Škola v přírodě 27. 9. - 4. 10. 2012

V termínu od 27. 9. do 4. 10. 2012 se žáci 2. - 9. ročníku zúčastní školy v přírodě v rekreačním středisku Svor v Lužických horách.

Jako obvykle Vám budeme přinášet pravidelné online zpravodajství o dění na škole v přírodě. Denně budeme vkládat povídání a fotografie. V případě lepšího připojení k internetu rovněž videoukázky z našeho pobytu.

K dispozici je také email: svp@2zskladno.cz, na který můžete žákům posílat zprávy. Ty jim budou vytištěny a předány. Z kapacitních důvodů však na jednotlivé dopisy nebudeme odpovídat.

Adresa pro případ zasílání pohledů poštou (pokud dojdou včas): Jméno a příjmení žáka, třída, RS Star Line, Svor 8, 471 51.

AKTUALIZOVÁNO: čtvrtek 4. 10. 2012 v 18.31 hodin

1. den - čtvrtek

Odjezd proběhl podle plánu přesně ve 14.00 hodin. Děkujeme rodičům za dodržování pokynů a skvělou spolupráci.

Cestou jsme zastavili na čerpací stanici Agip před Českou Lípou. Cesta byla bez problémů. Pouze v autobusu č. 1 a 2 bylo špatně dvěma holčičkám.

V 16.30 hodin jsme přijeli do rekreační střediska Star Line ve Svoru. Cesta byla bezpečná a klidná. Po příjezdu vychovatelé vyložili žákům věci a ti došlo s učiteli do jídelny, kde proběhlo uvítání a posléze seznámení s jednotlivými vychovateli.

Po přivítání odešli žáci s vychovateli a učiteli ve skupinkách do svých chatek a bungalovů, kde proběhlo vybalování.

V 18.15 hodin měla první směna (2. až 4. ročník) a v 18.45 hodin druhá směna (5. až 9. ročník) večeři. Pochutnali jsme si na vepřovém mase na paprice s rýží.

Po večeři byli žáci se svými vychovateli. Prošli si celý areál a domluvili si pokyny na další den.

Večerka byla pro 1. stupeň ve 21.00 hodin a pro 2. stupeň ve 21.30 hodin.

V bungalovech i chatičkách je topení a ve všech ubikacích bylo večer teplo.

Počasí během dne bylo hezké, slunečné. Až po večerce začalo pršet.

Emaily, které přišly do 18.00 hodin byly u večeře předány. Ty, které přišly později, předáme v pátek ráno.

2. den - pátek

Dnes ráno bylo zataženo, ale během dopoledne se počasí postupně vylepšilo a odpoledne svítilo sluníčko. V 7.00 hodin měla budíček 1. směna, v 7.30 hodin potom 2. směna.

Po ranní hygieně šli žáci na snídani. Byly housky s máslem a marmeládou nebo vajíčkovou pomazánkou. Od 8.30 hodin začalo dopolední vyučování, které skončilo ve 12.15 hodin. K dopolední svačině měli žáci nektarinku, případně housku ze snídaně. K obědu jsme měli vývar s nudlemi a vepřovou pečeni, s bramborovým knedlíkem, špenátem. Po obědě měli žáci prostor na nákup sladkostí v kiosku během poledního klidu.

Po poledním klidu, ve 14.15 hodin, začala žákům celoetapová detektivní hra. Žáky čekal výcvik detektivních jednotek v terénu. Nejprve žáci hledali v bludišti indicie země, ze které lupič pocházel. Potom řešili hádanky a nakonec na stanovištích po třech plnili úkoly. Celouetapové hry se zúčastnili žáci ve skupinách.

• 1. skupina - paní vychovatelka Zuzka - 2.A
  • 2. skupina - paní vychovatelka Terka - 2.B
  • 3. skupina - paní vychovatelka Jana - 2.C
  • 4. skupina - paní vychovatelka Zuzka - 3.AB
  • 5. skupina - paní vychovatelka Tonča - 4.AB
  • 6. skupina - paní vychovatelka Petra - 5.
  • 7. skupina - paní vychovatelka Lucka - 6.A, 7.B
  • 8. skupina - pan vychovatel Tomáš - 6.B, 7.A
  • 9. skupina - pan vychovatel Pavel - 8., 9AB

K odpolední svačině měli žáci makovku nebo housku. K večeři byly boloňské špagety se sýrem a kečupem.

Po večeři byla téměř profesionální diskotéka. Večerka byla nakonec standardně pro mladší žáky ve 21.00 hodin a starší ve 21.30 hodin.

Po celý den mají žáci k dispozici čaj a štávu.

Dnes jsme s dětmi oslavili také 1 narozeniny a 3 svátky. Zítra nás čekají další.

