Lyžařský výcvikový kurz

V termínu od 3. do 10. 1. 2020 se 74 žáků 2. až 9. ročníků zúčastnilo lyžařského výcvikového kurzu ve Velké Úpě v chatě Portášky.

1. den - pátek

Sraz byl na školním dvoře v 7.15 hodin. Po naložení všech lyží a zavazadel jsme v 7.56 hodin odjeli od školy. Jeli jsme přes Prahu, Hradec Králové a Trutnov do Velké Úpy. Před Hradcem Králové jsme měli přestávku na občerstvení a toaletu. Do Velké Úpy jsme v pořádku dorazili v 11.27 hodin. Rodičům byla zaslána automatická sms zpráva.

Zavazadla nám vyvezli na chatu Portášky. Žáci vyjeli nahoru lanovkou. Po příjezdu na chatu jsme šli na oběd. Měli jsme hovězí vývar s nudličkami a pečené kuřecí stehno s rýží. Po obědě jsme vybalili lyže i zavazadla a šli na rozřazení do družstev. Modrá sjezdovka na Sagasserových boudách je hezky upravená a v provozu je ještě červená sjezdovka Portášky.

K večeři jsme měli francouzské brambory s okurkou. Po večeři jsme si řekli organizační záležitosti a rozřazení žáků do družstev. Žáci byli rozděleni podle věku a aktuální lyžařské úrovně. Pokud se někdo v průběhu kurzu výrazně zlepší, nebo zhorší, tak může být přesunut do jiného družstva. Seznam žáků a jejich instruktorů je dispozici - ZDE.

Emaily průběžně tiskneme.

Do Fotogalerie ZŠ jsme vložili několik fotek z dnešního dne.

2. den - sobota

K snídani jsme měli müsli s mlékem, pečivo, máslo, džem, zeleninu a čaj.

Dopoledne lyžovalo světle zelené, oranžové, fialové, zelené a žluté družstvo na Sagasserových boudách. Červené a modré družstvo lyžovalo na sjezdovce Portášky.

Do Fotogalerie ZŠ jsme vložili fotografie z dopoledního výcviku.

K obědu jsme měli krupicovou polévku s vejci a na výběr mezi kuřetem na paprice s houskovým knedlíkem a vepřovým gulášem s houskovým knedlíkem.

Po poledním klidu lyžovalo světle zelené, oranžové, fialové a žluté družstvo na Sagasserových boudách. Červené, zelené a modré družstvo lyžovalo na Portáškách. Začalo nám sněžit, tak doufáme, že nám něco připadne.

K večeři jsme měli na výběr mezi těstovinami s kuřecím masem a smetanovou omáčkou a bramborovým gulášem s chlebem.

Po večeři jsme měli pro mladší žáky připravené soutěže a pro starší žáky lyžařské desatero. Starší žáci si na správné chování na sjezdovce připravili scénky.

Emaily průběžně tiskneme a předáváme.

Do Videogalerie ZŠ jsme vložili krátkou ukázku z odpoledního výcviku na Sagasserových boudách a z večerního programu.

Do Fotogalerie ZŠ jsme vložili fotografie z večerního programu.

3. den - neděle

K snídani jsme měli pečivo, šunkový salám, sýr, máslo, džem a čaj.

Lyžaři z červeného a modrého družstva měli snídani už v 7.15 hodin, aby odjeli hned ranním skibusem na celodenní lyžování do Pece pod Sněžkou. Na cestu dostali balíček s obědem. Zelené a žluté družstvo lyžovalo celý den na červené sjezdovce Portášky. Světle zelené, oranžové a fialové družstvo lyžovalo celý den na modré sjezdovce Sagasserovy boudy.

K obědu jsme měli zeleninový krém a na výběr mezi rozstřeleným ptáčkem s rýží a vepřovými kostkami na žampionech s pečenou rýží.

