Lyžařský výcvikový kurz pro 1. a 2. stupeň

V termínu od 11. do 18. 1. 2013 se žáci 1. a 2. stupně zúčastní lyžařského výcvikového kurzu ve Velké Úpě - ve skiareálu Portášky. Ubytováni budeme v hotelu Portášky v blízkosti horní stanice sedačkové lanovky. Žáci budou rozděleni do družstev dle věku a úrovně.

O průběhu kurzu budete mít podrobné online informace na této stránce. Budeme vkládat reportáže z jednotlivých dní, fotografie a v případě slušného připojení k internetu také videoukázky.

Všem účastníkům můžete rovněž posílat elektronickou poštu na email: lyzak@2zskladno.cz. Emaily budou vytištěny a žákům předány.

Kontaktní telefon na vedoucí lyžařského výcvikového kurzu: 602398525

1. den - pátek, 11. 1. 2013

Přesně v 9.00 hodin oba autobusy odjely od školy. Naložení žáků i zavazadel proběhlo bez komplikací. Jeli jsme po trase Kladno - Slaný - Mělník - Mladá Boleslav - Jičín - Velká Úpa.

Cesta byla upravená a jízda bezproblémová.

Měli jsme zastávku na toaletu a svačinu u čerpací stanice Ono mezi Mladou Boleslaví a Jičínem. Nikomu nebylo špatně.

Ve 12.27 hodin jsme přijeli do skiareálu Portášky.

Věci nám z parkoviště odvezlo auto. Žáci se na hotel dostali lanovkou. Nyní jsou již všichni ubytováni. Žáci mají hezké pokoje. Starší žáci mají málo početné pokoje většinou s vlastním sociálním zařízením a televizí. Mladší žáci rovněž pěkné pokoje, ale početnější, s televizí, ale sociální zařízení mají před pokojem. Ovšem rovněž v pěkném provedení, jak se můžete přesvědčit z fotografií. Kurz byl sice o něco dražší než loni, ale zatím to vypadá, že se to vyplatí.

K obědu jsme měli kuřecí vývar s nudlemi a kuřecí kousky na žampionech. První jídlo dětem chutnalo.

Všechny věci a lyže máme vybaleny. K večeři jsme měli zapečené těstoviny s okurkou.

Po večeři jsme měli společné soutěže. Mladší a starší děti mají večerní program oddělený. Obě skupiny se nejprve rozdělily do družstev, ve kterých budou při večerních soutěžích bojovat o vítězství v hlavní hře. Každé družstvo si vymyslelo svůj název a vyrobilo svůj erb. Starší žáci potom soutěžili ve znalosti lyžařského desatera a chování v horách a na sjezdovce. Mladší žáci se učili, jak se mají ráno obléknout na lyžování, jak se obouvají přeskáče a lyže.

Nyní je už večerka. Pro mladší žáky od 21.00 hodin, pro starší od 21.30 hodin.

Odpoledne sněžilo, což je dobře, ale i tak je tu sněhu naštěstí dostatek.

Ve Fotogalerii ZŠ si můžete prohlédnout fotografie z dnešního dne. Zatím nejsou ze sjezdovky, protože zatímco žáci vyjeli lanovkou raz dva, tak zavazadla se vyvážela delší dobu. Na fotkách jsou vidět pokoje žáků. Někteří se už tak zabydleli, že se mohou obávat zítřejšího bodování pokojů. :-)

Všechny do Kladna moc zdravíme.

2. den - sobota, 12. 1. 2013

Dnes měli žáci 2. stupně budíček v 7.00 hodin, žáci 1. stupně v 7.30 hodin. O půl hodiny později byla snídaně. K snídani jsme měli pečivo se sýrem a šunkou.

Dopoledne šli všichni na mírnou sjezdovku - Pěnkavčí vrch - na rozježdění a roztřídění do jednotlivých družstev.

K obědu jsme měli gulášovou polévku a moravského vrabce se zelím a houskovým knedlíkem.

Odpoledne jsme lyžovali opět na Pěnkavčím vrchu už v jednotlivých družstvech podle lyžařské úrovně. Seznam družstev a instruktorů nahrajeme po večerce, protože v něm ještě zřejmě uděláme drobné změny.

Zatím jsme předali 23 emailů. Svou poštu dostali: Sebastian T. 4x, Erik Š., Tereza P., instrutkoři, Barbora K., Anna M. 2x, Adélka F., Tomáš Š.,  Honza a Lucka K. 4x, Tomáš S., Bára K., Matěj K., Pavel S., Viki J., Zuzka a Klára Č., Jirka Ž.