Každý žák taky dnes dostal svůj občanský průkaz, do kterého se mu zapisují výsledky ze soutěží. Součástí vstupního testu detektivů bylo rovněž odebrání otisků prstů. Ve fotogalerii můžete najít otisky prstů všech detektivů. Prvního lupiče dnes detektivové objevili. Uvidíme, jak se jim bude dařit zítra.

Všechny emaily žákům pravidelně předáváme. Do této chvíle přišlo 67 emailů. Většina je již předaná, zbylé doručíme zítra ráno.

Do fotogalerie byly přidány další fotky.

Všechny do Kladna a okolí moc pozdravujeme.

3. den - sobota

Ráno bylo chladnější, ale za to krásně jasno a svítilo sluníčko.

K snídani jsme měli vánočku, marmeládu, máslo. K svačině bylo jablko.

K obědu jsme měli zeleninovou polévku a svíčkovou s knedlíkem. K odpolední svačině jsme měli pudink a rohlík.

Dopoledne se žáci učili 4 hodiny. Odpoledne pátrali po dalším zloději.

Tentokrát měli připraveny netradiční detektivní olympijské hry. Na jednotlivých stanovištích plnili úkoly a získávali indicie pro odhalení dalšího zloděje. Po získání všech nápověd ho určovali pomocí fotografie.

V druhé části odpoledne se žáci zúčastnili sportovních disciplín. Na výběr měli například z horolezecké stěny, minigolfu, trampolíny, bazénového florbalu, ping pongu nebo softu.

Za každou splněnou disciplínu dostávali žáci "doláče", které si na závěr budou moci vyměnit za sladkosti a drobné hračky.

K večeři jsme měli rybí prsty s bramborem a kečupem.

Starší žáci měli večer společenské hry v klubovnách, na mladší žáci "Partičku".

Do fotogalerie bylo přidáno 83 fotek z dnešního dne.

4. den - neděle

Budíček byl posunut o půl hodiny, protože v neděli nebyla výuka. Celý den měli na starost žáky jejich vychovatelé.

K snídani jsme měli rybí pomazánku, chléb, máslo a džem. K svačině bylo ovoce.

Dopoledne žáci 2.B, 2.C, 4.A, 4.B, 6.A a 7.B zůstali v areálu. Menší hráli minogolf, ti větší lezli na horolezeckou stěnu nebo jezdili na motokáře. Zbylá část žáků se vydala na pokoření blízkého vrcholu kopce "Klíč". Po návratu si činnost obě skupiny vyměnily. Vrcholu s překrásným výhledem po okolí dosáhli všichni. A stálo to za to. Kromě německé strany byl k vidění třeba vysílač Ještěď, hrad Bezděz, ale i hora Říp.

K obědu byla vynikající gulášová polévka a palačinky s marmeládou, šlehačkou a polárkovým dortem.

Odpoledne byla další celoetapová hra s názvem "Živnosti". Žáci 2. stupně si nejprve vyráběli své obchody různého zaměření, aby potom žáci 1. stupně mohli nakupovat různé zboží nebo využívat různé služby.

U každé provozovny žáci rovněž plnili úkoly celoetapové detektivní hry.

K odpolední svačině jsme měli sýrovou housku a k večeři mexický guláš s rýží.

Mladší žáci měli večer společenské hry v klubovnách a starší předváděli scénky z "Partičky".

Dnešní den jsme měli bohužel také první dva výjezdy do nemocnice v České Lípě. Naštěstí se v obou případech ukázalo, že šlo pouze o planý poplach a žáci jsou v pořádku. Rodiče žáků jsme o všem ihned informovali.

5. den - pondělí

Ani v pondělí nebyla výuka. Žáci se zúčastnili celodenního výletu.

První stupeň jel nejprve do sklárny v Novém Boru a prohlédl si město, návštívil soukromé vojenské muzeum a ranč Malevil, kde se zájemci kromě prohlídky areálu, mohli povozit na poníkovi a zahrát si bowling.

Druhý stupeň navštívil také sklárnu v Novém Boru spojenou s prohlídkou města, dále shlédl Panskou skálu a navštívil ZOO v Děčíně.

K snídani jsme měli sýrovou pomazánku, rohlíky, máslo, med a čaj. Každý rovněž dostal balíček na cestu a v něm smažený kuřecí řízek, chléb, rohlík se sýrem, oplatku a ovoce. K večeři jsme měli na rizoto se zeleninou a sýrem a červenou řepu.

Počasí nám stále přeje, tak snad nám to ještě vydrží.

K důvodu opakovaného porušení školního řádu se však výletu nezúčastní několik chlapců z 1. stupně.

Do Videogalerie ZŠ bylo vložena videoukázka ze švp.

Do Fotogalerie ZŠ byly doplněny všechny fotografie.

6. den - úterý

Dopoledne proběhla výuka a lezení na stěně nebo jízda na motokáře v těch třídách, kde se to zatím nestihlo.