Po poledním klidu jsme šli na odpolední výcvik. Sluníčko svítilo celý den, takže po včerejší cca 15 cm sněhové nadílce jsme si dnešní lyžování opravdu užili.

Do Fotogalerie ZŠ jsme vložili fotografie z dopoledního a odpoledního výcviku a večerního programu.

K večeři jsme měli na výběr vepřo, knedlo, zelo a moravského vrabce se špenátem a bramborovým knedlíkem.

Jelikož se dnes díky skvělým podmínkám lyžovalo intenzivně, tak se původně plánované večerní lyžování přesune na volnější den.

Do Videogalerie ZŠ byla přidána ukázka z dnešního výcviku na Portáškách a Sagasserových boudách.

Mladší žáci po večeři koukali na film, starší žáci si zkoušeli a připravovali běžky na následující dny.

4. den - pondělí

Dnes jsme měli k snídani vaječnou omeletu se šunkou, pečivo, zeleninu a čaj.

Lyžaři z fialového, zeleného a žlutého družstva měli snídani už v 7.15 hodin, aby odjeli hned ranním skibusem na dopolední lyžování do Pece pod Sněžkou. Světle zelené a oranžové družstvo dopoledne lyžovalo na modré sjezdovce Sagasserovy boudy. Červené a modré družstvo mělo dopoledne běžecký výcvik u Pěnkavčího vrchu.

K obědu jsme měli bramboračku a na výběr mezi rajskou omáčkou s masovými koulemi a houskovým knedlíkem a koprovou omáčkou s masem nebo vajíčkem a houskovým knedlíkem.

Odpoledne jsme nelyžovali, protože jsme měli povinný půldenní odpočinek od lyžování. Místo lyžování šli zájemci na procházku po okolí.

Do Fotogalerie ZŠ jsme vložili další fotografie z dopoledního výcviku, odpolední vycházky a večerního programu.

Do Videogalerie ZŠ jsme přidali ukázku z výcviku na běžkách, z výcviku na sjezdovkách a z odpolední procházky.

K večeři jsme měli na výběr mezi dukátovými buchtičkami se šodo a žemlovkou s jablky.

Po večeři hráli mladší žáci bingo a zájemci ze starších žáků šli na večerní lyžování.

Emaily, které přišly do večeře, jsme vytiskli a předali.

5. den - úterý

K snídani jsme měli jogurt s cornflakes nebo ovocnou směsí, pečivo, máslo, džem, čaj.

Lyžaři z červeného a modrého družstva měli snídani už v 7.15 hodin, aby odjeli hned ranním skibusem na dopolední lyžování do Pece pod Sněžkou. Žluté družstvo šlo dopoledne na běžky. Fialové a zelené družstvo dopoledne lyžovalo na sjezdovce Portášky. Oranžové a světle zelené družstvo dopoledne lyžovalo na Sagasserových boudách.

K obědu máme brokolicový krém a na výběr mezi špagetami s boloňskou omáčkou, sýrem a hovězím BIO gulášem se sypaným sýrem a těstovinami.

Do Fotogalerie ZŠ jsme vložili fotografie z dopoledního výcviku na běžkách a na sjezdovkách, z odpoledního výcviku a procházky, z večerního programu a z večerního lyžování.

Do Videogalerie ZŠ jsme přidali ukázku z dopoledního výcviku ze sjezdu na běžkách a z výcviku na sjezdovkách.

Po poledním klidu šlo světle zelené a oranžové družstvo lyžovat na Sagasserovy boudy. Červené a modré družstvo lyžovalo na Portáškách. Fialové, zelené a žluté družstvo šlo na vycházku po okolí.

K večeři jsme měli na výběr mezi kuřecím řízkem s bramborovou kaší a rybím filé s bramborovou kaší.

Po večeři šli zájemci z mladších žáků na večerní lyžování. Ti, kteří zůstali na chatě doplňovali kvíz a hledali karty po chatě. Starší žáci hráli pantomimu a soutěžili v olympijském kvízu.

