Škola v přírodě - Paseky nad Jizerou

V termínu od 8. do 14. 6. 2015 se žáci 1.A a 1.B účastní školy v přírodě v Pasekách nad Jizerou.

1. den - pondělí

Ve 12.40 hodin jsme dorazili do hotelu Albert. Po příjezdu se žáci rozdělili na pokoje a šli jsme na oběd - kuřecí vývar a kuře na paprice s těstovinami. Žákům moc chutnalo, někteří snědli i tři plné talíře polévky a ještě si přidávali hlavní chod. Horský vzduch dělá zázraky! Po obědě si děti vybalily na pokojích a nyní se seznamují s vychovatelkami Nikolou a Veronikou. Zatím se nám venku mračí a je chladno, tak jsme jen v hotelu a hrajeme seznamovací hry a žáci si vyrábějí cedulky na dveře pokojů. K večeři nás čeká rizoto. Večer doplníme další informace a fotografie z dnešního dne.

Do Fotogalerie ZŠ byly vloženy první fotografie.

Večeře byla rovněž velmi chutná, opět si děti přidávaly. Před večeří se trochu vyjasnilo, tak jsme stihli několik her před hotelem, po večeři jsme ještě absolvovali krátkou procházku po okolí. Večerku máme v devět hodin. Maily, které došly do 20.00 h, žáci dostali. Zbytek předáme ráno. Nyní jsou již děti v postelích a spí.

2. den - úterý

Dnes jsme se probudili do deštivého rána. Proto jsme se po snídani, která je podávána formou švédských stolů, odebrali do společenské místnosti. Zde jsme obě třídy plnily úkoly z pracovních listů, které jsou zaměřeny na téma celé školy v přírodě: Skrz naskrz pohádkovou říší. Žáci plnili úkoly s vodníkem Fajfrlíkem a chobotničkou. Na oběd jsme měli zeleninovou polévku s rýží. Rajská omáčka s hovězím a knedlíky rovněž dětem chutnala. Nestačíme se divit, kolik toho někteří dokáží zbaštit a vůbec to na nich není vidět. Po poledním klidu si žáci s vychovatelkami zahrají hry a začnou vyrábět masky na karneval. K večeři nás čekají zapečené brambory s uzeným masem. S dalšími informacemi se přihlásíme zase večer, až děti usnou.

Opět se hlásíme z Jizerských hor. Počasí se odpoledne trochu umoudřilo a žáci mohli alespoň na chvíli po svačince vyběhnout před hotel a zahrát si s vychovatelkami několik her. Po večeři děti napsaly dopisy rodičům. Tak určitě očekávejte poštu co nejdříve. Opět děti dostaly maily a dnes už i pohledy od Vás. Nyní již všichni spí.

3. den - středa

Dnes jsme se probudili do slunečného počasí. Této příznivé situace jsme hned využili po snídani a šli si hrát do přírody na dvorní malíře (kreslili jsme náš hotel, jak se žákům povedl, můžete posoudit z přiložených fotografií). Když už jsme byli tak kreativně naladění, stali se z nás po svačince architekti a postavili jsme skřítkům v lese krásné domečky (v některých případech přímo paláce). Rovněž si výtvory vašich dětí můžete prohlédnout ve fotogalerii. K obědu jsme měli bramborovou polévku a řízek s bramborovou kaší. Po poledním klidu půjdeme konečně utratit nějaké penízky do blízkého obchodu.

Opět se hlásíme z hotelu Albert. I odpoledne nám přálo počasí, bylo slunečno. Děti si nakoupily (tedy spíš vykoupily) místní obchůdek. Potom jednotlivá družstva soutěžila mezi sebou. K večeři jsme měli boloňské špagety. Po večeři někteří žáci ještě napsali dopisy domů, někteří se dívali na pohádku. Večer žákům předáváme maily, které jim přes den píšete.

