal zpět do penzionu.

Před večeří probíhalo vyhodnocení a bodování výkresů a erbů. K večeři byly zapečené těstoviny. Po večeři si všichni zapsali své zážitky do svých lexikonů a nalepili získané body. Zbytek večera naplnily stolní hry, které si děti přivezly z domova. S večerkou se všichni schovali pod peřiny a ihned usnuli.

Posíláme pozdrav do Kladna.

Do fotogalerie byly přidány fotky z dnešního dne.

3. den - pondělí

Dnešní den je v Dolním Maxově velmi zamračený. Vůbec nám to nevadí.Děti se probudily po sedmé hodině. K snídani měly dle svého výběru housku s džemem nebo housku s nugetou. Po snídani napsali všichni svým rodičům pohledy a dopisy. Jelikož nám počasí zatím moc nepřeje, uskutečnil se v penzionu pohádkový turnaj ve stolních hrách, které si děti přivezly s sebou. Každý vítěz byl v jednotlivých kolech her obodován. Po večeři bude probíhat vyhodnocení a udělování diplomů a řádů.

K obědu měly děti smažený sýr a hranolky. Někteří dokonce několikrát.

Počasí nám v závěru dne velmi přálo. Po poledním klidu jsme se vypravili krásnou lesní cestou na rozhlednu Slovanku. Zde si děty po třech kilometrech odpočinuly a nasvačily se. Hlad byl opravdu veliký. Cestou zpět usilovaly pohádkové skupiny o získání "řádu Loupežníka". Jednalo se o soutěž, během které měly děti v rozmězí pěti minut nasbírat co nejvíce šišek a domluvit se na nejrychlejší strategii a místě, kam budou šišky nosit. Byl to opravdu boj, který skončil nerozhodně, a proto byl řád udělen každému loupežníkovi.

K večeři bylo rizoto. Po tomto dlouhém odpoledni se všichni těšili na pohádku "Z pekla štěstí". Po pohádce byly pohádkové skupiny ohodnoceny za dnešní soutěže a na závěr dostaly pohledy od svých rodičů, se kterými budou usínat.

Zdravíme Kladno a především Ondru Sirotka!!

Fotografie z dnešního dne jsou již ve fotogalerii.

4. den - úterý

Úterní ráno je velmi ospalé. Děti si po včerejší náročné odpolední procházce přispaly a ještě v 7.15 byl všude klid. Důvodem je také zamračené počasí, do kterého jsme se všichni probudili. Po vydatné snídani si děti dopsaly své lexikony zážitků, za které jsou hodnoceny smajlíky nebo mračouny. Dětem byly rozdány mandaly, které musely pečlivě vymalovat a nalepit do lexikonů. Dalším úkolem byla básničková stezka. Každá pohádková skupina vyhledala svůj okruh básniček, naučila se je a zarecitovala je. Hodnotil se přednes, rychlost a strategie každé skupiny, neboť nikdo ze skupiny se nesměl naučit stejnou básničku.

K obědu jsme měli vepřové na paprice s knedlíkem. Po odpolední svačině namalovaly děti obrázky pro své rodiče. Jelikož se blíží akademie, našel se čas pro nacvičování našich představení.

Odpoledne nám vysvitlo sluníčko, a tak jsme se vydali do pohádkového lesa, kde na děti čekaly různé úkoly, které měly dovést děti k schovanému pokladu. Všechny úkoly byly zdárně vyluštěny a poklad nalezen. Pro děti byly připraveny omalovánky, balonky, pohledy, klíčenky a sladkosti. Každá pohádková skupina vybrala svého zástupce, který poklad spravedlivě rozdělil. Po návratu se všichni navečeřili pokrmu chudých příbuzných z Francie (francouzské brambory). Další kroky k získání bodů směřovaly do kuchyně, kde byly již připraveny ochutnávky jídel, které děti se zavázanýma očima degustovaly. Všechna ochutnaná jídla pak zapisovaly do pracovních listů, které byly hned vyhodnoceny. Své zážitky z dnešního dne zapsali všichni do lexikonů.

Do fotogalerie byly přidány fotky z dnešního dne.

5. den - středa

Ráno po snídani jsme dětem rozdaly pohledy, které přišly od rodičů. Všichni z nich měli velikou radost. Dnešní den nás opět přivítal deštivým počasím, ale před odchodem na celodenní výlet se přeci jen umoudřilo a usmálo se na nás sluníčko. Vydali jsme se do Jiřetína na prohlídku továrny na výrobu dřevěných hraček. Za slunečného počasí jsme sešli po zelené turistické značce do Josefova Dolu a odtud jsme dále pokračovali vlakem. V továrně v Jiřetíně na nás čekaly milé průvodkyně, které nás provedly velkou částí areálu. Děti viděly postup výroby dřevěných stavebnic a dalších hraček. Všem se moc líbila postavička krtečka, kterou zde také vyrábí Po prohlídce jsme si užili odpoledne v dílnách továrny. Děti dostaly dřevěné korálky a další polotovary na sestavení vlastních dřevěných hraček a už se těší až je přivezou domů ukázat rodičům. Odpoledne jsme se vrátili do Maxova, čekalo nás opékání buřtů. Moc jsme si pochutnali a večer si děti zapsaly dnešní zážitky do svých lexikonů.

Fotografie ze středy naleznete ve fotogalerii.

6. den - čtvrtek

Do čtvrtečního rána jsme se probudili do slunečného počasí. Všichni jsme se hodně nasnídali, protože nás čekal náročný den. Po snídani jsme se vydali ven, kde se uskutečnila pohádková sportovní olympiáda. Děti soutěžily v těchto sportovních disciplínách: hod dračími vejci, běh trpaslíka Dřímala a pohádková štafeta. K obědu jsme měli špagety, na které se děti velmi těšily.

Po obědě následoval zákusek v podobě polárkového dortu. Po poledním klidu jsme se vydali do pohádkových říší. V jednotlivých říších děti plnily úkoly, které byly mnohdy náročné, ale vždy se je podařilo splnit. Děti vyráběly košík z přírodního materiálu, dále si zahrály na holoubky a sbíraly z lesního porostu hrách, čočku a fazole, hledaly obrazy trpaslíků, sbíraly květní lístky a po těchto zdárně splněných úkolech je čekaly tři stromy plné bonbonů a sladkostí.

Po příchodu do penzionu si všichni zabalili své kufry a připravovaly se na karneval. Všem to moc slušelo! Však se podívejte na příspěvky ve fotogalerii. Součástí karnevalu byla také bohatá tombola a obložené talíře sladkostí. Celý večer jsme zakončili předáním dárečků dětem.

Těšíme se zítra na Kladně!

Fotografie ze čtvrtečního dne naleznete ve fotogalerii.

7. den - pátek

V 11.15 hodin odjel autobus z penzionu směrem na Kladno. Žáci přijeli v pořádku ke škole ve 14.10 hodin.