Lyžařský výcvikový kurz

V termínu od 7. do 14. 1. 2022 se žáci 2. až 9. ročníků účastnili lyžařského výcvikového kurzu ve Velké Úpě v chatě Portášky.

1. den - pátek 7. 1. 2022

Sraz byl u školy v 7.15 hodin. Autobusy byly přistaveny v 7.30 hodin. Od školy jsme odjeli v 7.57 hodin. Jeli jsme přes Prahu, Hradec Králové, po nové dálnici do Jaroměře a přes Trutnov do Velké Úpy. Na dálnici D11 jsme měli 30 minutovou přestávku na občerstvení a toaletu. Do Velké Úpy jsme přijeli v 11.22 hodin.

Rodičům byla odeslána automatická sms zpráva.

Po příjezdu nám auta vyvezla zavazadla na chatu a my jsme vyjeli nahoru lanovkou. Po rychlém vybalení věcí jsme šli na oběd. K obědu jsme měli frankfurtskou polévku a zapečené těstoviny s okurkou. K pití máme k dispozici neustále černý a ovocný čaj. Po obědě jsme vybalovali lyže a přeskáče a potom jsme šli nad chatu na rozřazení do družstev. Sněhu moc nemáme a lyžařské podmínky nejsou zrovna ideální, ale snad nám ještě něco připadne.

Nyní mají žáci volno na pokojích. Večeři mají žáci 1. stupně od 18.00 hodin, žáci 2. stupně od 18.30 hodin.

Do Fotogalerie ZŠ jsme vložili první fotografie z oběda a z rozřazení do družstev.

K večeři jsme měli domácí sekanou s bramborovou kaší a salát z červené řepy.

Po večeři byla krátká přednáška o chování na kurzu a žákům jsme předali dresy podle svých družstev. Umístění v družstvech budeme průběžně upravovat podle situace.

Seznam rozřazení do družstev.

Seznam umístění na pokojích.

2. den - sobota

Snídani měli mladší žáci v 7.45 hodin, starší v 8.00 hodin. K snídani máme každý den na výběr cornflakes s mlékem, marmeládu, pečivo, máslo, salámy, sýry, jogurt, pomazánku a ovoce, čaj. Každý si může vzít, co mu chutná.

Po snídani jsme šli na sjezdovku. Jelikož sněhové podmínky nejsou moc ideální a při včerejším rozřazení se ukázalo, že většina žáků po delší pauze zatím není v nejlepší lyžařské formě, tak jsme dnes začali pozvolna.

Modré, žluté a svítivě zelené družstva dopolede lyžovala na sjezdovce Modřín. Červené a oranžové družstvo se šlo rozjezdit na sjezdovku Sagasserovy boudy, i když na ní není spuštěný vlek. Fialové družstvo se rozjíždělo na louce před chatou.

K obědu jsme měli kuřecí vývar s nudlemi a vepřovou roládu se zelím a bramborovým knedlíkem. Po obědě si žáci mohli koupit něco dobrého na baru a nyní mají polední klid.

Odpoledne družstva lyžovala stejně jako dopoledne.

Emaily, které posíláte průběžně tiskneme a předáváme. Ty, které přijdou do 17.45 hodin předáme u večeře.

Nyní se mladší žáci dívají na film a starší žáci jsou na pokojích. K odpolední svačině jsme měli chleba s pomazánkou a jablka.

K večeři budeme mít slepici na smetaně s těstovinami a broskvový kompot.

Po večeři bude přednáška o chování na horách a deskové hry.

Do Fotogalerie ZŠ jsme vložili několik fotek z dnešního lyžování a z chaty. Večer nahrajeme krátkou ukázku jízdy červeného a oranžového družstva.

Všechny účastníky musíme pochválit. Lyžařské podmínky na Portáškách a Modřínu jsou poměrně těžké. I když to na fotkách možná tak nevypadá, tak sněhu moc není a jeho kvalita je horší. Na Sagasserových boudách lyžovat jde, ale vlek nespustí, dokud nenapadne další sníh, takže začátečníci a mírně pokročilí museli zatím šlapat pešky. Sněhu připadlo minimálně a ačkoliv je prakticky celý den -6°C, tak sjezdovku zatím nezasněžují.

