Škola v přírodě - Žihle

V termínu od 7. 4. do 12. 4. 2014 se žáci tříd 3.A, 4.B, 5.A a 5.B zúčastnili školy v přírodě ve Sklárně u Žihle.

1. den - pondělí

Zdravíme z krásně slunečné Žihle. Dojeli jsme v pořádku, cesta nám velmi rychle utekla a žáci se těšili nejvíce na oběd. Po příjezdu jsme se ubytovali, seznámili s vychovateli a prostředím.

V půl jedné jsme všichni zasedli k obědu. Měli jsme česnekovou polévku, kuřecí plátek s bramborem a zelím. Všem nám chutnalo.
Ověřili jsme si, že zde není mobilní signál. Pravděpodobně se svým ratolestem tedy nedovoláte.

Můžete ale poslat email, který vytiskneme a předáme. Viz výše. Jenom prosíme neposílejte emaily s přílohami a obrázky. Problémy s připojením má i naše technika. :-)

Máme za sebou krásný slunečný den. Po dobrém obědě všichni vyrazili do přírody, kde se žáci lépe poznali s vychovateli i s okolní přírodou. V přilehlých lesích hráli různé hry, stopovací soutěže, stavěli domečky z mechů. Každá skupina plní celotáborovou hru - 3.A plní úkoly na téma "Po stopách Yetiho" a 5.A,B na téma "Pevnost Boyard". 4.B nám toto tajemství sdělí zítra :). Kopcovitý terén žáky zcela vyčerpal. V šest hodin žáci zasedli k pórkovému rizotu.Někdo si na večeři velmi pochutnával, někdo méně :). Po večeři žáci sdělovali třídním učitelům své zážitky z dnešního dne. V osm hodin všichni zalehli a po dni plném zážitků rázem usnuli.

Na internet jsme dali také první fotografie. Dnešek byl náročný, a tak jsme stihli vyfotit pouze 3.A před spaním. Zítra to napravíme. :-)

2. den - úterý

Dneska ráno jsme se probudili do mírně zamračeného dne, nicméně teploty se drží stále vysoko, máme tady 18 stupňů. Noc byla klidná, zřejmě byli všichni po prvním dni velice unavení a zdejší kyslík vzal za své:)

V 8.15 hodin jsme zasedli k snídani - chléb s pažitkovou pomazánkou, bílá káva a čaj. Nemilovníci pomazánek snídali rohlík. Každý den je z každé třídy zvolena služba, která vždy 15 minut před jídlem nastoupí do jídelny a připraví pro své spolužáky stoly (skleničky, pití, talíře).

V 9.00 hodin začalo dopolední vyučování, které trvalo do 11.30, poté bylo na řadě fotografování tříd. Ostatně shlédněte fotografie z ranní snídaně a dopolední výuky. Děkujeme za emaily, které posíláte svým milovaným.

V půl jedné na nás čekal vynikající oběd - hrachová polévka, bramborový knedlík, pečená krkovice a špenát. Žákům i dospělým oběd velmi chutnal, většina si šla porci jídla zopakovat. Jeden chlapec z 5.A snědl 16 knedlíků. :-)

Po obědě následovala sladká odměna v kiosku a odpolední klid, který někteří využili k napsání dopisů a pohledů pro své nejbližší. Někteří vzali do ruky knihu nebo hru.

Po 45 minutovém odpočinku čekalo všechny volné pokračování tématických her a malé lanové centrum. A slíbené tajemství ze včerejška - 4.B plní úkoly zaměřené na téma "Putování za dračí korunou". Po žemlovce si někteří zavolali domů, pokud byli úspěšní v hledání mobilního signálu :-), aby pozdravili rodiče a krátce sdělili vše ze svých zážitků. Nicméně to bylo vše ve spěchu, neboť už se připravovala první diskotéka. Nejen pro žáky, ale i pro dospělé to byla velká zábava, užili jsme si hodně legrace. Možná byste byli velmi překvapení z toho, jaké máte doma tanečníky :-). Diskotéka měla veliký úspěch. Třídy 5.A a 5.B dnes absolvovaly laser game a 3.A čekají tyto hry zítra.