K snídani jsme měli cornflakes s medem, marmeládou, sýr, mléko. K svačině bylo jablko. K obědu jsme měli čočkovou polévku a pečené kuřecí stehno s bramborem a zeleninou. K druhé svačině byl loupák. K večeři si žáci pochutnali na pizze se salámem, sýrem a zeleninou.

Odpoledne proběhla v lese poslední 4. etapa hledání zlodějů a získávání "doláčů".

Dopoledne bylo chladno a zataženo. Odpoledne už však krásně slunečno.

Všechny emaily jsme žákům předali.

Do Fotogalerie ZŠ jsme přidali další fotky ze včerejška a z dnešního dopoledne.

7. den - středa

Ráno jsme se probudili do stejného počasí jako včera. Byla mlha a sychravo. Naštěstí se počasí opět vylepšilo.

K snídani jsme měli chléb, tmavé rohlíky, máslo, sýr a vajíčko. K dopolední svačině byl banán. K obědu jsme měli vývar s nudlemi a rajskou s těstovinami. K odpolední svačině byl jogurt s rohlíkem a k večeři nás čekal smažený sýr s hranolkami a kečupem.

Od 10 do 12 hodin se žáci 3. ročníku zúčastnili lezení na horolezecké stěně a jízdě na motokárě. Třídy 2.A a 2.B šly na poznávací procházku po okolí. Ostatní žáci měli pravidelnou výuku.

Odpoledne měli žáci očekávanou tržnici, na které za své vysoutěžené "doláče" nakupovali odměny.

Zdravotní stav všech žáků byl dobrý, případně s drobnými projevy nachlazení, únavy nebo malých odřenin. Pokud se jednalo o úraz na hlavě nebo břiše, tak jsme rodiče vždy kontaktovali, i když o nic nešlo. V nemocnici jsme byli třikrát, ale vždy se naštěstí ukázalo, že šlo o planý poplach.

Celkově musím pochválit zázemí celého areálu a personál. Vybavení tu je opravdu dobré, odpolední činnosti jsou pestré. Jídlo je tu vážně skvělé, což je vidět i na frontách pro přidání. Největším překvapením pro mě je čistota a pořádek, který je, co do četnosti a kvality, na hotelové úrovni. Podle reakcí žáků si myslím, že zde byli opravdu spokojeni. Nakonec uvidíte, až dorazí domů, co budou vyprávět.

Musím také pochválit žáky 2. stupně, kteří se chovají, jak mají. První půlka švp byla sice lepší, ale i teď to s nimi zatím jde. Z 1. stupně bohužel nemohu pochválit chování některých žáků 4. ročníku a několika kluků z 5. ročníku, kteří opravdu zlobí a jejich chování není v pořádku. Všechny případy však byly individuálně řešeny s rodiči, takže pokud Vám nikdo nevolal, tak se nemusíte bát, jestli ten zlobil nepatří k Vám. :-)

Všem rodičům jménem kolektivu školy v přírodě děkuji za posílání emailů. Nevěřili byste, jakou to dětem udělá radost. Rovněž Vám děkujeme za pomoc při odjezdu, který proběhl přesně podle plánu a doufáme, že stejně tak proběhne i náš příjezd.

Pokud budete chtít, tak nám můžete napsat nějaké hodnocení švp do "Návštěvní knihy" z Vašeho pohledu. Ať už to bude na online zpravodajství nebo dle informací, které máte od dětí. Rádi budeme samozřejmě za pochvalu :-) , ale i za věcnou připomínku nebo kritiku. Vše nám poslouží k tomu, abyste příště byli Vy i děti na dalších našich akcích spokojeni.

V celoetapové hře se na 1. místě umístila skupina žáků 8. a 9. ročníků. Na 2. místě skončili žáci 6.B. Na 3. místě žáci 3. ročníku.

V bodování pokojů a chatek se na 1. místě umístila chatka č. 18, chlapců z 6.B.

Do fotogalerie byly přidány poslední fotografie.

Zítra ráno rozdáme poslední e-maily.

8. den - čtvrtek

Domů jsme jeli opět 4 autobusy. Tentokrát se však nevraceli společně, ale přijížděli jsme ke škole postupně.

Jako první přijel autobus se žáky 5. a 6. ročníku přibližně v 11.15 hodin. Těsně za ním dorazil autobus se žáky 2.A, 2.B a 7.B.

Zbylé dva autobusy se žáky 3. ročníku, 8. a 9. ročníku a se žáky 2.C, 4. ročníku a 7.A. Tyto autobusy měly cestou přestávku, a tak přijely ke škole ve 12.00 hodin.

Do videogalerie byla přidána druhá videoukázka.

Děkujeme žákům i jejich rodičům za pomoc při nakládání a vykládání věcí. Doufáme, že se dětem škola v přírodě líbila a že se brzy zúčastní další větší školní akce.