Lyžařský výcvikový kurz pro 1. a 2. stupeň

V termínu od 5. do 11. 3. 2012 se žáci 1. a 2. stupně zúčastnili lyžařského výcvikového kurzu ve Velké Úpě - ve skiareálu Portášky. Ubytováni jsme byli v penzionu Mileta. Žáci byli rozděleni do družstev dle věku a úrovně.

A jak to na kurzu vypadalo?

1. den - pondělí

Ráno v 7.30 hodin jsme se sešli všichni u školy. Bohužel jsme se opozdili s nakládáním věcí, protože lyžařské vybavení 90 účastníků kurzu se nám do dvou autobusů nevešlo. Na pomoc nám přijel Ford Transit, které zbylé věci naložil.

Díky tomu jsme ale vyjeli až v 8.45 hodin.

Jeli jsme po trase Kladno - Slaný - Mělník - Mladá Boleslav - Velká Úpa. 30 minut jsme měli všichni přestávku na čerpací stanici ONO za Mladou Boleslaví. Cesta byla v pořádku, i když autobus s žáky 1. stupně stavěl kvůli nevolnosti dvou žáků.

Ve 12.25 hodin jsme přijeli do skiareálu Portášky. Vyložili jsme věci, naložili je na skútry a ty je postupně začaly vyvážet k penzionu. Účastníci kurzu šli do penzionu pěšky.

Následně jsme se ubytovali a šli na oběd. K obědu byl slepičí vývar a vepřový guláš s těstovinami. Jídlo bylo chutné.

Po vybalení lyží jsme vyrazili na mírný svah, kde proběhlo roztřídění do jednotlivých družstev a přiřazení instruktorů. Někteří žáci byli při zlepšení či zhoršení v průběhu kurzu přesouváni do jiného družstva. Seznam družstev je ZDE.

K večeři jsme měli pečené kuřecí stehno s rýží. Od 19 do 20 hodin byla domluvená přednáška horské služby o chování na horách, na sjezdovce a poskytnutí první pomoci.

1. stupeň měl večerku ve 21 hodin, druhý stupeň ve 22 hodin.

Fotografie z tohoto dne si můžete prohlédnout ve Fotogalerii ZŠ.

2. den - úterý

Budíček měli žáci 2. stupně v 7.00 hodin a žáci 1. stupně v 7.15 hodin. K snídani byly cornflaky s mlékem nebo párek s hořčicí.

Dopoledne byla všechna družstva na sjezdovkách. Zelené družstvo jezdilo na lanovce a na červené sjezdovce s paní instruktorkou Niedermaierovou. Žluté družstvo pana instruktora Chvojky a červené družstvo instruktorky Martiny Holečkové dělalo nácvik na mírném svahu. Zbylá družstva jezdila na modré sjezdovce na kotvě.

K obědu jsme měli prejt s bramborem a se zelím. Po poledním klidu šlo odpoledne oranžové družstvo Šárky Vostarkové na běžky, zbylá družstva jezdila na modré sjezdovce Modřín nebo Pěnkavčí vrch.

K večeři jsme měli rajskou omáčku s houskovým knedlíkem. Jídlo dětem chutnalo a někteří si chodili i třikrát přidávat.

I tento den bylo krásně slunečno, ale odpoledne byl sníh horší kvality. Žáci si lyžování hodně užívali. Zvažovali jsme i večerní lyžování, ale na první den toho měli všichni dost.

Děti se večer dívaly na film a potom je čekal soutěžní kvíz o lyžování. Ten, kdo byl hodně unaven, pak už šel spát. Ten, kdo chtěl, mohl hrát další soutěž.

Všechny poslané e-maily jsme žákům předali. Svůj dopis dostali Kája V., Nela C., Vláďa Z., Šimon K., Jarda Z., Tereza H. 2x, Pavel S. 2x, Michal P, Tomáš T., Kuba a Bára K., Lucka P. a Petra D.

3. den - středa

Budíček byl ve stejnou dobu jako včera. K obědu byla zelňačka a sekaná s bramborovou kaší. K večeři byla masová směs s rýží.

Vzhledem k horší kvalitě sněhu a prakticky žádné upravené stopě jsme zrušili výcvik na běžkách.

Všechna družstva byla dopoledne na sjezdovkách. Oranžové družstvo Šárky Vostarkové a světle zelené družstvo Martiny Niedermaierové lyžovalo celý den ve skiareálu Pec pod Sněžkou, zbylá družstva lyžovala ve skiareálu Portášky. Červené a žluté družstvo si vyměnilo instruktory.

Na sjezdové lyžování byla kvalita sněhu dopoledne slušná, odpoledne byl sníh už horší.

