Lyžařský výcvikový kurz - 1. stupeň

Od 6. 2. do 11. 2. 2011 se konal v Jizerských horách lyžařský výcvikový kurz pro 1. stupeň. Ubytováni jsme byli v luxusním rodinném penzionu Lenka.

A jak jsme se tam měli? Posuďte sami.

1. den - neděle

Odjezd od školy proběhl v pořádku. Do penzionu se jelo po trase Kladno - Slaný - Mělník - Mladá Boleslav - Turnov - Jablonec nad Nisou - Lučany nad Nisou - Josefův Důl (penzion Lenka).

Cesta proběhla bez problému. V 11.41 hodin přijel autobus v pořádku k penzionu Lenka.

Bohužel nám při příjezdu nepřálo počasí. Zatímco bylo na Kladně slunečno, tak tady dost pršelo. Sněhu je mezi 20 - 40 cm. Snad vydrží.

K obědu měli žáci brokolicovou polévku a vepřové na paprice s těstovinou. Po obědě následoval odpolední klid a vybalování.

Po poledním klidu naštěstí přestalo pršet, a tak proběhlo rozřazení do jednotlivých družstev. Žáci jsou rozděleni na 4 družstva. Dvě družstva jsou lyžaři různé úrovně (instruktoři Cífková, Kloučková) a dvě družstva jsou úplní začátečníci (instruktoři Vostarková, Chvojka). V každém družstvu je přibližně 7 žáků, což nám umožňuje téměř individuální přístup k výuce lyžování. Sníh je momentálně mokrý a těžký.

Po odpoledním rozřazení byla chvilka odpočinku před večeří. K věčeři byla čočka s párkem. Po večeři a po obědě je vždy vyhrazeno 30 minut na nákup nějaké mňamky nebo sladkosti v bufetu.

Po večeři byla odborná přednáška o lyžařské výzbroji a výstroji.

Po přednášce začalo rozřazení do týmů pro velkou horskou hru, která bude probíhat po celý kurz. Každé družstvo vymýšlelo pokřik, znak a název svého týmu.

Všichni jsou v pohodě, nikdo nestůně, nikdo nebrečí a nikomu se nestýská.

Před devátou hodinou šly děti na pokoje na večerní hygienu. Od 21 hodin je večerka.

Děkujeme prvním rodičům za využití nového emailu. Vzkazy, které přišly do 20. hodiny byly doručeny, zbytek předáme zítra ráno.

Ve fotogalerii si můžete prohlédnout fotky z dnešního dne.

2. den - pondělí

K snídani jsme měli čerstvé pečivo (chléb a housky), marmeládu, máslo, med, sýr a jogurt.

Po snídani jsme šli lyžovat. Počasí docela ušlo. Celý den bylo sice pořád zataženo, ale vůbec nepršelo, takže sníh zatím drží.

Náš první lyžařský den jsme začali opatrně. První a druhé družstvo si nejprve zopakovalo základy, a pak se začalo lyžovat. První družstvo jelo dopoledne jednou a odpoledne dvakrát na vleku. Druhé družstvo jelo jednou dopoledne a jednou odpoledne. Pořád trénujeme techniku. Sjet kopec sice bezpečně už umíme, ale technika nám zatím moc neříká.

Třetí a čtvrté družstvo začíná úplně od začátku. Kromě padání a vstávání se trénoval i lyžařský postoj a najíždění do jednotlivých obloučků. Trénujeme na mírném kopečku, a tak nám to docela jde. Odpoledne dokonce udělali někteří takový pokrok, že už na mírném kopečku začínají navazovat obloučky. Ti nejlepší, to zítra odpoledne nejspíš zkusí už na sjezdovce a na vleku.

K obědu byl kuřecí vývar s nudlemi a pečené kuře s bramborem. K odpolední svačině jsme měli chleba se šunkou nebo se sýrem. K večeři jsme si pak pochutnali na zapečených těstovinách.

Po večeři jsme měli vědomostní test z lyžařských základů, které jsme si říkali včera na přednášce a dnes na sjezdovce.

Všichni žáci jsou v pořádku, zatím nemáme žádné zdravotní problémy a žáci jsou úplně perfektní. Rádi soutěží, vůbec nezlobí, na sjezdovce poslouchají a skvěle spolupracují. Taky je to vidět i na pokroku, který za jediný den udělali.

Všechny doma zdravíme a moc děkujeme za pozdravy, kterých jsme dostali už přes 20.

Všechny vzkazy žákům průběžně předáváme a na ty, které přišly do večeře, (18.00 hodin) jsme již poslali odpovědi. Nyní máme večerní program, a pak nás čeká večerka. Odpovědi na poštu, která přišla až po večeři, pošleme zase až zítra.

Po večeři jsme hráli zase různé soutěže a hry. Nejvíce jsme se asi zasmáli u hry "Provlíkání provázku" přes naše oblečení.

Nakonec jsme si pustili večerníček Pat a Mat a šli jsme do hajan.

Během celého dne mají děti k dispozici pití, chleba, pomeranče, jablka a jogurty. Takže hlad nemá nikdo a jídla a pití je neustále dostatek.

Také začalo bodování úklidu pokojů. Hned první den jsme použili celou bodovací stupnici od 0 do 10.

Z dnešního dne si můžete prohlédnout fotky opět ve fotogalerii. Tentokrát jsme fotili o poledním klidu na pokojích a při večerních soutěžích.

3. den - úterý

K snídani byla vánočka, máslo, med, pečivo, sýr a jogurt. Po snídani se všichni oblékli a vyrazili na sjezdovku. Aktuálně je kolem 4 °C, zataženo, ale bez deště.

