Škola v přírodě - Železná Ruda

V termínu od 6. do 12. 6. 2015 se žáci 2.A, 2.B, 3.B a 4.B účastní školy v přírodě v Železné Rudě na Šumavě.

1. den - sobota

Krátce po jedenácté hodině jsme dorazili na Šumavu do hotelu Belvedér v Železné Rudě. Většina z nás se po roce vrátila zpět na stejné místo a s úsměvem nás přivítal personál hotelu, že jsme zase tady. Nováčkům jsme ukázali ubytování, jídelnu a okolí hotelu a vyprávěli jim, jak to tady chodí a vzpomínali na loňský rok. Hladoví po cestě autobusem jsme se těšili na oběd – hovězí vývar a hamburská kýta s knedlíkem. Po obědě jsme se vybalili na svých pokojích, odpočinuli si a ve tři hodiny vyrazili na seznamovací procházku s vychovatelkami. Zahráli jsme si hry a ti starší zvládli i fotbálek na hřišti. Po večeři – sekaná s bramborovou kaší, jsme si ještě dopřáli malý dezert nanuk nebo sušenku. Už se blíží večer, tak se chystáme umýt a spát.

Do Fotogalerie ZŠ byly přidány fotky z dnešního dne.

2. den - neděle

Ráno jsme se probudili do slunečného dne. Po vydatné snídani, jsme se rozdělili na indiánský tábor plný indiánů ze 2.A a 2.B a pilné starší žáky, kteří si užili vyučování na louce a prosluněné terase. Dopoledne uteklo velmi rychle a těšili jsme se na oběd – bramboračka a rajská omáčka s kolínky. Odpoledne se malí indiáni těšili na dobrodružnou výpravu, kterou na dvě hodiny přerušila vydatná bouřka. Také ti starší se vystřídali v tělocvičně a u zábavných her uvnitř budovy. Počasí si s námi jen chvíli pohrálo a odpoledne opět vykouklo sluníčko, tak děti před večeří i po večeři strávily čas venku na procházce a hraním v blízkém okolí. Po sladké večeři – buchtičky s krémem, pobyt na čerstvém vzduchu udělal dobře všem dětem.

Do Fotogalerie ZŠ byly přidány fotky z nedělního dne.

3. den - pondělí

Ráno nás probudil vydatný déšť a malí indiáni neopustili své stany. Po snídani se počasí umoudřilo a děti vyrazily za dalším dobrodružstvím a lovem ven. Starší žáci plnili své školní úkoly uvnitř, ale během přestávek běhali venku a hráli míčové hry. K obědu jsme měli vepřové kostky po cikánsku s rýži. Během poledního klidu si čteme poštu a emaily, které dostáváme každý den a moc za ně děkujeme. Odpoledne už nám opět vysvitlo sluníčko a vyrazili jsme na delší výlety. Malí indiáni oblehli Železnou Rudu a ukořistili sladké nanuky. Naši zdatní třeťáci a čtvrťáci zdolali rozhlednu Pancíř. Vrátili jsme se krátce před večeří a doplnili své zásoby – francouzské brambory s červenou řepou. Před večerkou jsme se ještě provětrali venku a potom po večerní očistě ulehli do postýlek.

4. den - úterý

Dnešní den nám začal opět deštivě, nebyla to jen přeháňka, ale vydatný déšť, který ustal až odpoledne. Ale správné indiány neodradí od dobrodružství ani nepříznivé počasí. Pustili jsme se do práce na našich totemech a do indiánské výzdoby. Podívali jsme se na film Vinnetou rudý gentleman, abychom viděli, jak žili naši kamarádi. Potom nám naše náčelnice četly zajímavé příběhy ze života indiánských kmenů. Třeťáci a čtvrťáci si udělali studovny v prostorách hotelu a využili malou tělocvičnu k míčovým hrám a ping-pongu. K obědu jsme si pochutnali na vepřovém mase na paprice s houskovým knedlíkem. Odpoledne po odpočinku si malí indiáni šli hrát do lesa a velké děti navštívily muzeum v Železné Rudě. Po večeři – boloňské špagety se sýrem byli indiáni rudí až za ušima, následovala večerní očista a už se pomalu ubírali do svých indiánských postýlek. Velcí měli ještě dostatek energie, tak si zatančili v jídelně na mini diskotéce. Ospalí únavou i deštivým počasím velmi rychle všichni usnuli.

5. den - středa

Hurá! Od rána nám nepršelo, ale byla zima a museli jsme vytáhnou teplé oblečení a holínky na výpravu ven. Čekal nás indiánský kvíz, v lese jsme hledali indicie s otázkami a úspěšně jsme je vyřešili. Třeťáci a čtvrťáci si užili vyučování formou hry a o přestávkách dohrávali svůj turnaj v ping-pongu a v míčových hrách. A moc rádi si vyzkoušeli hry svých rodičů z dětství např. školku přes švihadlo.

Na oběd jsme se moc těšili – pečené kuře s bramborem a švestkový kompot.

Odpoledne jsme čekali sluníčko, ale zůstalo někde schované za Špičákem. Bylo sucho a indiáni si mohli vyzkoušet postavit na louce stan. Jak to dopadlo, je vidět na fotkách. Starší žáci se po obědě vypravili na výlet po hřebenech a ušlapali 8km. Unavení, vyvětraní a šťastní se všichni hnali do jídelny na lívance se skořicí. Po večeři jsme se ještě chvíli proběhli venku a potom se vrátili do svých pokojíčků.

6. den - čtvrtek

Náš poslední den. Venku nepršelo a odpoledne nám svítilo sluníčko. Dopoledne proběhlo jako obvykle, indiáni plnili úkoly a dopsali svůj indiánský deník. Starší dokončili své školní úkoly a chystali se na výpravné odpoledne. Po obědě – vepřo, knedlo, zelo se malí indiáni vypravili na poslední indiánskou výpravu do Železné Rudy. Večer si dali rizoto k večeři a začal pořádný indiánský tanec.

Třeťáci a čtvrťáci se vydali na poznávací pěší túru a zvládli ušlapat 17 km k oběma jezerům (Černé a Čertovo jezero). Přestože měli unavené nožky, těšili se na večerní karneval a masky byly opravdu pestré. Usnuli velmi rychle a těší se až Vám vše doma povypráví.

7. den - pátek

V 11.53 hodin žáci vyjeli ze Železné Rudy. Rodičům byla odeslána automatická SMS zpráva. Odhadovaný příjezd ke škole je v 15.15 hodin.

Budeme rádi, když nám do Návštěvní knihy napíšete hodnocení ŠvP.