Emaily, které došly po večeři, předáme zítra u snídaně.

Dopoledne bylo polojasno, mírně sněžilo, kvalita sjezdovek i sněhu byla výborná. Odpoledne bylo zataženo a sněžilo.

Před večeří se mladší žáci dívali na pohádku Rebelka. Starší žáci se dívali na film nebo si povídali na pokojích.

K večeři jsme měli vynikající vepřové rizoto. Po večeři proběhly opět soutěže a krátké přednášky. První stupeň skládal lyžařské básničky a soutěžil v pexesu lyžařského desatera. V tuto chvíli probíhá koupání. Druhý stupeň si nejprve zkoušel boty na běžky, neboť v pondělí začíná výcvik také v běžeckém lyžování a potom se díval na film o výuce snowboardingu.

Fotografie z dnešního dne jsme již nahráli do Fotogalerie ZŠ. Video jsme nakonec kvůli sněžení odpoledne nenatáčeli, tak snad to vyjde zítra.

Seznam rozmístění žáků do družstev si můžete prohlédnout ZDE. Žáci jsou rozděleni podle věku a podle aktuální lyžařské úrovně.

3. den - neděle, 13. 1. 2013

Dnes se budeme dopoledne i odpoledne ještě věnovat sjezdovému lyžování. Žákům druhého stupně a několika zájemcům prvního stupně od pondělí začne také výuka běžeckého lyžování a snowboardu.

K snídani jsme měli na výběr párek nebo pečivo, máslo a džem. K obědu jsme měli zeleninový vývar a kuřecí řízek s bramborovou kaší. K večeři jsme měli dušené hovězí s mrkví a rýží a zelný salát. Kromě hlavních jídel máme také nonstop k dispozici čaj nebo šťávu a odpolední svačinu, kterou je vždy ovoce.

Dopoledne i odpoledne šlo žluté, tmavě zelené a světle modré družstvo na červenou sjezdovku Portášky. Červené, svítivě zelené, tmavě modré a oranžové družstvo lyžovalo na modré sjezdovce na Pěnkavčím vrchu.

Dopoledne bylo krásně slunečno, připadlo dalších cca 15 cm sněhu a je -11 °C. Všichni dodržují pitný režim, kontrolujeme, že jsou správně oblečeni a mažou si tváře a rty opalovacím krémem.

Emaily dnes dostali: Pavel S. 2x, Anna P., Tereza K., Tomáš Š. 2x, Filip Š. 2x, Anna M. 2x, Jarda Z., Lucka P. 5x, Hana F., Jirka Ž., Tomáš S., Sebastian T. 3x, Klára a Zuzka Č., Erik Š., Viktorie J., Adélka F. 2x, Tereza H., Eliška Ch., Matyáš T., Matěj K., Lucka a Honza K. 2x, Barča K., Petra D., Verča K. a Zuzka P.

Dopoledne jsme fotili a natáčeli družstva na Pěnkavčím vrchu. Odpoledne jsme vyfotili družstva na sjezdovce Portášky a Modřín. Natočit se nám ale odpoledne povedlo světle modré družstvo a část tmavě zeleného družstva. Pak nám došla baterka v kameře, na které se asi podepsalo počasí. Žluté družstvo tedy dotočíme později.

Dopolední i odpolední fotky družstev jsme již nahráli. Do Videogalerie ZŠ jsme vložili video z dnešního dne.

Na večerní lyžování šel nakonec pouze 2. stupeň. Na žácích 1. stupně se totiž už podepisuje únava. Také kdybychom šli všichni najednou, tak by byla i velká fronta a dlouhé čekání na vlek. Dalším důvodem je, že zítra budou mít žáci předepsaný půl den volna, a tak i žáci 1. stupně budou mít dostatek sil na večerní lyžování.

Od 19 hodin tedy byl 2. stupeň na večerním lyžování. 1. stupeň hrál večerní soutěže. Nejprve skládali obrázek lyžaře a luštili křížovku, potom hádali podle hudebních ukázek večerníčky a postavičky z nich.

4. den - pondělí, 14. 1. 2013

K snídani jsme měli na výběr domácí perník, kakao nebo pečivo, máslo, džem. K obědu jsme měli bramboračku a těstoviny s kuřecím masem a sýrovou omáčkou. K večeři budeme mít buchtičky se šodo.

Dnes je zataženo, teplota kolem -7 °C a sněží.

Dopoledne šla většina žlutého, tmavě zeleného a část oranžového družstva na běžky. Tmavě modré družstvo a zbytek oranžového lyžovalo na Pěnkavčím vrchu. Červené, svítivě zelené, světle modré a zbytek žlutého a tmavě zeleného družstva lyžovalo na Portáškách a Modřínu.