4. den - čtvrtek

Dnes se obloha opět zatáhla, zatím neprší. Po snídani jsme kvůli chladnějšímu ránu zůstali raději na hotelu a věnovali se našim pohádkovým pracovním listům. K obědu jsme měli gulášovou polévku a buchtičky se šodó. Po poledním klidu žáky čeká v lese kvíz a spousta her. Tak nám, prosíme, držte pěsti, aby nepršelo a my nemuseli zůstat "doma".

Počasí se odpoledne vylepšilo, dokonce i svítilo sluníčko. Děti si užily hry a soutěže v lese i na louce. Po večeři - bramborová kaše a sekaná - jsme ještě využili hezkého počasí a šli před hotel vyrábět masky na sobotní karneval. Doplňujeme fotografie. Děkujeme za maily, které posíláte svým dětem, mají z nich velkou radost a vždy si je před spaním čtou. Jen prosíme, nevkládejte do mailů fotografie a obrázky, jinak nám brzy dojde barva v tiskárně. Děkujeme za pochopení. Zdravíme do Kladna a zítra se zase přihlásíme s aktuálními zprávami z Pasek nad Jizerou.

5. den - pátek

V pátek po snídani jsme vyrazili do místního muzea. Děti se seznámily s řemeslnou výrobou - paní průvodkyně jim ukázala práci na tkalcovském stavu, seznámila je s ševcovskými a řezbářskými řemeslnými nástroji a technikou navlékání korálků. Dále žáci viděli film o výrobě mistrovských houslí. Žákům se v muzeu moc líbilo. K obědu jsme měli hovězí vývar s noky a svíčkovou s knedlíkem. Po poledním klidu si děti hrají venku, kde pro ně vychovatelky připravily další hry a soutěže. Večer nás čeká táborák a "bojovka". Pro některé to bude premiéra, proto si vezmeme všichni baterky a půjdeme do lesa společně ("strašení" si necháme na příští rok).

Ještě jednou se hlásíme z Jizerských hor. Dnes trochu později kvůli "bojovce", kterou si žáci opravdu užívali. Všichni byli moc a moc stateční. A to nejen ti, kteří se zúčastnili hry až do konce, ale i ti, kteří se nebáli přiznat, že by se raději vrátili na pokoj. Nyní už jsou všichni ve svých pelíškách a spí. Zítra máme posunutou snídani až na půl devátou, aby se všichni po náročném dni pořádně vyspali a užili si poslední den před odjezdem domů.

6. den - sobota

Již sobotní ranní obloha slibovala krásný den. Hned po snídani jsme se převlékli do šortek, namazali krémem a vyrazili na výlet do blízkého okolí. Krajina je zde opravdu nádherná. Děti byly nadšené, když po cestě našly lesní jahody, a po dnešním dopoledni lesní jahody již v okolí nejsou. K obědu jsme měli šunkofleky. Nyní děti vymýšlejí co nejoriginálnější masku. Odpoledne již budeme balit, potom si žáci půjdou ještě chvíli hrát ven s vychovatelkami. Po večeři bude vyhlášení soutěže družstev, na žáky čekají odměny a diplomy. Poslední večer se pobavíme při karnevalu. Moc prosíme, pokud chcete dětem napsat ještě mail, pošlete ho do 19.00 hodin. Potom již maily z organizačních důvodů tisknout nebudeme. Děkujeme za pochopení.
Hlásíme se s posledními zprávičkami z hotelu Albert. K večeři jsme měli kuřecí plátek a hranolky. Poté následoval karneval s diskotékou. Žáci si zasoutěžili a zatancovali. Děti před spaním dostaly poslední maily. Celkem jste svým dětem poslali 228 mailů.
Zítra budeme mít posunutou snídani opět na půl devátou. Děti si ještě ráno dobalí věci do kufrů.

7. den - neděle

Příjezd ke škole upřesněn na 14.57 hodin.

Připomínáme, abyste si po příjezdu vyzvedli u tř. učitelek kartičky zdravotního pojištění a léky.