Lyžařský výcvikový kurz - 2. stupeň

V termínu od 2. do 8. 1. 2011 se konal LVK v penzionu Družba - budova Hořec - v Horní Malé Úpě v Krkonoších. Každý den jsme Vás informovali o dění na LVK a vkládali fotografie z daného dne. Měli jste tedy opět pravidelný přehled o dění z další naší akce.

Děkujeme všem rodičům za děkovné emaily na naše aktualizované zprávy z LVK!

A jak to všechno probíhalo?

1.den - neděle

V 11.30 hodin jsme bez problému dorazili až přímo k penzionu Hořec. Ubytování není příliš komfortní, ale v pokojích je dostatek tepla a prostoru na sušení věcí. Po vybalení jsme šli do sousední budovy na oběd. Měli jsme výbornou bramborovou polévku, vepřové na paprice s knedlíkem, jablko a čaj. Žáci si rovněž vybrali jídlo na celý zítřejší den. Snídani a oběd si volili ze 3 možností a večeři ze 2.

Nyní máme polední klid. Ve 14.30 hodin se odebereme na mírný svah, kde roztřídíme žáky do jednotlivých družstev. Dobrá zpráva je, že běžecké tratě nám vedou přímo kolem penzionu a hlavní sjezdovka je výborné kvality a začíná cca 100 metrů od nás. Lyžařské podmínky tak letos máme ideální.

Žáci jsou roztříděni do jednotlivých družstev. K večeři jsme měli karbanátek s bramborem. Po večeři jsme měli soutěže jednotlivých týmů a připravili jsme si běžky na další den.

2. den - pondělí

Dopoledne šlo 1. a 2. družstvo na běžky a 3. a 4. družstvo na sjezdovku. Odpoledne se družstva vystřídala. Na běžkách jsme běhali v okolí penzionu, na sjezdovkách jelo 3. a 4. družstvo skibusem do areálu "U kostela", kde jsou dvě modré a jedna červená sjezdovka a podmínky lepší pro začátečníky nebo mírně pokročilé.

Odpoledne lyžovalo 1. a 2. družstvo na 1000 metrů dlouhé červené sjezdovce u penzionu.

Večer proběhla přednáška o lyžařské výzbroji a výstroji a o první pomoci na horách a hrálo se několik týmových her. Rovněž začalo bodování pokojů. První dva vyvolené čeká za "dobré chování" ranní rozcvička.

Jinak se všichni mají skvěle, všichni jsou zdraví, akorát počasí není zatím příliš příznivé. Po většinu dne sněžilo a foukal mírný vítr, a tak se ani moc nedalo na lyžích fotit. Několik fotek je ve fotogalerii.

3. den - úterý

1. a 2. družstvo lyžovalo dopoledne na červené sjezdovce u penzionu.

3. a 4. družstvo bylo na běžkách v okolí penzionu.

Odpoledne se družstva opět vyměnila. 1. a 2. družstvo uběhlo 6 km okruh na běžkách, 3. družstvo jezdilo na červené sjezdovce u penzionu a 4. družstvo lyžovalo na modré sjezdovce. Všichni žáci 4. družstva udělali velký pokrok, neboť se již naučili základy lyžování a začali dělat obloučky. Taky se poprvé svezli na vleku.

Večer proběhly další společné soutěže a vědomostní testy z přednášek. Byly přidány další fotky ve fotogalerii.

4. den - středa

Ve středu dopoledne byla všechna družstva lyžovat na sjezdovkách. 1 až 3. družstvo na červené sjezdovce u penzionu, 4. družstvo na modré sjezdovce vzdálené cca 4 minuty jízdy skibusem.

1. až 3. družstvo procvičovalo lyžařskou techniku, 4. družstvo zkoušelo navazované oblouky. Většina začátečníků již zvládne sjet sjezdovku sice pomalejší, ale bezpečnější a plynulou jízdou bez pádu. S vlekem již nemá problém nikdo. Bohužel nám při poslední jízdě museli, kvůli poruše zaviněné silným větrem, vlek zastavit, a tak jsme si vyšlápli sjezdovku taky jednou pěšky.

Z důvodu špatného počasí (zima, sněžení a silný vítr) nebylo opět možné ale fotografovat, ani natáčet dopolední lyžování.

Po poledním klidu bude půl dne odpočinku bez lyžování formou vycházky. Pro nepřízeň počasí však nepůjdeme na plánovaný výlet na chatu Jelenku, ale pouze na kratší trasu do obchodu, kde si žáci chtějí doplnit zásoby.

