Turistický kurz pro žáky 9. ročníku

V termínu od 8. do 11. 6. 2011 se žáci 9. ročníku zúčastnili turistického kurzu do Jizerských hor a Krkonoš.

1. den - středa

Ve středu ráno jsme se všichni sešli na hlavním nádraží v Kladně. Odtud jsme pokračovali vlakem přes Prahu a Turnov do Liberce. V Liberci jsme si nakoupili zásoby na cestu a pochod mohl začít. Nejprve jsme prošli téměř celým městem. Zastavili jsme se u radnice a zoologické zahrady. Z Lidových sadů jsme vyrazili po červené značce do Bedřichova. To je více než 6 km stoupání. Cestou jsme se zastavili na České chalupě na občerstvení.

V Bedřichově jsme spali v penzionu Eva a jakmile jsme se ubytovali, tak začala bouřka, která trvala celou noc. K večeři jsme měli polévku a uzené maso s bramborovou kaší.

První den jsme ušli 11 km.

2. den - čtvrtek

Ráno jsme se nasnídali a vydali se na nejdelší trasu celého kurzu. Měli jsme totiž v plánu dojít až do Harrachova. Počasí nám naštěstí přálo, a tak se šlo moc hezky. První část cesty bylo zejména stoupání na vrcholky Jizerských hor. Z Bedřichova jsme šli přes Kristiánov, Rozmezí, Čihadla až k jednomu z nejvyšších vrcholů Jizerských hor - Jizeře. Odměnou nám byl krásný výhled po okolí.

Dál jsme pokračovali na Smědavu a odtud na Jizerku, kde jsme se v chalupě Pyramida výborně najedli. Po obědové pauze jsme vystoupali ke kopci Bukovci a odtud scházeli dolu podél řeky Jizery a hranic s Polskem. Na závěr jsme vystoupali po sjezdovce do Harrachova, kde jsme měli další ubytování v penzoinu Eden. K večeři jsme měli guláš s houskovým knedlíkem. Ubytování zde bylo celkem dobré, ale obsluha penzionu nepříjemná.

Tento den jsme šli 34 km.

3. den - pátek

V Harrachově jsme měli po dlouhém předchozím dni trochu odpočinku. Po snídani jsme vyrazili přes krásné Anenské údolí do centra Harrachova, kde žáci dostali rozchod. Každý si dokoupil nějaké zásoby. Po obědě jsme vyjeli lanovkou na Čertovu horu a odtud pokračovali přes Studenov do Rokytnice nad Jizerou, kde jsme bydleli v turistické ubytovně TJ Spartak. Na vynikající večeři jsme si došli do penzionu Anna. Měli jsme francouzské brambory.

Tento den jsme ušli 10 km

4. den - sobota

V Rokytnici nad Jizerou jsme si ráno koupili snídani, jídlo a pití na cestu a vydali se na 4 km vzdálenou vlakovou stanici. Odtud jsme jeli přes Martinice v Krkonoších, Chlumec nad Cidlinou a Prahu zpět do Kladna. Cesta tam i zpět byla bez problémů.

Celý turistický kurz proběhl bez komplikací. Počasí nám přálo, během cesty byla zábava a všichni jsme si tento kurz užívali. Někteří celou trasu ušli naprosto v pohodě, jiní si sáhli do svých rezerv, ale každý si odnesl dle závěrečného hodnocení mnoho příjmených zážitků, nové zkušenosti a hezké vzpomínky na závěrečný kurz na základní škole.