6. den - středa

K snídani jsme měli ovocnou bublaninu, pečivo, máslo, džem, čaj.

Lyžaři z červeného, modrého, žlutého a části fialového a zeleného družstva měli snídani už v 7.15 hodin, aby odjeli hned ranním skibusem na dopolední lyžování do Pece pod Sněžkou. Zbytek fialového a zeleného družstva dopoledne lyžoval na sjezdovce Portášky. Světle zelené a oranžové družstvo dopoledne lyžovalo na Sagasserových boudách.

K obědu jsme měli kuřecí vývar a na výběr mezi BIO svíčkovou na smetaně s brusinkovým terčem a houskovým knedlíkem a hamburskou vepřovou kýtou s houskovým knedlíkem.

Odpoledne lyžovalo světle zelené a oranžové družstvo na Sagasserových boudách, ostatní šli lyžovat na sjezdovku Portášky. Kdo byl unaven, šel na procházku na sněhovou bitvu.

K večeři jsme měli na výběr mezi zapečenými těstovinami s okurkou a vepřovým rizotem se sýrem a okurkou.

Po večeři proběhl karneval a diskotéka.

Do Fotogalerie ZŠ jsme vložili mnoho fotografií z dnešního výcviku, sněhové bitvy, karnevalu a diskotéky.

Do Videogalerie ZŠ jsme přidali ukázku ze sněhové bitvy, karnevalu a diskotéky.

7. den - čtvrtek

K snídani jsme měli jogurt s čokokuličkami nebo ovocnou směsí, pečivo, máslo, džem, čaj.

Dopoledne proběhl závod v běhu na lyžích. Soutěžili starší žáci, tedy družstvo modrých, červených a žlutých. Zbylá družstva se zúčastnila závodu jako diváci a fandili.

Do Fotogalerie ZŠ jsme vložili mnoho fotografií z dopoledního závodu v běhu na lyžích.

Emaily, které přišly do 10 hodin, jsme předali u oběda.

K obědu jsme měli česnečku a na výběr mezi kuřecím steakem s dušenou rýží a čočkou na kyselo s klobásou.

Odpoledne proběhl zimní sedmiboj pro mladší žáky.

Před večeří jsme zabalili lyže a přeskáče.

K večeři jsme měli na výběr mezi slovenskými haluškami s uzeným masem a zelím nebo moravským uzeným se zelím a bramborovým knedlíkem.

Po večeři jsme zabalili všechna zbylá zavazadla a proběhlo slavnostní vyhlášení výsledků závodů, večerních soutěží a zakončení celého pobytu.

Kompletní seznam výsledků závodu v běhu na lyžích a zimního sedmiboje - ZDE

Do Fotogalerie ZŠ jsme vložili fotografie vítězů obou závodů i večerních soutěží.

Celkem jsme vytiskli a předali 215 emailů. Elektronickou poštu jsme uzavřeli ve 21 hodin.

Na závěr jsme do Videogalerie ZŠ umístili krátké bonusové video ze závodu v běhu na lyžích.

8. den - pátek

Do Fotogalerie ZŠ jsme vložili dalších 70 fotografií ze závodu v běhu na lyžích.

K snídani jsme měli míchaná vajíčka, pečivo, máslo, salám, džem, čaj

Po snídani jsme si pustíli film ve společenské místnosti.

Po 10. hodině jsme sjeli lanovkou do Velké Úpy. Zavazadla nám svezli pracovníci chaty na parkoviště. V 10.30 hodin přijely autobusy. Z Velké Úpy jsme odjeli v 11.05 hodin. Domů jsme jeli přes Hostinné, Jičín a Mladou Boleslav.

Ve 12.45 hodin jsme zastavili v Mladé Boleslavi na toaletu a oběd v McDonaldu. Ve 13.50 hodin jsme odjeli z Mladé Boleslavi.

Rodičům byla zaslána automatická sms zpráva. Žáci přijeli ke škole v 15.08 hodin.