K obědu měli žáci smažený sýr s hranolkami.

Odpoledne šli opět všichni na sjezdovku a tentokrát se na chvíli ukázalo i sluníčko. Bylo tedy možné nejen fotit, jak lyžujeme, ale i natáčet.

K večeři jsme měli vuřtguláš a teď máme večerní program. Nejprve jsme hráli pohádkovou soutěž a vyplňovali pohádkový kvíz, a teď koukáme na film. Ten se protáhne asi až do večerky, a tak nevíme jistě, jestli pošleme odpovědi na emaily ještě dnes. Dělají nám moc radost a jsme rádi, že nás sledujete.

Emailů dnes přišlo ale 29, a tak nám odpovědi nějaký čas zaberou.

Jinak se všichni mají opravdu báječně. Nikdo není nemocný, občas řešíme nějakou bolístku nebo nevolnost, ale opravdu nic vážného. Jídlo nám chutná, počasí se zlepšuje, a tak zítra čekáme báječnou lyžovačku.

Ve fotogalerii si můžete prohlénout 17 nových fotek z dnešního dne.

4. den - středa

Snídani jsme měli bohatou jako obvykle. Po snídani jsme se oblékli a všichni do jednoho vyrazili opět na sjezdovku. Dnes jsou báječné lyžařské podmínky. Teplota pod nulou, krásně svítí sluníčko, vítr nefouká a je úplně jasná obloha.

Dopoledne opět lyžovala všechna družstva. Pro Vaši informaci uvádíme složení jednotlivých družstev:

Robert Chvojka - Mědvědi - Jíchová, Čermák, Fröhlichová, Horvátová, Chochola, Paur, Kloučkovi K+B

Katka Kloučková - Šmoulové - Kopeček, Švestka, Cápalová, Staněk, Hýblová, Kopečková, Suldovská E., Švaříčková

Šárka Vostarková - Padající vločky - Kopecká, Kosová, Zázvorka, Pefková, Velkov, Gailová, Sikorová, Vinš

Petra Cífková - Žluťásci - Kokšal, Mahovská, Mach, Zahrádka, Poštulková, Váňová, Veltruský, Suldovská J., Valeš

K obědu jsme měli milánské špagety.

Po poledním klidu jsme tentokrát nelyžovali. Třetí den bývá kritický, a tak jsme měli předepsaný půl den volna bez lyžování. Jelikož bylo moc hezky, tak jsme vytáhli lopaty a udělali pořádně divokou jízdu na svahu u penzionu.

K večeři jsme měli francouzské brambory. Mňam.

Všichni jsou zdraví, na chalupě nikdo nezůstává a všichni vypadají moc spokojeně.

Takže zdravíme rodiče, sourozence, babičky, dědy i učitele do Kladna a doufáme, že si tento týden užíváte jako my. :-)

Do videogalerie jsme přidali ukázku ze včerejší výuky lyžařů - začátečníků.

Odpovědi na pozdravy, které jsme dostali od dětí do večeře, jsme již všechny rozeslali.

Jedna z večerních soutěží, které se žáci zúčastnili včera se svými družstvy, byl pohádkový testík. Pokud chcete, můžete si vyzkoušet, jak byste obstáli vy. Testík je ke stažení ZDE.

Rovněž přikládáme fotografie z dnešního "volného" odpoledne.

5. den - čtvrtek

Do videogalerie bylo přidáno video ze středečního lyžování středně pokročilých lyžařů a z odpolední jízdy na lopatách.

K snídani měli žáci opět čerstvé pečivo, máslo, sýr, med, jogurt, ovoce a zeleninu. Využili jsme opět krásného počasí, a tak jsme uspořádali závod ve sjezdu na lyžích již dopoledne. Závod byl rozdělen do 2 skupin - začátečníci a pokročilí. A dále na holky a kluky.

K obědu byl gulášek a po obědě polední klid. Odpoledne jsme vyrazili ještě na sjezdovku, na poslední lyžování. Po odpolední svačině jsme si zabalili již pár věcí, aby nám toho na pátek nezůstalo tolik.

K večeři jsme měli rizoto. Po večeři byl karneval, závěrečné večerní soutěžení a vyhlášení všech výsledků včetně bodování pokojů, předávání cen a závěrečná diskotéka. Děti dostaly diplomy, pamětní listy, sladkosti a medaile.

Večerku jsme museli trochu posunout.

Emaily na Vaše vzkazy byly již všechny rozeslány.

Fotografie ze závodu si můžete prohlédnout ve fotogalerii.

Videoukázku ze závodu a fotografie z karnevalu a vyhlášení výsledků, pro Vás z časových a organizačních důvodů připravíme až po příjezdu.

6. den - pátek

Po snídani jsme dobalili všechny věci. Ještě před odjezdem jsme měli polévku, abychom domů nepřijeli hladoví. V 11 hodin přijel autobus. Protože bylo náledí, tak nám věci nakládali instruktoři.

11.23 hodin - odjezd od penzionu

12.32 hodin - přestávka cca 18 km před Mělníkem

13.28 hodin - 15 km před Kladnem

Příjezd ke škole ve 13.49 hodin.

Všichni dojeli v pořádku domů a byli předáni rodičům. Děkujeme všem žákům i rodičům za skvělou spolupráci. Pro nás byl tento týden náročný, ale moc příjemný. Doufáme, že jste byli spokojeni, pořádně jste si to užili a že se brzy zase setkáme na další školní akci.

Pokud jste byli s našimi "službami" spokojeni, anebo i nespokojeni, tak budeme rádi, když nám své názory napíšete do návštěvní knihy.

Do fotogalerie byla přidána první část fotek z karnevalu.