Zítra uvidíme podle počasí, ale pravděpodobně pojedou lyžovat některá družstva do Pece pod Sněžkou a další družstva to zkusí na Modřínu.

Do Videogalerie ZŠ jsme vložili první videoukázku z lyžování oranžového a červeného družstva.

3. den - neděle

K snídani jsme měli na výběr cornflakes s mlékem, marmeládu, rohlík, housku, ramu, máslo, salámy, sýry, banán, čaj. Každý si mohl vzít, co mu chutná.

Modré a žluté družstvo lyžovalo celý den v Peci pod Sněžkou. Oranžové a svívité družstvo lyžovalo ceý den na Portáškách a Modřínu. Červené a fialové družstvo lyžovalo celý den na Sagasserových boudách. Dopoledne na Sagasserových boudách vlek nejezdil, ale na hodinu nám ho odpoledne spustili.

K obědu jsme měli zeleninový krém s krutony a grilovaný vepřový plátek s bramborem.

K odpolední svačině jsme měli housky se sýrovou nebo rybí pomazánkou a jablka.

K večeři jsme měli srbské rizoto s okurkou a zelným salátem.

Emaily, které přišly do večeře jsme předali.

Po večeři jsme hrál ihru kasíno, což bylo několik stanovišť, kde žáci plnili různé úkoly a za splněný úkol dostávali bankovky, za které po skončení hry nakoupili sladké odměny.

Do Fotogalerie ZŠ jsme přidali 48 fotek z dnešního dne i s Krakonošem.

Do Videogalerie ZŠ jsme vložili ukázku z lyžování fialového a červeného družstva na Sagasserových boudách.

4. den - pondělí

K snídani jsme měli na výběr cornflakes s mlékem, marmeládu, rohlík, housku, ramu, máslo, salámy, sýry, pomazánku, čaj. Každý si mohl vzít, co mu chutná.

V noci nám konečně připadlo kolem 5 cm sněhu, tak se nám lyžařské podmínky trochu zlepšily.

Podle předpisů musí mít žáci půl dne volna. Dnešní program tedy nebude rozdělen na družstva, ale na 1. a 2. stupeň.

Žáci z 1. stupně dopoledne lyžovali na Sagasserových boudách. Žáci z 2. stupně šli dopoledne na procházku. Někteří došli na Růžohorky a někteří až ke stanici lanovky na Sněžku.

K obědu jsme měli krupicovou polévku s vejci a hamburskou kýtu s houskovým knedlíkem.

Do Fotogalerie ZŠ jsme přidali fotky z dopoledne.

Odpoledne měli žáci z 1. stupně volno od lyžování a šli na procházku a stavěli sněhuláky. Žáci z 2. stupně měli výcvik na běžkách. Jedna skupina měla cca 4 km okruh kolem Pěnkavčího vrchu, druhá skupina cca 8 km okruh.

K večeři jsme měli balkánskou pleskavici s hranolkami a ovocnou bublaninu.

Emaily, které přišly do 17.30 hodin předáme u večeře.

Do Fotogalerie ZŠ jsme přidali fotky z odpolední vycházky, lyžování na Sagasserových boudách a výcviku na běžkách.

Nyní jsou starší žáci na pokojích nebo koukají na film ve společenské místnosti a mladší žáci hrají v jídelně hru bingo.

Do Videogalerie ZŠ jsme vložili ukázku ze Sagasserek a z výcviku v běhu na lyžích.

5. den - úterý

K snídani jsme měli opět na výběr cornflakes s mlékem, marmeládu, rohlík, housku, ramu, máslo, salámy, sýry, pomazánku, čaj. Každý si mohl vzít, co mu chutná.

Družstva modré, žluté, svítivě zelené a oranžové lyžovala v Peci pod Sněžkou. Červené a fialové družstvo lyžovalo celý den na Sagasserových boudách.

K obědu jsme měli gulášovou polévku a kuřecí řízek s bramborovou kaší. Jako dezert jsme měli třešňový kompot.

Kromě lyžování a večerních soutěží probíhá také bodování pokojů. Největší bordeláři bydlí na pokoji č. 1 (zatím 8 bodů) a na pokoji č. 17 (zatím 5 bodů). Naopak nejlépe uklizeno mají na pokoji č. 21 (zatím 28 bodů).

