Škola v přírodě pro 3. - 9. ročník

V termínu od 23. do 27. 5. 2011 se žáci 3. až 9. ročníků zúčastnili školy v přírodě. Letos byl naším cílem hotel Kuba v Kubově Huti na Šumavě.

1. den - pondělí

V 8.50 hodin jsme odjeli od školy. Cestou jsme se zastavili na krátkou přestávku u benzínky blízko Strakonic.

Celá cesta probíhala bez problémů.

K hotelu Kuba jsme přijeli v 11.45 hodin. Rozdělení do jednotlivých pokojů trochu vázlo, neboť lůžka měla jiný počet na jednotlivých pokojích, než se předpokládalo. Nakonec jsme vše zvládli. :-)

K obědu měli žáci rýžovou polévku se zeleninou a španělský ptáček s houskovým knedlíkem.

Po poledním klidu se počasí značně vylepšilo a začalo svítit krásně sluníčko.

Žáci 3. ročníku vyrazili na procházku po okolí, navštívili místní vlakové nádraží, poznávali přírodu a hráli několik her.

Žáci 4. a 5. ročníku šli na vycházku do okolí po červené značce. Po cestě potkali různá zvířata.

Žáci 6. a 7. ročníku šli hledat poklad do jednoho z opevněných bunkrů. Řádně jsme prozkoumali nejen bunkr, který se všem uvnitř líbil, ale poblíž něho jsme našli i poklad. Ještě před večeří žáci strávili přibližně hodinu v hotelovém bazénu.

Žáci 8. ročníku vyšli po modré stezce směrem k Boubínskému pralesu. Na louce v půlce cesty hráli různé hry a závodili v běhu.

Žáci 9. ročníku vyšli na procházku také na vojenské bunkry. Cestou navštíli nedalekou rozhlednu.

K večeři jsme měli kuřecí řízek s bramborovou kaší.

Po večeři byl opět pestrý program. Žáci 1. stupně hráli soutěže v klubovně. Žáci 8. a 9. ročníků navštívili hotelový bazén a žáci 6. 7. ročníků hráli různé hry na hřišti u hotelu.

Počasí nám zatím přeje, všichni jsme veselí a zdraví a všichni vypadají spokojeně. :-)

2. den - úterý

Opět jsme se probudili do krásného dne. Sluníčko nám svítilo celý den, a tak jsme podnikli samé výlety.

Žáci 3. ročníku šli dopoledne na hřiště a do bazénu. Odpoledne šli na vycházku do lesa a večer opět do bazénu.

Žáci 4. a 5. ročníků šli dopoledne na rozhlednu na Boubín. Odpoledne měli poznávačku k osadě Arnoštka a večer bazén.

Žáci 6. a 7. ročníků šli dopoledne na výlet na Boubín a odpoledne měli sportovně-zábavný program kolem hotelu, pantomimu a večer bazén.

Žáci 8. ročníku šli také dopoledne na Boubín. Odpoledne na ně čekal sportovně-zeměpisný program, turnaj ve volejbalu, soutěž "Namaluj si svou panenku" a večer bazén.

Žáci 9. ročníku šli dopoledne také na rozhlednu na Boubín a na Lovecký zámeček a odpoledne navštívili bazén a hráli různé hry na hřišti.

K obědu jsme měli hovězí vývar s nudlemi a hovězí na žampionech s rýží. K dopolední svačině jsme měli pomeranč, k odpolední svačině jablko. K večeři jsme měli boloňské těstoviny.

Všechny do Kladna moc zdravíme!

3. den - středa

Ve středu bylo opět krásné počasí.

Žáci 3. ročníku jeli dopoledne na výlet vlakem do Volar. Odpoledne šli na vycházku do okolí.

Večer měly všechny skupiny opékání vuřtů.

Žáci 4. a 5. ročníků byli dopoledne na hřišti a učili pracovat s mapou. Odpoledne jeli vlakem do Zátoně u Boubínského pralesa.

