Do šestek v úsměvem

V termínu od 7. 9. do 11. 9. 2009 proběhl v Dolním Maxově v Jizerských horách premiérový seznamovací kurz pro žáky šestých ročníků. Vedoucí kurzu byla paní učitelka Petra Cífková, kterou doplnily paní učitelka Miroslava Dupáková (třídní 6. A) a paní učitelka Karolína Machová. Naším dočasným útočištěm se stal Penzion Lenka, který nám po celou dobu našeho pobytu poskytl velice příjemné až luxusní zázemí pro naše aktivity.

Hlavním cílem našeho pobytu bylo usnadnit čerstvým šesťákům přechod z prvního stupně na stupeň druhý a nově příchozím pomoci se začleněním se do kolektivu. Celých pět dní nám přálo počasí, které se neslo v duchu pravého babího léta. Díky tomu jsme celé dny mohli trávit v přírodě a večer se vyvětraní a příjemně unavení vraceli do penzionu.

Náš program začal příjezdem do Dolního Maxova, rozdělením pokojů a vybalením věcí. Po obědě jsme hned vyrazili ven, prozkoumali terén a zahráli si pár her na seznámení. Při hře „Živá abeceda“ ukázaly všechny děti svoji představivost a nelehkého úkolu sestavování slov z vlastních těl se zhostili s přehledem. Druhý den byl celý v duchu turistických výprav. Během cesty jsme zařazovali spoustu zajímavých her, které kladly důraz především na spolupráci v týmu. Dopoledním cílem byla amatérská konstrukce rozhledny vzdálená jen pár set metrů od penzionu a při odpolední výpravě jsme vystoupali až k chatě Slovanka a na vrchol rozhledny, která u ní stojí. Ve středu dopoledne jsme pro děti připravili volnější program na dětském hřišti v Josefově dole a odpoledne nás čekala jedna z dalších výprav. Tentokrát nás čekal vodopád Jedlová a naučná stezka Jedlový důl. Za tento profilově náročný výlet zaslouží všichni žáci velkou pochvalu, protože to vše zvládli, jak se říká „na jedničku“. Čtvrtek byl naším posledním dnem a také vrcholem programu našeho kurzu. Cílem byla ZOO v Liberci. Viděli jsme vše, co místní zoologická zahrada nabízí, koupili suvenýry a vypravili se vlakem zpět. Ve čtvrtek večer jsme se rozloučili malou diskotékou a v pátek ráno nás čekalo už jen balení, úklid a cesta domů.

Děti strávily pět dní se svými vrstevníky a zažily s nimi různé situace a malá dobrodružství. Měly možnost poznat se za jiných okolností a při jiné příležitosti než ve školní lavici a tento fakt snad pomohla navázat nová přátelství a vybudovat základ zdravého a úspěšného školního kolektivu. Škoda jen, že se úvodího soustředění nezúčastnili všichni žáci 6. ročníku.