Do fotogalerie jsme přidali fotky z tohoto dne.

Musíme všechny členy kurzu moc pochválit. Všechna družstva si již vyzkoušela jízdu na vleku. I malí začátečníci z červeného družstva jezdili na vlečném laně a k penzionu se za pomoci instruktorů vyvezli na kotvě. Všichni to zvládli napoprvé, bez jediného pádu. Zbylá družstva sice lyžují podle své úrovně, ale všichni bez problému zvládají bezpečnou a jistou jízdu. Oranžové družstvo ČEZ a světle zelené družstvo již téměř projezdilo své jízdné. Do konce jim to snad ale vystačí.

Část žáků ze čtyř družstev se zúčastnilo i večerního lyžování.

Počasí opět bylo krásně slunečné.

tento den dostali svou zprávu: Michal P., Lukáš H., Nela C., Tomáš T. 2x, Katka K., Katka V., Viki G., Martin B., Erik Š. Zbylí žáci dostali svou zprávu následující den ráno. Zprávy jsme předáváli tak, že si každý žák sám přečetl svůj email.

Po večeři hráli žáci, kteří nešli na večerní lyžování, další hry a soutěže. Např. stavěli svůj hrad z kostek cukru.

Pravidelně také probíhalo bodování pokojů. Plný počet bodů měl už jen jeden pokoj, ale ani ti nejhorší neměli zatím nula bodů.

Několik jedinců z 1. a 2. stupně už taky počítalo za trest příklady. Nikdo neprovedl nic hrozného, ale občas se něco řešit muselo. Kluci z 1. stupně například vyzkoušeli, co se stane, když hodí bonbon mentos do coca coly. Jestli to neznáte, tak to můžete zkusit, ale raději ne doma v pokojíčku jako naši kluci. Jediný, kdo nápad ocenil, byl pan učitel fyziky. :-)

4. den - čtvrtek

Tento den byl upravený program. Podle předpisů museli mít žáci alespoň půl dne volna bez lyžování. Většina družstev šla lyžovat pouze dopoledne a odpoledne měla vycházku do Velké Úpy a možnost dokoupení nějakých zásob a sladkostí. Děti toho bohatě využili. :-) Oranžové družstvo ČEZ bylo na celodenním pěším výletu v Peci pod Sněžkou.

K obědu jsme měli čočkovou polévku a vepřovou kýtu s bramborem a mrkví. K večeři byl vuřtguláš s pečivem, který měl být původně již ve středu.

Fotografie naleznete ve Fotogalerii ZŠ.

Tento den jsme předali zprávy těmto žákům: Tereza K., Viki J., Tomáš Č., Michal P., Tereza H. 5x, Tomáš T. 2x, Jarda Z., Katka P. 2x, Šimon K. 2x, Tereza P. 2x, Kája V., Kamila V., Vláďa Z., Matyáš T., Kamil Č., Lukáš H., Tomáš Č., Boris V., Katka K., Pavel S., Martin B., Kuba a Bára K., Nela C.

Na den nám skončilo azurové počasí. Měli jsme zataženo a sněžilo.

Protože napadl nějaký nový sníh, tak šlo dopoledne světle zelené družstvo na běžky. Červené družstvo lyžovalo u dětstkého vleku jako včera. Tmavě zelené a žluté družstvo jelo na lanovce a na červené sjezdovce. Světle modré a tmavě modré družstvo lyžovalo na modré sjezdovce Modřín. Družstvo snowboardistů mělo dopoledne volno, navštívilo půjčovnu a odpoledne jezdilo na modré sjezdovce.

Včera měli večerní lyžování zájemci z 2. stupně a dnes žáci z 1. stupně. Zúčastnilo se ho světle a tmavě modré družstvo.

Večer jsme měli další soutěže - pohádkový kvíz a čokoládovou hernu a film.

Atmosféra byla fajn a žáci byli spokojení. Akorát pro jednu žákyni z 2. stupně si odvezli rodiče domů z důvodu nemoci.

5. den - pátek

Ráno poprvé proběhla ranní rozcvička pro vybrané jedince za "dobré" chování.

Dopoledne jsme lyžovali na sjezdovkách. Oranžové družstvo ČEZ bylo na celodenním lyžování v Peci pod Sněžkou. Červené družstvo lyžovalo opět na dětském vleku. Družstvo snowboardistů a zbylá družstva jezdila ve Skiareálu Portášky na červené a modré sjezdovce.

Odpoledne lyžovalo světle a tmavě zelené družstvo lyžovat ve Skiareálu Portášky, červené družstvo na dětském vleku a modrá družstva bobovala a stavěla sněhuláky. Všichni členi z červeného družstva udělali velký pokrok a od konce sjezdovky do penzionu (vzdálenost asi 300 metrů) dokázali sjet bez pomoci naprosto sami a bez jediného pádu!