Odpoledne mají všichni povinnou půldenní přestávku od lyžování. První stupeň měl krátkou procházku a sněhové radovánky. Do Videogalerie ZŠ jsme vložili krátkou ukázku. Potom se díval na Dobu ledovou 3. Druhý stupeň měl na výběr jít na krátkou procházku nebo odpočívat na pokojích nebo si jít koupit něco dobrého do Velké Úpy. Zájemci o snowboard si nakonec půjdou vyzkoušet vybavení do půjčovny až zítra ráno těsně před svým výcvikem.

První stupeň měl od 19.00 do 20.30 hodin slíbené večerní lyžování. Přestalo sněžit, byla krásně jasná obloha plná hvězd, a tak se krásně lyžovalo a žáci si to moc užili. Zkazit by nám to mohlo jedině počasí, které se nám čím dál víc kazí. Druhý stupeň měl nejprve přednášku z nebezpečí hor a test a potom se díval na freestyle na kolech ze sjezdovky Portášky. Zbytek prvního stupně, který nešel na večerní lyžování, hrál různé soutěže a hry.

Emaily dnes zatím dostali: Adélka F., Petr V., Zuzka P. 3x, Vendulka D., Zuzka a Klárka Č. 2x, Jirka Ž. 3x, Lucka a Honza K., Jára Z. 2x, Anička M. 2x, Tomáš S. 2x, Anetka a Kačka Z., Terezka K., Anička P., Filípek Š., Viki R., Séba T., Terka K., Petra D. 2x, Kuba H., Anička M., Tomáš Š., Terka P., Anička P., Matěj a Bára K., Erik Š., Terka H., Kristýna N., Pavel S., Terka P., Hana F.

Také probíhá bodování pokojů. První stupeň si vede dobře. S druhým stupněm je to už horší. Tragické jsou pokoje č. 8 (dívky 7. třída) a 17 (chlapci 9. třída), které mají z 20 možný bodů 2.

Do Fotogalerie ZŠ jsme vložili fotky z večerního lyžování 1. i 2. stupně, několik fotek z dopoledního výcviku a několik fotek z odpoledních sněhových radovánek.

5. den - úterý, 15. 1. 2013

K snídani jsme měli rybí pomazánku, pečivo, máslo a džem. K obědu jsme měli slepičí polévku s nudlemi a svíčkovou na smetaně s houskovým knedlíkem a brusinkovým terčem. K večeři byla sekaná s bramborovou kaší.

Dopolední výcvik byl na sjezdovkách na Pěnkavčím vrchu, Modřínu a Portáškách. Odpoledne šla druhá polovina 2. stupně na běžky. Zbytek šel na sjezdovky. Zájemci o snowboard jezdili dopoledne i odpoledne.

Ráno bylo -11 °C a krásně slunečno. Odpoledne už jen -5 °C a sluníčko. Tři žáci zůstávají s paní učitelkou na chatě kvůli únavě nebo zvýšené teplotě. Rodiče těchto žáků jsme o tom již informovali.

Od 19 do 21 hodin jsme byli na večerním lyžování. Přihlásilo se 46 zájemců. Zbytek žáků hrál různé soutěže.

Emaily došlé do 17.30 hodin byly předány. Zbytek doručíme kvůli večernímu lyžování až zítra na snídani.

Do Fotogalerie ZŠ jsme přidali další fotografie z dnešního dne. Včera večer jsme natáčeli večerní lyžování, ale moc z toho vidět není. Dnes dopoledne jsme natáčeli žluté a tmavě zelené družstvo, na které se minule nedostalo a odpoledne jsme natáčeli na běžkách. Vzhledem k tomu, že polovina družstva stála na běžkách poprvé v životě, tak to zvládli slušně. Nakonec se můžete podívat sami. Dnešní video naleznete ve Videogalerii ZŠ.

6. den - středa, 16. 1. 2013

K snídani jsme měli salám, sýr, máslo, džem a pečivo. K obědu jsme měli hovězí vývar s játrovou rýží a nadívanou roládu se šťouchaným bramborem. K večeři jsme měli slepici na paprice s těstovinami.

Všem rodičům děkujeme, že posíláte zejména mladším žákům e-maily. Sice si s většinou z nich také telefonujete, ale při obdržení pošty jsou hned ještě veselejší. Děkujeme také za emaily, které přišly instruktorům a pedagogickému doprovodu. Zatím jsme předali emaily, které došly do 18.30 hodin. Zbytek předáme u snídaně.