3. den - středa

Do Fotogalerie ZŠ jsme přidali fotky ze včerejšího odpoledne. Dnes se výrazně ochladilo, ráno nás vzbudilo sluníčko, které nám zatím zpříjemňuje den, ale teploty se pohybují kolem 11 stupňů.

Vypadá to, že nejoblíbenějším jídlem některých žáků je suchý rohlík, chléb a houska :) :) K snídani jsme měli na výběr housku se šunkou nebo s šunkovou pěnou, čaj.

Děkujeme za všechny emaily, dopisy a pohledy. Každému dělají velikánskou radost :) Zdravíme všechny do Kladna.

Po obědě (karbanátek, bramborová kaše, okurka) se třída 3.A vydala na dlouho očekávané laser games. Žákům byly vysvětleny základní bezpečnostní pravidla hry. Dva žáci ztratili odvahu a hru si rozmysleli, sledovali tedy své spolužáky z monitoru počítače. Celá hra trvala 15 minut a dle slov žáků to bylo úžasné. Každý z nich si to užil po svém :) Po obědě (laser games) se všichni odměnili nějakou sladkostí koupenou v místním kiosku.

Po odpočinku čekala na žáky další část odpoledního programu: pochodové hry, společenské hry, hod šišek, morseovka. Žákům byly zopakovány základy poskytnutí první pomoci. Tři marodi se tohoto odpoledního programu neúčastnili. O zábavu ale měli postaráno. Nejdříve se snažili porazit učitelky ve hře "Černý Petr", poté se učitelky přiučily novou karetní hru "Double". O zábavu bylo postaráno :).

V podvečerním programu se uskutečnilo fotbalové utkání 4.B, 5.A a 5.B.

Ve Fotogalerii ZŠ jsou další fotografie.

4. den - čtvrtek

Čtvrteční den byl programově nabitý.

Snídaně: houska s medovým máslem, čaj, oběd: bramoborová polévka, vepřové na smetaně, knedlík; večeře: pečené kuře s rýží.

Pro velký úspěch laser games si žáci 3.A, 5.A,B zopakovali tuto, více si ji užili, neboť už znali lépe terén.

3.A si zahrála orientační hru v lese a poté se odebrala k táborovému ohni, kde si opékala uzeninu a vše, co bylo k jídlu :). Největší úspěch ovšem měl opečený rohlík, ten chutnal žákům nejvíce:).

4.B si udělala výlet na Rabštejn, počasí se povedlo, i když se teploty pohybovaly kolem devíti stupňů.

Třídy 5.A,B šly na Lidčinu skálu, cestou tam žáci plnili úkoly z celotýdenní hry. Po návratu strávili žáci chvíli v tělocvičně.

Večer se konal karneval. Masky byly opravdu nápadité a opět jsme se přesvědčili, že máme v našich řadách výborné tanečníky. Po čtvrtém dni pobytu žáci usínají mnohem mnohem dříve :) :) Děkujeme za emaily a pohledy. Na fotografie ze včerejšího dne se můžete brzy těšit.

5. den - pátek

Další fotografie byly přidány do Fotogalerie ZŠ.

Protože se ale množí dotazy, uvádíme informace k příjezdu 12. 4.
Kolem 9.00 h budeme odjíždět ze školy v přírodě. Očekávaný příjezd na Kladno je mezi 10.00 a 10.30 hodin. Žáky budeme osobně předávat rodičům. Prosíme všechny rodiče, aby si po příjezdu vyzvedli u třídní učitelky zdravotní kartičku pojišťovny dítěte (3.A - Petra Dlouhá, 4.B - Karolina Machová, 5.A, 5.B - Martina Niedermaierová). V čase příjezdu prosím neparkujte před školou, děkujeme!