K večeři jsme měli krkonošskou směs s rýží.

Od 19 do 21 hodin šli zájemci z 2. stupně na večerní lyžování. Zítra by stejná možnost měla být pro žáky z 1. stupně. Žáci z 1. stupně se dívali na pohádku "Yetti".

Emaily, které šli do 18 hodin jsme předali u večeře.

Do Fotogalerie ZŠ jsme přidali fotky z dnešního dne.

Do Videogalerie ZŠ jsme vložili ukázku oranžových z Pece pod Sněžkou a fialových s červenými ze sjezdovky Sagasserovy boudy.

6. den - středa

Osm žáků z 2. stupně šlo se svým instruktorem na ranní výšlap na panoramatický východ Slunce. Nakonec došli až na nejvyšší vrchol ČR - Sněžku.

Družstva modré, žluté, svítivě zelené a oranžové lyžují v Peci pod Sněžkou. Červené a fialové družstvo dopoledne lyžovalo na Sagasserových boudách. Devět žáků zůstalo na chatě, protože jsou unavení.

K obědu jsme měli francouzské brambory s okurkou. K svačině jsme měli pomeranče a mandarinky.

Odpoledne si šli žáci 1. stupně hrát před chatu a od 19 hodin bylo 14 zájemců z 1. stupně na večerním lyžování.

Emaily, které přišli do večeře jsme předali žákům.

K večeři jsme měli špagety s masovou směsí a sýrem a borůvkový koláč.

Do Fotogalerie ZŠ jsme přidali fotky z dnešního dne.

Do Videogalerie ZŠ jsme vložili ukázku oranžových a svítivých z Pece pod Sněžkou a fialových s červenými ze sjezdovky Sagasserovy boudy.

7. den - čtvrtek

K snídani jsme měli opět na výběr cornflakes s mlékem, marmeládu, rohlík, housku, ramu, máslo, salámy, sýry, pomazánku, čaj. Každý si mohl vzít, co mu chutná.

Po snídani šla všechna družstva na Sagasserovy boudy, kde proběhl závod ve slalomu na lyžích. Před obědem jsme zabalili všechny sjezdové lyže.

K obědu jsme měli hovězí vývar s kapáním a Portáškův guláš s houskovým knedlíkem.

Odpoledne proběhne závod v běhu na lyžích pro žáky z 2. stupně. Mladší žáci dělali fanoušky a stavěli sněhuláky.

Před večeří jsme zabalili zavazadla a běžecké lyže. Také jsme stihli vyhlásit všechny výsledky. Kvůli GDPR nejsou u fotek uvedeny jména žáků.

K večeři jsme měli rybí prsty s opečenými bramborami a jako dezert palačinky s domácí marmeládou.

Po večeři jsme měli závěrečný karneval.

Do Fotogalerie ZŠ jsme přidali poslední fotky - ze slalomu, ze závodu v běhu na lyžích, z bodování pokojů a z karnevalu.

Do Videogalerie ZŠ jsme vložili poslední videa z obou závodů.

Poslední emaily vytiskneme před snídaní. Zatím jsme vytiskli a předali 223 emailů.

8. den - pátek 14. 1.

Po snídani se mladší žáci dívali na pohádku a se staršími žáky jsme naložili zavazadla a lyže do připravených aut s vlekem. Po 10. hodině jsme sjeli do Velké Úpy lanovkou, kam v 10.30 hodin přijely autobusy.

Z Velké Úpy jsme vyjeli v 11.03 hodin. U Hradce Králové jsme na hodinu zastavili v Mc´Donaldu na nezdravý oběd a toaletu. Ve 13 hodin jsme vyjeli z Mc´Donaldu.

Žáci přijeli ke škole je ve 14.52 hodin.

Rodičům byla 30 minut před příjezdem ke škole opět zaslána automatická sms zpráva.

Sice lyžařské výcviky pořádáme již řadu let, ale přesto budeme rádi za zpětnou vazbu a případné náměty ke zlepšení. V případě zájmu nám tedy můžete napsat buďto soukromě na lyzak@2zskladno.cz, nebo veřejně jako referenci školy do Návštěvní knihy. Příspěvek můžete samozřejmě poslat i po skončení kurzu, až si o tom popovídáte doma s dětmi.