Školní výlet 7.A - Jizerské hory

Třída 7.A vyrazila 19. 6. 2008 v 8.00 hodin ráno na školní výlet do Jizerských hor. Po 5 hodinové jízdě 4 vlaky a 2 autobusy (kvůli výluce na trati) jsme dorazili do Josefova Dolu. Zavazadla nám odvezli autem k penzionu Lenka, kde jsme byli ubytováni a my jsme se vydali pešky k penzionu. Odměnou nám byl krásný výhled po Jizerských horách. Odpoledne jsme si zahráli fotbal na louce u penzinu a chvíli se bavili na hřišti. Někteří si zahráli šipky, stolní fotbálek nebo zlepšovali kondičku v posilovně.

Druhý den nás čekal celodenní výlet na rozhledny. Cestou na nejstarší železnou rozhlednu Slovanka nás zastihl déšť, ale po zbytek dne bylo hezky. Ze Slovanky jsme šli na asi nejznámější rozhlednu Jizerských hor - Královku. Opět jsme byli odměněni překrásným výhledem do okolí. Odtud jsme putovali na Prezidentskou chatu, kde jsme se naobědvali. S plnými bříšky a těžkým krokem jsme sešli k zásobárně pitné vody pro města Liberec a Jablonec nad Nisou - největší přehradě Jizerských hor - nádrži Josefův Důl. Odtud nás cesta zavedla do stejnojmenné obce a zde nás čekal poslední výstup k penzionu. Celý okruh měřil 20 km. Večer jsme měli táborák a opékali jsme buřty.

Třetí den dopoledne jsme vystoupali k nádherným vodopádům Jedlová. Někteří otužilci se zde i zchladili. Po Jizerské magistrále jsme se vrátili zpátky do penzionu. Odpoledne část mužstva zvolila odpočinek v penzionu a několik opravdových turistů se vydalo na procházku po okolí. Během ní jsme navštívili domácky postavenou dřevěnou rozhlednu, která nemá ve své nosné konstrukci žádný šroub ani hřebík. Od rozhledny byla vidět i námi nepokořená rozhledna Bramberk, na kterou nám už nezbyl čas. Cestou zpět jsme se zastavili u známé chaty Maxov, kam jezdilo mnoho kladeňáků na dovolenou s bývalou Poldi Kladno. Večer jsme trávili ve společenské místnosti, kde jsme měli připravený program.

Poslední den ráno jsme se rozloučili a vydali se na náročnou a ne zrovna příliš příjemnou cestu domů. Dlouhou cestu, teploty přes 30 °C a neochotný personál Českých drah jsme ale ve zdraví přežili, a tak už přemýšlíme, kam pojedeme příště.