Dopoledne nebylo moc dobré počasí. Sice nesněžilo, ale byla velká oblačnost a mlha. Odpoledne už to bylo o něco lepší.

Dopoledne šla všechna družstva na výuku sjezdového lyžování a 2 žáci na snowboard. Odpoledne šlo 6 zájemců z 2. stupně na běžky, zbytek žáků 2. stupně lyžoval na sjezdovkách. Vzhledem k únavě menších žáků a také vzhledem k počasí jsme prodloužili 1. stupni polední klid. Tmavě modré a oranžové družstvo šlo potom trénovat na zítřejší závody. Světle modré a svítivě zelené družstvo šlo na procházku, během které došlo na zkoulování našich běžkařů. Několik menších žáků zůstalo raději na chatě. Nic jim sice není, ale není důvod poslední 2 hodiny výuky kvůli únavě riskovat nějaké zranění.

Večer jsme uspořádali karneval s různými soutěžemi. Do Fotogalerie ZŠ a Videogalerie ZŠ jsme přidali další příspěvky z odpoledne i večerního karnevalu.

7. den - čtvrtek, 17. 1. 2013

K snídani jsme měli jablkový koláč, pečivo, džem a máslo. K obědu jsme měli čočkovou polévku, segedínský guláš, houskový knedlík. K večeři jsme měli boloňské špagety.

Dnešní počasí - teplota -6 °C, zataženo, místy mlha, nesněží, ale fouká nepříjemný vítr.

Dnes byl den plný závodů. Dopoledne proběhl závod ve slalomu, který se jel na 2 kola a počítal se vždy lepší čas. Odpoledne soutěžili žáci 2. stupně v běhu na lyžích. Od 19 hodin proběhlo slavnostní vyhlášení výsledků závodů, bodování pokojů i večerních soutěží družstev.

Všichni marodi jsou po celodenním odpočinku a dobré večeři bez teploty a cítí se dobře. Tak doufejme, že takto také všechny zítra předáme.

Všechny emaily došlé do 21 hodin byly předány.

Natočili jsme slalom 1. stupně a snowboarďáky. U 2. stupně došla baterka kamery. Fotografie ale máme všech. Výsledky už máme zpracované, ale zatím si je ještě necháme pro sebe, aby to bylo večer překvapení. Slalom šel všem moc hezky a to i přesto, že byla chvilkama dost mlha a foukal poměrně silný vítr.

Odpoledne se uskutečnil závod v běhu na lyžích. Ten probíhal v lese, kde nám vítr nevadil. Délka úseku byla 3,2 km, a tak někteří účastníci dobíhali do cíle z posledních sil.

Všechny ceny byly rozdány a výsledky vyhlášeny.

Fotografie ze závodů ve slalomu, běhu na lyžích a vyhlášení výsledků jsme přidali do Fotogalerie ZŠ.

Videoukázku z dnešního dne jsme vložili do Videogalerie ZŠ.

Kompletní výsledky slalomu jsou ke stažení ZDE.

Kompletní výsledky závodu v běhu na lyžích jsou ke stažení ZDE.

Slalom byl vyhodnocen zvlášť vždy pro dívky a chlapce v kategoriích: nejmladší, začátečníci, žáci 1. - 3. ročníku, žáci 4. - 5. ročníku, žáci 6. - 9. ročníku a snowboarďáci. Závod v běhu na lyžích byl vyhodnocen na dívky a chlapce. V úklidu pokojů byl ohodnocen nejlepší pokoj. V celkové soutěži družstev jsme nakonec odměnili všechny účastníky výcviku, protože část soutěží byla ovlivněna absencí některých členů kvůli večernímu lyžování.

Celkem jsme během pobytu žákům vytiskli a předali 228 emailů.

Většinu věcí máme zabalenou. Máme zde několik ztrát a nálezů, které nikdo nechce a nehledá. :-) Takže pokud by Vám něco chybělo, najdete to v pondělí ve škole.

8. den - pátek, 18. 1. 2013

K snídani jsme měli míchaná vajíčka, máslo a pečivo.

V 9.30 hodin jsme začali rolbou a autem svážet věci dolů. Žáci jeli dolů lanovkou.

Autobusy přijely v 10.55 hodin. V 11.15 hodin jsme vyjeli z Velké Úpy. Silnice jsou upravené. Jedeme po trase Velká Úpa - Hostinné - Jičín - Mladá Boleslav - Mělník - Slaný - Kladno.  Asi 15 km před Mladou Boleslaví jsme měli 30 minutovou zastávku u čerpací stanice. Ke škole jsme přijeli ve 14.46 hodin.