Počasí bylo opět krásné slunečné.

K obědu jsme měli hovězí vývar a milánské těstoviny se sýrem. K večeři jsme měli hamburskou svíčkovou s houskovým knedlíkem.

Před večeří se žáci 2. stupně dívali na natočení videa ze svého lyžování a probíhaly rozbory jejich jízdy. Po večeři probíhaly další soutěže. Žáci 1. stupně se dívali na pohádku a potom hráli pohádkový kvíz a desetero pravidel lyžování. Žáci 2. stupně měli slohovou práci na téma: Můj nejmilejší instruktor, nejzajímavější zážitek nebo nejhezčí den. Potom vymýšleli křížovku. Ačkoliv se jim původně sloh psát nechtělo, tak použili vtipnou formu a všichni se skvěle bavili.

Všechny došlé emaily jsme předali. Svůj email dostali: Viki G., Kačenka P., Tereza P., Tereza H., Michal P., Matyáš T., Pavel S., Honza K., Lukáš H. 2x, Petra D., Tomáš T., Nela C., Martin B., Šimon K., Kuba H.

Fotografie z tohoto dne jsme doplnili do Fotogalerie ZŠ. Všechny zprávy byly předány.

6. den - sobota

V sobotu dopoledne proběhl závod ve slalomu. Zúčastnili se ho žáci všech družstev a všichni ho zvládli výborně. Odpoledne šlo tmavě zelené družstvo na dvouhodinový výlet na běžky. Během výletu se zkazilo počasí a chvíli taky pršelo. Panoramata jsme tedy neviděli, ale většině účastníků se výlet líbil.  Ostatní družstva, včetně červeného, jezdila na sjezdovkách na modré sjezdovce Modřín. Poprvé jsme také museli navštívit lékaře kvůli pádu žákyně 1. stupně na sjezdovce pro podezření zranění kolena. Vyšetření naštěstí ukázalo, že se jednalo o planý poplach. :-)

K obědu jsme měli bramborovou polévku a masové rizoto se zeleninou. K večeři jsme měli kuřecí prsa na smetaně s těstovinami.

Večer proběhlo vyhodnocení závodu ve slalomu, bodování pokojů, soutěže družstev a karnevalu v maskách.

V soutěži družstev mladších žáků zvítězil tým "Machři" a v kategorii starších žáků tým "This is Sparta".

V bodování pokojů vyhráli žákyně 1. stupně na pokoji č. 209.

Závod ve slalomu se jel v kategoriích - začátečníci 1. stupeň, začátečníci 2. stupeň, kluci 1. stupeň, dívky 1. stupeň, kluci 2. stupeň a dívky 2. stupeň. Výsledky jsou k nahlédnutí ZDE.

Vyhodnocení karnevalu proběhlo až následující den ráno.

Všechny emaily jsme žákům předali. Dnes email dostali: Petra D. 2x, Kačenka P., Pavel S., Viki G., Tereza P., Nela C. a Martin B.

Děkujeme za všechny zaslané vzkazy a pozdravy. Celkem jsme jich předali 84.

Večer jsme také zabalili lyže a částečně i zavazadla.

7. den - neděle

Budíček byl v 7 hodin. Od 8 hodin jsme začali svážet věci na skútrech k parkovišti. Bohužel celou dobu pršelo, a tak asi budeme mít doma co sušit. Přesně v 10 hodin přijely autobusy.

V 10.40 hodin jsme měli všechno naloženo a vyjeli jsme z Velké Úpy. V modrém autobusu jeli žáci 2. stupně a v bílém autobusu žáci 1. stupně. Bílý autobus jel s vlekem, ve kterém jsme měli všechny lyže a přeskáče. Kufry a tašky byly naloženy v obou autobusech bez rozdělení na 1. a 2. stupeň.

Cestou jsme měli zastávku u Benzíny. Ke škole jsme přijeli ve 14.15 hodin.

Také díky pomoci rodičů jsme rychle vybalili všechny věci a poslední žák opustil areál školy ve 14.30 hodin.

Děkujeme rodičům, že nechali volný prostor pro příjezd autobusů.

Děkujeme Vám za zprávy, které jste posílali také všem účastníkům kurzu a za pochvalu fotografií a aktualit z lyžařského výcvikového kurzu. Budeme rádi, když svou spokojenost/nespokojenost s lyžařským výcvikovým kurzem napíšete i do návštěvní knihy, aby si zprávu mohli přečíst i ostatní rodiče a návštěvníci školního webu. Děkujeme!

Videoukázky z výcviku i ze závodu ze slalomu doplníme co nejdříve.