Žáci 6. a 7. ročníků šli dopoledne na kopec Obrovec hledat další poklad v rámci hry geocaching. Cestou vystoupali na Malý Obrovec a Obří horu. Poklad jsme úspěšně nalezli. Odpoledne jsme hráli orientační soutěže v okolí hotelu s různými úkoly.

Žáci 8. ročníku měli na dopoledne připraveny výtvarné činnosti v přírodě a sportovní hry. Odpoledne jeli vlakem do Boubínského pralesa a vystoupali k Boubínskému jezírku.

Žáci 9. ročníku se dopoledne věnovali vývoji českého jazyka v okolí Kubovy hutě. Odpoledne hráli volejbal a připravovali palivo na večerní táborák.

K obědu jsme měli kuřecí roládu s bramborovou kaší, k večeři vepřovou směs s rýží a k svačinám banán a rajče.

Všechny emaily, které přišly do 19.00 hodin byly dětem předány a rovněž na ně žáci odpověděli.

Všichni se máme dobře. Občas je nějaká bolístka, ale nic vážného. Doufáme, že nám jak počasí, tak zdravotní kondice vydrží. Všechny moc zdravíme.

4. den - čtvrtek

Do videogalerie bylo přidáno video ze švp.

Do fotogalerie byly přidány fotografie z dnešního dne.

K obědu jsme měli frankfurtskou polévku a vepřo, knedlo, zelo. K večeři byly karbanátky s bramborovou kaší. K svačině pomeranč a pomazánka s chlebem a rohlíkem.

Žáci 3. ročníku navštívili dopoledne hřiště, kde hráli soutěže a míčové hry. Po soutěžích šli do bazénu. Odpoledne jeli vlakem do Boubínského pralesa.

Žáci 4. a 5. ročníků šli dopoledne na malou turistickou procházku s plněním úkolů. Odpoledne šli po žluté stezce na Horní Vltavici a zpět. Večer navštívili bazén a po setmění měli noční stezku odvahy.

Žáci 6. a 7. ročníků jeli dopoledne vlakem do Boubínského pralesa, šli na Boubínské jezírko a naučnou stezkou pěšky zpět do hotelu. Odpoledne se učili pracovat s GPS navigací. Vytvořili pro sebe navzájem naučnou stezku a na ní hledali ukryté "poklady".

Žáci 8. ročníku šli dopoledne na výlet do osady Arnoštka. Odpoledne jeli vlakem na výlet na prohlídku historického centra Vimperka.

Žáci 9. ročníku jeli dopoledne vlakem do Boubínského pralesa. Navštívili Boubínské jezírko a pěší procházkou se vrátili zpět do Kubovy Hutě. Odpoledne hráli několik her a navštívili bazén.

Večer měli žáci společný závěrečný program, během kterého se zúčastnili taneční soutěže, tipovacího kvízu a diskotéky.

Všichni žáci jsou spokojeni, moc se jim tady líbilo, zdravotní problémy byly minimální a jídlo bylo chutné.

Všechny odpovědi na emaily byly dnes odpoledne poslány. Všem rodičům a příbuzným žáků děkujeme za přízeň, kterou nám během pobytu věnovali. Každý den sledovalo průběh školy v přírodě přes 200 návštěvníků stránek. Žáci dostali přes 50 emailů a stejný počet odpovědí odeslali zpět.

5. den - pátek

Celé dopoledne bylo zataženo, mlha z vypařujících se lesů a intenzivně pršelo. Měli jsme opravdu velké štěstí na slunečné počasí, které nás celou dobu doprovázelo. Dopoledne jsme předali žákům ceny a diplomy. Potom jsme si zabalili všechny věci a čekali na oběd u filmu Avatar a různých společenských her. V 11.30 hodin jsme měli oběd. Vynikající svíčkovou. Ve 12.25 hodin jsme vyjeli autobusem zpět do Kladna. Cesta byla dobrá, bezpečná a pohodlná. Na Kladno jsme přijeli v 15.30 hodin.

Tak za rok opět na další ŠvP!