Jelikož se podmínky pro lyžování nezlepšily a vítr neustal, tak jsme se rozhodli na večerní lyžování pustit pouze dobrovolníky z 1. a 2. družstva. Nakonec se tedy večerního lyžování účastní 13 žáků a 2 instruktoři, místo plánovaných 27.

Zbytek žáků, kteří zůstali v penzionu, má nařízenou důkladnou osobní hygienu, kterou někteří trochu zanedbávají.

Všichni účastníci večerního lyžování se v pořádku vrátili a žáci byli i přes nepřízeň počasí spokojeni, jak si zalyžovali.

5. den - čtvrtek

Dnešní den se měl uskutečnit celodenní výlet na běžky s těmi lepšími běžkaři. Pokud se ale počasí během snídaně nezlepší, tak půjdou všechna družstva na sjezdovky.

Dopolední lyžování nakonec proběhlo úplně jinak, než se plánovalo. Pro silný vítr nám totiž nezavřeli pouze malý vlek na modré sjezdovce, ale i celou hlavní červenou sjezdovku u penzionu. Všichni lyžaři tak byli odkázáni pouze na areál "U kostela", kde nebylo jasné, jak se dlouho bude jezdit a navíc se vytvořily fronty na skibus.

Z tohoto důvodu šlo tedy 1. a 2. družstvo na běžky. Nakonec se ukázalo, že to nebylo tak špatné, neboť u lesa, mimo pláně, vítr tolik nefoukal a byl tam i poměrně dlouhý nezapadaný úsek tratě, kde se dalo trénovat.

3. a 4. družstvo odjelo skibusem do areálu "U kostela". Zde jsme společně lyžovali. Ani 4. družstvo se sjezdovkou i ve ztížených podmínkách nemělo větší problémy.

Po poledním klidu všechna družstva šla na odpolední lyžování na sjezdovky do areálu "U kostela". I přes silný vítr se žákům lyžování líbilo.

Večer proběhly další společenské a týmové hry a přednáška žáků 9. ročníku o mazání a přípravě běžek. Z večerního programu byly přidány do fotogalerie další fotografie.

6. den - pátek

Dnes se uskutečnil pouze závod v běhu na lyžích.

Dopoledne došlo k další změně. Ačkoliv již vítr foukal pouze slabě, tak nám modrou sjezdovku nezprovoznili. Závod ve slalomu jsme tedy zrušili. Skibusem jsme se přepravili zpět na sjezdovku před naším penzionem.

1. až 3. družstvo jezdilo na červené sjezdovce a polovina 4. družstva rovněž. Je skvělé, že polovina úplných začátečníků umí bez pádu a bezpečně sjet kilometrovou červenou sjezdovku. Zbytek začátečníků trénoval obloučky pouze ve spodní části sjezdovky.

Z tohoto dopoledne jsme pořídili nejen několik dalších fotek do fotogalerie, ale i videozáznam, který po LVK ve škole sestříháme a vložíme do naší videogalerie, případně zájemcům poskytneme na DVD.

Pro Vaši informaci uvádíme i kolik žáci zaplatili za vleky. Za celý LVK projezdil nejhorší lyžař 340,- Kč na vlecích a nejlepší 1370,- Kč.

Odpoledne se uskutečnil závod na běžkách. Fotografie z tohoto závodu opět naleznete ve fotogalerii.

Večer proběhlo slavnostní vyhlášení výsledků ze závodu v běhu na lyžích, týmových večerních soutěží a bodování pokojů. Na závěr večera jsme udělali karneval s diskotékou s různými soutěžemi.

Ve fotogalerii si můžete prohlédnout celkem 120 fotek z LVK.

7. den - sobota

Autobus přijel se zpožděním ve 13.15 hodin. Ve 13.40 jsme vyjeli od penzionu.

Silnice byla z počátku silně zledovatělá, a tak jsme jeli velice opatrně a pomalu. Na hlavních tazích byla již silnice dobře upravená.

Jelikož žáci již neměli oběd, tak jsme zastavili v McDonaldu v Mladé Boleslavi.

Ke škole jsme přijeli v 18.10 hodin.

Všichni žáci byli v pořádku předáni rodičům a celý LVK byl spokojeně ukončen.

Podle ohlasů žáků se lyžařský výcvikový kurz líbil, a tak doufáme, že se znovu setkáme na LVK v roce 2012.